Ρωσία, επαναλανσάρισμα Volga με τη βοήθεια της Κίνας
Στον απόηχο της αναγέννησης της Moskvitch, η Ρωσία ετοιμάζει για την αγορά κι άλλο ένα εμβληματικό όνομα. Τo Volga με μια νέα ηλεκτρική μπερλίνα, προφανώς με κινεζική καταγωγή.
Νομίζετε πως το Κρεμλίνο προσεβλήθη και πήρε τοις μετρητοίς τα διόλου κολακευτικά σχόλια ύστερα από την παρουσίαση του Avtovor Amber;
Πλανάσθε. Ένα νέο ρωσικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαφαίνεται στον ορίζοντα. Ένα αυτοκίνητο αναγκαστικά και σαφώς πιο φιλόδοξο, καθώς θα φοράει τα σήματα του Volga. Μια ακόμη επιστροφή και αναφορά στη σοβιετική εποχή ύστερα από την αναγέννηση της Moskvitch. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Volga ή Волга δεν είναι μάρκα, αλλά μια μπερλίνα της αυτοκινητοβιομηχανίας GAZ ή, στα ρωσικά, ГАЗ. Με πρώτο λανσάρισμα το 1955.
Ο ίδιος ο υπουργός Βιομηχανίας της Ρωσίας, Denis Manturov, που έκανε την ανακοίνωση για την αναγέννηση του Volga ή Волга
Σε αντίθεση με το Lada, το Volga δεν ήταν το αυτοκίνητο του λαού. Χρησιμοποιείτο κατά τη σοβιετική εποχή ως ταξί και ήταν κυρίως το αυτοκίνητο των απαράτσικ, δηλαδή των ανώτερων γραφειοκρατών της σοβιετική δομής εξουσίας, αλλά και της αστυνομίας και της KGB.
Στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση, το να βλέπεις έναν μαύρο Volga να σταματά έξω από το σπίτι σου ήταν κακό μαντάτο... Ή αν ήσουν ο «ΙΧ» χρήστης του, οπωσδήποτε ανήκες στην νομενκλατούρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DRIVE Legend: Vladimir Kadannikov 1941-2021, σωτήρας της AvtoVAZ
Αλλά αυτό το εμβληματικό σύμβολο της σοβιετική εποχής δυσκολεύτηκε να επιβιώσει ύστερα από τη διάλυση της ΕΣΣΔ. Μέχρι το 2010, η κατασκευάστρια GAZ προσπαθούσε να συνεχίσει την παραγωγή της με διάφορους εκσυγχρονισμούς, ακόμη και με ένα εντελώς νέο μοντέλο βασισμένο στο Chrysler Sebring για το οποίο είχε αγοράσει τις εργαλειομηχανές. Αλλά το όνομα «Volga» είχε φύγει πια από τη μόδα.
Οι καιροί όμως άλλαξαν και η επιστροφή της ιστορικής φίρμας πλησιάζει, με εντολές απευθείας από τη Μόσχα και το Κρεμλίνο. Ήταν μάλιστα ο ίδιος ο υπουργός Βιομηχανίας, Denis Manturov, που έκανε την ανακοίνωση. Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί άλλες λεπτομέρειες, εκτός από το ότι τα πρώτα δείγματα θα βγουν αυτό το καλοκαίρι από της γραμμή παραγωγής των εργοστασίων του Nijni Novgorod, στη συμβολή των ποταμών Βόλγα και Όκα, με τη βοήθεια ενός Κινέζου συνεργάτη.
Μια δίκαιη επιστροφή των πραγμάτων, καθώς το πρώτο Volga, το Gaz M21, χρησιμοποιήθηκε ως βάση από τους Κινέζους για τη δημιουργία του Dongfanghong BJ760, του δεύτερου αυτοκινήτου της BAW, από το 1960 έως το 1969.