Porsche: Έκανε δώρο στον Walter Röhrl μια 924 Carrera GTS!
Η Porsche ολοκλήρωσε την ανακατασκευή μιας αγωνιστικής 924 Carrera GTS και την προσέφερε ως δώρο στον Walter Röhrl για τα 74α γενέθλια του!
Αυτά είναι δώρα αγαπητοί! Ο Walter Röhrl, ο θρυλικός οδηγός των αγώνων ράλι, έλαβε από την Porsche μια πλήρως ανακατασκευασμένη 924 Carrera GTS για τα 74α γενέθλια του. Ο Röhrl, είχε βρεθεί πίσω από τα πηδάλια του συγκεκριμένου μοντέλου για μία μόλις αγωνιστική περίοδο, 40 χρόνια πριν, το 1981, οδηγώντας για τη γερμανική φίρμα στο εγχώριο πρωτάθλημα ράλι.
Ο Röhrl και ο συνοδηγός του Christian Geistdörafer, είχαν κερδίσει τέσσερις αγώνες τότε τερματίζοντας δεύτεροι στο πρωτάθλημα. Έκτοτε, το γερμανικό ντουέτο υπέγραψε στην Opel και κατόπιν σε διάφορες ακόμα ομάδες, οδηγώντας ορισμένα από τα θρυλικότερα αγωνιστικά οχήματα όλων των εποχών.
Πίσω όμως στο 1981, η 924 Carerra GTS, υπήρξε το πιο ακριβό αυτοκίνητο που είχε δημιουργήσει ποτέ η Porsche μέχρι τότε. Κατασκευάστηκαν 50 μονάδες για την απαραίτητη ομολογκασιόν του Group 4 (η προκάτοχη κατηγορία του Group Β) με τη GTS να αποδίδει 237 ίππους, ενώ υπήρξε και μια ακόμα πιο σπάνια έκδοση (Clubsport) με 271 ίππους.
Τα καθαρόαιμα αγωνιστικά που χρησιμοποίησε η Porsche ήταν εννέα, με αυτό του Röhrl, να είναι το υπ’ αριθμόν πέντε. Το αυτοκίνητο ξεκίνησε την αγωνιστική του σταδιοδρομία με 247 ίππους ωστόσο κατά τη διάρκεια της σεζόν η ισχύς αυξάνονταν αγώνα με τον αγώνα. Διέθετε επίσης, πολλές τεχνικές καινοτομίες, όπως τις «ειδικές βάσεις» για την προστασία του διαφορικού και του κιβωτίου από βράχους και πέτρες.
Την ανακατασκευή του μοντέλου ανέλαβε φυσικά το αρμόδιο τμήμα της Porsche στο Weissach, στο ίδιο ουσιαστικά «γκαράζ» όπου γεννήθηκε το αυτοκίνητο στις 12 Δεκεμβρίου του 1980.
Ο τούρμπο κινητήρας των 2,0 lt με τον οποίον εφοδιάζονταν, προερχόταν μεν από τη VW (ΕΑ831) είχε όμως δεχτεί πλήθος τροποποιήσεων από το τεχνικό team της Porsche. Η 924 Carerra GTS, «έβγαλε» όλη την αγωνιστική σεζόν στα χέρια του Röhrl με το ίδιο μοτέρ, με το οδόμετρο να αναγράφει 10.371 km, όλα, με απίστευτα σκληρή χρήση.
Το χρώμα επίσης (χρυσό-μαύρο), είναι το original που διέθετε η πρώτη version. Το αναφέρουμε αυτό, διότι μετά την αποχώρηση των Röhrl και Geistdörofer, η 924 βάφτηκε σε μπλε-λευκό χρώμα για να καλωσορίσει το νέο χορηγό, την καπνοβιομηχανία Gitanes.
Με την τεχνολογία των υπερυσμπιεστών να είναι ακόμα στα σπάργανα εκείνη την εποχή, ο Röhrl, είχε δηλώσει μετά από χρόνια για την 924 GTS: «Το lag ήταν τεράστιο! Για να βγεις με πολλά χιλιόμετρα από μια στροφή δεν έπρεπε να αφήσεις πουθενά το γκάζι! Έπρεπε να κρατάς όσο πιο ψηλά γινόταν τις στροφές του κινητήρα».
Όταν ο Γερμανός έλαβε το δώρο του από την Porsche, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του: «Είναι μια τεράστια έκπληξη για εμένα να αντικρίζω ξανά την 924. Είχα 40 χρόνια να βρεθώ στο πλάι της. Είναι ένα ταξίδι στο χρόνο που με κάνει να αισθάνομαι 40 χρόνια νεότερος»!