Πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυξάνουν τα κέρδη τους στην Ευρώπη;
Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυξάνουν συνεχώς της παρουσία τους στην Ευρώπη. Μαζί με την παρουσία τους, αυξάνονται γεωμετρικά και τα κέρδη τους, όσον αφορά την Γηραιά Ήπειρο.
Δεν χωρά αμφιβολία πως οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν κάνει τεράστια άλματα προόδου αυξάνοντας τις πωλήσεις τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Πουλώντας τα αυτοκίνητά τους σε τιμές υπερδιπλάσιες σε σχέση με την εγχώρια αγορά.
Ο «πόλεμος των τιμών» για τα EV δεν αφορούν μόνο τη Δύση αλλά και την Κίνα, όπου ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εκμεταλλευόμενες το χαμηλότερο κόστος παραγωγής και τις κρατικές επιδοτήσεις, μέσω των εξαγωγών προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές, σε πολλές περιπτώσεις πωλούν τα αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη με τιμές δύο και τρεις φορές πάνω σε σχέση με την εγχώρια αγορά
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Tesla, η Xiaomi και η νέα εποχή της Κίνας
Προεξαρχούσης της BYD, ίσως του κορυφαίου σινικού κατασκευαστή, πωλούν τα εξαγώμενα μοντέλα τους σε τιμές διπλάσιες και πολλές φορές τριπλάσιες εν συγκρίσει με την κινεζική αγορά! Παρά τις αυξημένες τιμές όμως, τα κινεζικά EV έρχονται σε ανταγωνιστικές, για τα δεδομένα της Ευρώπης τιμές, φορτωμένα με μπόλικο στάνταρ εξοπλισμό, τεχνολογία και ποιότητα κατασκευής που σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει τον όρο premium.
Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί, το κόστος κατασκευής των μπαταριών στην Κίνα είναι χαμηλότερο κατά 18%. Αν συνυπολογίσουμε επίσης το χαμηλότερο εργατικό κόστος και την κρατική υποστήριξη, οι κινεζικές φίρμες αποκτούν με το καλημέρα ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Όσον αφορά τις τιμές, αδιάψευστος μάρτυρας είναι οι αριθμοί. Αυτοκίνητα όπως τα BYD Atto 3 και Dolphin είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη με τιμές υψηλότερες από 81-174% και 39-178% αντίστοιχα. Ενδεικτικά λοιπόν, το Dolphin που στην αγορά της Κίνας είναι διαθέσιμο από €15.420, στη Γερμανία ξεκινά από τις €34.850. Τη στιγμή που το Tesla Model 3, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα πωλείται 37% υψηλότερα στη Γερμανία σε σχέση με την Κίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Seal Excellence AWD, σε τροχιά κορυφής
Ως εκ τούτου, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αφενός εξασφαλίζουν σημαντικά κέρδη για κάθε EV που πωλείται και αφετέρου μοιάζουν ανθεκτικές ακόμα και σε περίπτωση επιβολής δασμών από την ΕΕ, προβληματίζοντας ακόμα περισσότερο τους δυτικούς κατασκευαστές σχετικά με το κατά πόσο μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους κατασκευαστές.