Toyota: Ένα και μοναδικό καμπριολέ Century για τον αυτοκράτορα
Η Toyota θα κατασκευάσει ένα και μοναδικό open-top Century, αλλά και το πρώτο εργοστασιακό τέτοιο στην Ιστορία, για το νέο αυτοκράτορα της Ιαπωνίας.
Αυτή την εβδομάδα, ο πρώην πρίγκιπας Naruhito στέφθηκε ο 126ος αυτοκράτορας της Ιαπωνίας. Αν και η σύντομη τελετή έλαβε χώρα την Τετάρτη 1η Μαΐου, η τελετουργική παρέλαση του αυτοκράτορα δεν θα πραγματοποιηθεί μέχρι τον Οκτώβριο. Και όταν γίνει, ο 天皇 -ο «ουράνιος κυρίαρχος»- θα επιβαίνει σε ένα μοναδικό αυτοκίνητο, αντάξιό του, ένα εξατομικευμένο ανοιχτό Toyota Century.
Η είδηση αναφέρθηκε αρχικά από τη The Wall Street Journal και αργότερα επιβεβαιώθηκε από την Toyota: Ο αυτοκράτορας Naruhito θα επιβαίνει σε ένα αυτοκίνητο που όμοιό του δεν υπάρχει σήμερα στον κόσμο. Σύμφωνα με την Toyota, η πολυτελής λιμουζίνα που διατίθεται αποκλειστικά στην αγορά της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, επιλέχθηκε να είναι το νέο μεταφορικό μέσο του αυτοκράτορα τον Ιανουάριο που μας πέρασε.
Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε την απόφαση με ένα δελτίο Τύπου, δικαιολογώντας τρόπον τινά ότι αυτή ήταν η ενδεδειγμένη και κορυφαία επιλογή. Το Century θα χρησιμεύσει ως βάση, με πολλά πρόσθετα χαρακτηριστικά εξατομίκευσης –οπωσδήποτε «αυτοκρατορικά», περιλαμβανομένης μιας ανοιγόμενης οροφής, στοιχείο που για πρώτη φορά θα εμφανιστεί στην ιαπωνική λιμουζίνα.
ΔEITE AKOMH Μπα, με λιμουζίνα και σοφέρ κι ο πρόεδρος της Toyota; [video]
Με βάση μια ελεύθερη μετάφραση της δελτίου Τύπου, υπήρξαν αρκετές απαιτήσεις για το αυτοκίνητο. Πρώτον, έπρεπε να είναι διαθέσιμο στην εγχώρια αγορά, εξ ου και η Toyota. Έπρεπε επίσης να είναι το μεγαλύτερο σε φυσική παρουσία από τα άλλα αυτοκίνητα της αυτοκρατορικής πομπής και έπρεπε να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε ο αυτοκράτορας και η αυτοκράτειρα να μπορούν εύκολα να γίνονται αντιληπτοί, εξ ου και η ανοικτή οροφή. Έπρεπε επίσης να διαθέτει εξαιρετική ασφάλεια και υψηλού επιπέδου επιδόσεις, τόσο σε ισχύ όσο και σε αποδοτικότητα. Και το Century ήταν αυτό που ανταποκρινόταν υπέρ-επαρκώς σε όλες τις τεθείσες προδιαγραφές. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν άλλες πληροφορίες ή φωτογραφίες του αυτοκινήτου, έστω και υπό μετασκευή.
To Century πρωτολανσαρίστηκε το 1967, ως ένας τρόπος για να τιμηθούν τα γενέθλια του ιδρυτή της εταιρείας Sakichi Toyoda. Το 2018 λανσαρίστηκε εμπορικά το πλήρως ανασχεδιασμένο Century από τον προηγούμενο εις βάθος ανασχεδιασμό του 1997. Το αυτοκίνητο σήμερα κάτω από το μακρύ, τετράγωνο καπό κρύβει ένα 8κύλινδρο 5λιτρο μοτέρ σε V, με άμεσο ψεκασμό, που υποβοηθείται από υβριδικό σύστημα για μεγαλύτερη οικονομία. Επίσης, το Century φορά ειδικά εξελιγμένα λάστιχα που εξασφαλίζουν πιο μαλακή κύλιση και μειώνουν τις αναταράξεις από το ανάγλυφο του δρόμου. Επίσης, οι νέες στηρίξεις στο μοτέρ και το νέο σύστημα εξάλειψης του θορύβου στην καμπίνα φροντίζουν για την όσο πιο άνετη και αθόρυβη διαμονή των επιβατών.
ΔEITE AKOMH Έτσι εισέρχεται η πομπή του Ιάπωνα πρωθυπουργού στην πυκνή κυκλοφορία! [video]
Μιλώντας για την καμπίνα, διαθέτει μάλλινη επένδυση, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα με ρυθμιζόμενα υποπόδια και ένα πάνελ LCD ανάμεσα στα πίσω καθίσματα, απ’ όπου ρυθμίζονται το σύστημα θέρμανσης/ψύξης/αερισμού, τα καθίσματα και το ηχοσύστημα. Μεταξύ των συβαριτικών έξτρα της καμπίνας περιλαμβάνονται τραπέζι εργασίας, φώτα ανάγνωσης, σύστημα ψυχαγωγίας για τους πίσω και premium ηχοσύστημα με 20 ηχεία.
Η τιμή του Century στην Ιαπωνία είναι ¥19,6 εκατ. ή 157,5 χιλιάδες ευρώ.