Τι θα απογίνουν τα κλασικά αυτοκίνητα όταν τελειώσει η βενζίνη;
Μία λύση για τα κλασικά αυτοκίνητα είναι να μετασχηματιστούν σε ηλεκτρικά. Η συντριπτική πλειοψηφία, ωστόσο, των κατόχων τους ευελπιστεί να αναπτυχθούν περαιτέρω τα συνθετικά καύσιμα.
Μία ενδιαφέρουσα έρευνα για τα κλασικά αυτοκίνητα αποφάσισε να διεξάγει η Footman James, εξειδικευμένη ασφαλιστική εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κατά τη διάρκεια μίας εκδήλωσης με το ανάλογο κοινό έθεσε το εξής ερώτημα, «πώς πιστεύετε ότι θα τροφοδοτούσατε το κλασικό/ συλλεκτικό αυτοκίνητό σας εάν δεν υπήρχε βενζίνη ή ντίζελ»;
Σαν απορία αυτό ίσως να μην βγάζει πολύ νόημα σήμερα. Είναι όμως γεγονός πως κάποια στιγμή μετά από αρκετά χρόνια (πολύ αργότερα από το 2035) θα εκλείψουν τα ορυκτά υγρά καύσιμα. Και, πρακτικά, οι εναλλακτικές που διαφαίνονται είναι δύο. Η πρώτη έχει να κάνει με την περαιτέρω ανάπτυξη των συνθετικών καυσίμων ενώ η δεύτερη με τον εξηλεκτρισμό.
Μιλώντας για συνθετικά καύσιμα, αναφερόμαστε πρωτίστως σε υγρά καύσιμα τα οποία παράγονται με χημικές μεθόδους, χρησιμοποιώντας υδρογόνο από τους ωκεανούς και CO2 από την ατμόσφαιρα. Ως εκ τούτου, θεωρούνται κλιματικά ουδέτερα και δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Από την άλλη, αρχίζουν να εμφανίζονται αρκετές μικρές εταιρίες οι οποίες αναλαμβάνουν την «αλλαγή φύλου» ενός κλασικού αυτοκινήτου. Απομακρύνουν κινητήρα και ρεζερβουάρ, τοποθετώντας μπαταρίες και ηλεκτρικά μοτέρ. Πρακτικά, αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό το χαρακτήρα του, διατηρώντας όμως την εξωτερική εμφάνιση και -σε ένα βαθμό- τα ιδιαίτερα οδηγικά χαρακτηριστικά.
Όπως λοιπόν φαντάζεστε, η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων κλασικών και συλλεκτικών αυτοκινήτων, το 76%, δήλωσε πως προτιμά να κρατήσει ως έχει τα πράγματα, χρησιμοποιώντας συνθετικά καύσιμα. Υπάρχει όμως και ένα διόλου ευκαταφρόνητο 24% που επέλεξε την ηλεκτρική μετατροπή. Λύση που, μεταξύ άλλων, περιορίζει και την όποια δυσκολία στη συντήρηση και την εύρεση ανταλλακτικών.
Εάν ρωτάτε εμάς, συντασσόμαστε απόλυτα με την πλειοψηφία των κατόχων. Δεν θα πειράζαμε ούτε βίδα σε ένα κλασικό αυτοκίνητο. Άλλωστε και η «βαβούρα» της συντήρησης/ διατήρησης σε λειτουργία, έχει τη δική της αξία στην όλη εξίσωση. Εσείς όμως τι θα κάνατε; Γράψτε μας αν θέλετε στα σχόλια.