Σαουδάραβες και Κινέζοι ερίζουν για την Aston Martin
Κατέχοντας το 20,5% της Aston Martin, η Σαουδική Αραβία κρατά τους Κινέζους της Geely σε απόσταση και παραμένει ο δεύτερος μεγαλύτερος επενδυτής του Gaydon. Με στόχο να εξαγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο;
Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Όμιλος Geely έχει μεγαλώσει το μερίδιό του στην Aston Martin αρκετές φορές.
Οι Κινέζοι που έχουν ήδη στην ιδιοκτησία τους τη Lotus (και το 10% της Mercedes-Benz) λαχταρούν ξεκάθαρα τη φίρμα από το Gaydon. Παρόλο που ο βασικός μέτοχος, Lawrence Stroll, έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να μπλοκάρει κάθε πιθανότητα ολικής εξαγοράς.
Οι πρόσφατες πωλήσεις έχουν απογοητεύσει τους επενδυτές της Aston Martin, επίδοση που καθιστά το Gaydon πιο ευάλωτο σε απόπειρες εξαγοράς
Από την πλευρά της, η Σαουδική Αραβία αυξάνει επίσης το μερίδιό της στην Aston Martin. Ενώ ήδη κατείχε κάτι λιγότερο από το 18%, το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της χώρας κατέχει πλέον το 20,5%. Αρκετό για να κρατήσει μακριά την Geely και να έρθει ακόμα πιο κοντά στον Lawrence Stroll και στους συνεργάτες του, οι οποίοι κατέχουν το 28,29% των μετοχών της Aston Martin.
Η Aston Martin μόλις λανσάρισε εμπορικά την DB12 στην αγορά και σε λίγο την DB12 Volante, ενώ σύντομα θα αντικαταστήσει τη Vantage. Ο Βρετανός κατασκευαστής ετοιμάζει επίσης ηλεκτρικά μοντέλα, χρησιμοποιώντας συστήματα κίνησης σχεδιασμένα από την Lucid Motors. Αμερικανική φίρμα που έχει επίσης συμμέτοχο το ΔΕΤ της Σαουδικής Αραβίας στο κεφάλαιό της.
Μπορούμε να υποθέσουμε λοιπόν ότι σύντομα το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας θα ανεβάσει εκ νέου το ποσοστό του, σε ύψος που θα αναλάβει τον έλεγχο; Ή μήπως η αύξηση του ποσοστού του αποτελεί ελιγμό που έχει ήδη συμφωνήσει με τον Lawrence Stroll για να αντιμετωπίσει τη στρατηγική του Ομίλου Geely;
Πάντως, τα στοιχεία των πωλήσεων για το τρίτο 3μηνο του 2023 έχουν απογοητεύσει σε κάθε περίπτωση τους επενδυτές της Aston Martin, γεγονός που κινδυνεύει να καταστήσει τη βρετανική φίρμα πιο ευάλωτη σε απόπειρες εξαγοράς.