Πωλήσεις 2018: Το γκρουπ Renault σώθηκε από Dacia και Lada
Παρόλο που οι παγκόσμιες πωλήσεις του γκρουπ αυξήθηκαν κατά 3%, στα 3,9 εκατ. αυτοκίνητα, η ίδια η Renault πιέστηκε πολύ. Το παιχνίδι για τον όμιλο έσωσε η Dacia και οι κινεζικές φίρμες.
Λίγες μέρες ύστερα από το Groupe PSA, ήρθε η σειρά του ομίλου Renault να δημοσιεύσει τα στοιχεία για τις παγκόσμιες πωλήσεις του 2018. Με όλα τα εμπορικά σήματά του στη σούμα, ο Ρόμβος πούλησε 3.884.295 αυτοκίνητα στον πλανήτη πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 3,2%. Έτσι υπερκέρασε την PSA για μερικές χιλιάδες μονάδες, καθώς ο αντίπαλος ανακοίνωσε 3.877.765 πωλήσεις!
Πρέπει να σημειωθεί ότι το σύνολο των πωλήσεων της Renault λαμβάνει υπόψη τις πωλήσεις και των κινεζικών εμπορικών σημάτων Jinbei & Huasong, που προκύπτουν από μια κοινοπραξία με την Brillance. Πωλήσεις που αφορούν 165.603 ταξινομήσεις.
Η μητρική εταιρεία δεν πήρε μέρος στο πάρτι. Η Renault παρέδωσε 2,53 εκατομμύρια αυτοκίνητα, νούμερο που τη φέρνει με πτώση 5,2% σε σχέση με το 2017. Τα επαγγελματικά παρέμειναν περίπου σταθερά, ενώ τα επιβατικά μοντέλα μειώθηκαν σημαντικά (-6,2%). Όπως και η Peugeot, η Renault τα πάει καλά στην Ευρώπη, αλλά υποφέρει διεθνώς. Οι κυριότεροι λόγοι ήταν η διακοπή των πωλήσεων στο Ιράν, η περιορισμένη διείσδυση στην Κίνα, αλλά και η ύφεση για τη γαλλική εταιρεία στην Ινδία (- 26,8%): Ύστερα από το ντεμπούτο του μετά τυμπανοκρουσιών, το Kwid συνεχίζει να βυθίζεται. Ωστόσο, το ίδιο μοντέλο δίνει ώθηση στη Renault στη Βραζιλία. Με λανσάρισμα στη λατινοαμερικανική αυτή αγορά το 2018, το Kwid ταξινόμησε 67 χιλιάδες κομμάτια, ανεβάζοντας τις πωλήσεις της Renault κατά 28,5%.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το γκρουπ σώθηκε από την Dacia και τη Lada! Η ρωσική φίρμα αύξησε τις πωλήσεις της κατά 15%, στα 398.000 αυτοκίνητα. Η εταιρεία στηρίχτηκε στα σύγχρονα μοντέλα της γκάμας, με την μπερλίνα Vesta να καταλαμβάνει ηγετική θέση στη ρωσική αγορά. Αλλά ήταν η Dacia που αποδείχτηκε το ισχυρό χαρτί της γκρουπ. Οι ταξινομήσεις της αυξήθηκαν κατά 7%, στα 700.000 αυτοκίνητα! Από τη μια η Ρουμανία ενισχύθηκε από την άφιξη του Duster 2, αλλά και τα ιστορικά μοντέλα της επέτρεψαν επίσης να επιτύχει καλά σκορ, ειδικά στην Αφρική. Το Dokker και το Logan είναι τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στο Μαρόκο.
Το 2019, το γκρουπ αναμένει μια σταθερή παγκόσμια αγορά. Αλλά ελπίζει να βελτιώσει την επίδοσή του, ειδικά κατά το β’ 6μηνο χάρη στα λανσαρίσματα νέων μοντέλων: Στην Ευρώπη, το μεγάλο γεγονός θα είναι το Clio 5, στην Ινδία ο Ρόμβος θα λανσάρει ένα μίνι βαν Kwid, ενώ στη Ρωσία η Renault θα λανσάρει το κουπέ SUV Arkana.
Μπορεί να έχει μόνο ακαδημαϊκή αξία, αλλά να αναφέρουμε ότι η Alpine παρέδωσε 2.091 κομμάτια από το A110 -οι πελάτες άρχισαν να εξυπηρετούνται από τον Μάρτιο.
Οι πωλήσεις του γκρουπ Renault για 2018 αναλυτικά
Μάρκα | Πωλήσεις | 2017:2018 |
Renault | 2 .532 .567 | - 5,2 % |
Dacia | 700. 798 | + 7,0 % |
Lada | 398. 282 | + 18,7 % |
Jinbei & Huasong | 165. 603 | - |
Samsung | 84 .954 | - 14,9 % |
Alpine | 2 .091 | - |
Σύνολο | 3 .884. 295 | + 3,2 % |