Τρία ακόμα Ford με «θερμικά μοτέρ» μας λένε αντίο!

Τρία ακόμα Ford με «θερμικά μοτέρ» μας λένε αντίο!

Η Ford είναι αποφασισμένη να επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, με τον πήχη για την ετήσια παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να μπαίνει εξ αρχής πολύ ψηλά. Κάπως έτσι, μοιραία κάποια αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ θα παροπλιστούν. Για ποια χτυπάει η καμπάνα;

Ford

Είναι πλέον κοινός τόπος. Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Εκεί στοχεύουν, εκεί επενδύουν όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Για να αντιληφθούμε τα μεγέθη, η Ford δήλωσε επίσημα πως τα μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα θα κοστίσουν 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις.

Ο στόχος της παραγωγής 400.000 εξηλεκτρισμένων μονάδων έως το 2024 φαίνεται πως δεν θα πιαστεί. Εντούτοις, ο ακόμα πιο υψηλός στόχος των 2 εκατομμυρίων μονάδων για το 2026, πιθανότατα θα επανεξεταστεί. Ως επακόλουθο όλων αυτών, η καμπάνα, που λέγαμε πριν, χτυπάει για τα Escape, Edge και Transit Connect.

Transit Conect

Οι εκτιμήσεις της Ford μαρτυρούν πως η ηλεκτρική πλατφόρμα δεύτερης γενιάς που εξελίσσεται από τους μηχανικούς της θα καταφέρει να μειώσει το κόστος παραγωγής και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους κατά 8% έως το 2026. Όλα αυτά, συνεπικουρούμενα από την ολοένα αυξανόμενη δημοτικότητα των EV (στην αγορά των ΗΠΑ εν προκειμένω) οδηγεί σε δραστικές αποφάσεις.

Ford Edge (2)

Το Ford Edge θα σταματήσει να παράγεται όχι επειδή δεν πιάνει τους στόχους του, αλλά επειδή η εταιρεία σκοπεύει να μετατρέψει το εργοστάσιο Oakville Assembly στο Οντάριο σε μονάδα παραγωγής εξηλεκτρισμένων οχημάτων (πιθανότατα ενός SUV).

Το γνωστό και μη εξαιρετέο βαν Ford Transit Connect δεν θα παραχθεί για τις ΗΠΑ το 2024, με την ευρωπαϊκή του όμως πορεία να συνεχίζεται κανονικά, μέχρι νεοτέρας.

Τέλος, το Ford Escape, αν και διαθέσιμο ως Plug-in υβριδικό ή με ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης παρά την περσινή του ανανέωση, δεν θα κυκλοφορήσει πολύ περισσότερο, εν μέρει επειδή το Bronco Sport ήταν εξαιρετικά δημοφιλές μεταξύ των αγοραστών.

2023 Ford Escape ST-Line

Κατά τα λοιπά, ένα EV στο μέγεθος του Explorer αναμένεται επίσης να παρουσιαστεί κάποια στιγμή μετά την έναρξη της παραγωγής το 2025, αλλά δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα διατηρήσει αυτό το όνομα. Στην Ευρώπη, ένα ηλεκτρικό Ford Explorer είναι πλέον διαθέσιμο, βασισμένο στην πλατφόρμα του VW ID.4.

Η είδηση αυτή έχει σαφώς και μια δεύτερη ανάγνωση. Η αλήθεια είναι ότι η εισαγωγή νέων ηλεκτρικών οχημάτων θα βοηθήσει τη Ford να διατηρήσει ζωντανά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως η Mustang.

Με τα μοντέλα υψηλής ζήτησης να γίνονται ηλεκτρικά, το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα της Ford θα μειωθεί. Συνεπώς, όταν πνεύσει ο αέρας της αλλαγής, αυτοκίνητα όπως η Mustang ίσως αποκτήσουν υβριδική και όχι πλήρως ηλεκτρική υπόσταση.

Μιας και διατυπώθηκε η έννοια της υβριδικότητας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, παραδέχτηκε πρόσφατα σε δηλώσεις του ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να τετραπλασιάσει τις πωλήσεις των υβριδικών της μοντέλων μετά την πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία των Maverick και F-150.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube