Ποιες κινεζικές φίρμες φλερτάρουν με την κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία;

Ποιες κινεζικές φίρμες φλερτάρουν με την κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία;

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, θέλοντας να αποφύγουν τους ευρωπαϊκούς δασμούς αναζητούν κι άλλους δρόμους για να μπουν στην Γηραιά Ήπειρο. Ένας από αυτούς περνάει από την Τουρκία.

China Car Industry

Οι κινεζικές προτάσεις κάνουν πιο ισχυρή την παρουσία τους μέρα με τη μέρα στην Ευρώπη. Κι αν η τελευταία προσπαθεί να ανακόψει τη φόρα τους μέσω επιβολής δασμών, η Τουρκία φαίνεται έτοιμη να υποδεχτεί δύο εκ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Την BYD και την Chery.

Οι Κινέζοι, δουλεύοντας μεθοδικά έχουν κάνει όχι απλά βήματα, αλλά τεράστια άλματα προόδου στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή. Όπως ήταν φυσικό, αυτή η εξέλιξη μοιάζει και έχει βγάλει από την βολή τους αρκετές δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

H Τουρκία είναι σε προχωρημένες συζητήσεις με τις BYD και Chery για κατασκευή εργοστασίων στα χώματά της

BYD Turkey

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Seal Excellence AWD, σε τροχιά κορυφής

Την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει έρευνα για τις επιδοτήσεις των κινεζικών EV, οι Κινέζοι μοιάζουν και πάλι ένα βήμα μπροστά. Πώς θα αποφύγουν δασμούς που ενδεχομένως θα τους επιβληθούν; Με την κατασκευή εργοστασίων εντός Ευρώπης. Η αρχή έγινε με το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία, ενώ από κοντά βρίσκεται και η Chery, που θέλει να μεταφέρει μέρος των δραστηριοτήτων της στην Ισπανία. Φυσικά θα υπάρξει και συνέχεια. Όπως θα έχετε διαβάσει, η Ιταλία ήδη έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για το δεύτερο εργοστάσιο του κινεζικού κολοσσού.

Και κάπου εδώ έρχεται και η Τουρκία, με τους γείτονες να βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις τόσο με την BYD όσο και με την Chery για την ανέγερση εργοστασίων. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται επενδυτικά για την Τουρκία.

«Θα θέλαμε να ολοκληρώσουμε τις συνομιλίες το συντομότερο δυνατό. Βρισκόμαστε σε πολύ δρόμο και με τους δύο», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Fatih Kacir στο Bloomberg σε συνέντευξή του στην Άγκυρα. Παράλληλα, ο υπουργός παραδέχτηκε πως η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις (όχι όμως σε τόσο προχωρημένο στάδιο) με την SAIC Motor και την Great Wall, τονίζοντας πως όποια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία κι αν επενδύσει στη χώρα θα λάβει «προνομιακές ευκαιρίες για επενδύσεις και στον τομέα των μπαταριών».

Chery Logo

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Chery θα δώσει πλατφόρμες στην JLR;

Η Τουρκιά μόνο τυχαία δεν συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των Κινέζων κατασκευαστών, καθώς μπορεί να αποτελέσει για αυτούς ο «Δούρειος Ίππος» στην προσπάθειά τους να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως Τουρκία και EE έχουν συνάψει τελωνειακές συμφωνίες, κάτι που σημαίνει πως αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Τουρκία δεν υπόκεινται σε δασμούς. Αυτό λοιπόν θα εξασφαλίσει στους Κινέζους ακόμα πιο εύκολη πρόσβαση στην Γηραιά Ήπειρο.

Πέραν τούτων, η Τουρκία από μόνη αποτελεί μία σημαντική αγορά αυτοκινήτου, με συνεχώς αυξανόμενη δυναμική, ιδίως στα EV, το μερίδιο των οποίων ανέρχεται σε 7,5%. Μέχρι το 2025, μάλιστα, εξειδικευμένοι αναλυτές κάνουν λόγο για ετήσια αύξηση στις πωλήσεις των EV κατά 180.000 μονάδες. Μέχρι το 2032 δε, το 32% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Τουρκίας θα είναι ηλεκτρικά.

China Production Line

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς οι Κινέζοι κατασκευαστές αυξάνουν τα κέρδη τους στην Ευρώπη;

Αντί επιλόγου, ας σταθούμε στο εξής. Τα έσοδα της Τουρκίας από την παραγωγή και την πώληση αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, ανήλθαν το 2023 σε €32.8 δισ. Μιλάμε για ένα ποσό που σίγουρα δεν το λες και ευκαταφρόνητο…

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube