Ποια αυτοκίνητα περιλαμβάνει το κλαμπ των 1.000+ PS;
Ρίχνουμε μια ματιά στην ελίτ της αυτοκίνησης με τα μοντέλα που έχουν ισχύ από 1.000 PS και άνω.
Πριν από μερικά χρόνια η ιδέα ενός αυτοκινήτου παραγωγής με ισχύ πάνω από 1.000 PS έμοιαζε με κάτι εξωπραγματικό. Σήμερα, με την ηλεκτροκίνηση να έχει βάλει το χεράκι της, το κλαμπ των 1.000 PS έχει μεγαλώσει πολύ και συνεχίζει να επεκτείνεται. Και με προτάσεις, μάλιστα, που δεν φαντάζουν και τόσο εξωτικές.
Συλλέξαμε λοιπόν τα αυτοκίνητα που βγαίνουν ή θα βγουν πολύ σύντομα από το εργοστάσιο παραγωγής τους και σχηματίσαμε μια λίστα με όλα τα μέλη που ανήκουν στην ελίτ της αυτοκίνησης και χρειάζονται τέσσερα ψηφία για να καταγραφεί η ισχύς τους!
Ferrari SF90 Stradale: 1.000 PS
Η Ferrari SF90 Stradale είναι το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό και συνάμα το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της ιταλικής φίρμας. Το υβριδικό σύστημα της αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 3.990 cc με απόδοση 780 PS και τρεις ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 220 PS. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 2,5'' και τα 200 km/h σε 6,7'', με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 340 km/h. Επιπλέον, το μοντέλο είναι ταχύτερο κατά 0,7'' στο γύρο στην θρυλική πίστα του Fiorano σε σχέση με την LaFerrari.
Mercedes-AMG One: 1.000+ PS
Το Project One αποκαλύφθηκε το 2017 αλλά η εξέλιξη του ταλανίζετε από καθυστερήσεις. Μόλις 275 θα κατασκευαστούν συνολικά με τη παραγωγή τους να έχει πάρει αναβολή πλέον για το δεύτερο μισό του 2022. Θα χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με έναν V6 κινητήρα 1,6 λίτρων βγαλμένο από το μονοθέσιο Formula 1 του 2017 της Μercedes, με την συνολική του απόδοση να ξεπερνά τα 1.000 PS. Η ισχύς θα μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης. Όλες οι Οne που θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής έχουν ήδη βρει αγοραστές, με εκείνους να ξοδεύουν περίπου €2,27 εκατ. για να την αποκτήσουν.
Tesla Model S Plaid: 1.034 PS
Για εκείνους που θεωρούν ότι τα υπόλοιπα μοντέλα του κυρίαρχου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν προσφέρουν αρκετή επιτάχυνση, η λύση ακούει στο όνομα Tesla Model S Plaid. Διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 1.034 PS, τετρακίνηση, προηγμένο torque vectoring και αυτονομία 628 km. Στη θέση του τιμονιού βρίσκεται το περίφημο yoke κάτι που έχει δημιουργήσει αρκετό ντόρο στο διαδίκτυο. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι εκτοξεύεται από στάση στα 100 km/h σε περίπου 2'', με την τελική του να ανέρχεται στα 322 km/h. Επιπλέον, είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στο Nürburgring με χρόνο 7:35.579.
McLaren Speedtail: 1.070 PS
Η Speedtail είναι η ισχυρότερη και η ταχύτερη McLaren παραγωγής όλων των εποχών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης της αποδίδει συνδυαστικά 1.070 PS και 1.150 Nm ροπής, επιτρέποντας της επιτάχυνση 0-300 km/h σε κάτω από 13'' και τελική ταχύτητα 403 km/h. Η παραγωγή του υπεραυτοκινήτου είναι περιορισμένη σε 106 μονάδες, ενώ οι παραδόσεις σε πελάτες έχουν ήδη ξεκινήσει.
Lucid Air: 1.127 PS
Το αντίπαλο δέος του Tesla Model S Plaid προέρχεται και αυτό από τις ΗΠΑ και ονομάζεται Lucid Air. H κορυφαία έκδοση του έχει απόδοση 1.127 PS και 0-100 km/h σε περίπου 2,5''. O κατασκευαστής ισχυρίζεται αυτονομία της τάξης των 837 km, ενώ με ταχεία φόρτιση το Air μπορεί να προσθέσει 482 km αυτονομίας σε μόλις 20 λεπτά. Τα νούμερα του είναι αντάξια ενός hypercar. Κάτι που δεν ισχύει για την τιμή του καθώς στις ΗΠΑ, μπορεί κάποιος να αποκτήσει μια από τις πιο γρήγορες μπερλίνες στον κόσμο με περίπου €150.000.
Aston Martin Valkyrie: 1.156 PS
H Valkyrie είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Aston Martin με την Red Bull Advanced Technologies, την Cosworth, την Rimac και την Integral Powertrain Ltd. Mόλις 150 κομμάτια θα κατασκευαστούν συνολικά, με το καθένα να χρειάζεται πάνω από 2.000 εργατοώρες για να δημιουργηθεί. Το υβριδικό σύστημα κίνησης, του οποίου το θερμικό μέρος είναι ένας V12 κινητήρας, αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.156 PS. Συγκεκριμένα, ο ατμοσφαιρικός V12 κινητήρας 6,5 lt της Cosworth αποδίδει γύρω στα 1.000 PS με τον κόφτη να βρίσκεται στις 11.100 rpm. Tο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που εξελίχθηκε από τη Rimac (μπαταρία) και την Integral Powertrain Ltd. (ηλεκτροκινητήρας), προσφέρει επιπλέον περίπου 150 PS.
Zenvo TSR-S: 1.193 PS
Το Zenvo TSR-S πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018 ως η ναυαρχίδα της εταιρείας, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά του TS1 GT και τις επιδόσεις του αγωνιστικού TSR, με τον V8 κινητήρα των 5,8 lt με δύο υπερσυμπιεστές να αποδίδει 1.193 PS. Το σασί και το αμάξωμα είναι από ανθρακονήματα ενώ σήμα κατατεθέν του είναι η ενεργή αεροτομή Centripedal, η οποία αλλάζει κλίση σε κάθε στροφή. Σύμφωνα με την εταιρεία, το TSR-S επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 2,8'' και από τα 0 στα 200 km/h σε 6,8''.
NextEV NIO EP9: 1.360 PS
Το Nio EP9 είναι ένα ηλεκτρικό hypercar από την Κίνα με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 1 MW, δηλαδή 1.360 PS. H επιτάχυνση για τα πρώτα 100 km/h έρχεται σε 2,7'' και η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 312 km/h. Επίσης, είναι ικανό να πετύχει πλευρική επιτάχυνση 2,53g. Στα 240 km/h το ΕP9 παράγει 2.500 kg κάθετης δύναμης, νούμερο που πλησιάζει αυτό ενός μονοθεσίου Formula 1. Mέχρι στιγμής έξι κομμάτια έxoυν πουληθεί συνολικά.
Koenigsegg Regera: 1.521 PS
Tο σουηδικό υπεραυτοκίνητο έκανε ντεμπούτο το 2016 και έχει τελική ταχύτητα 404 km/h. Χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με έναν twin-turbo V8 κινητήρα και τρεις ηλεκτροκινητήρες, με την συνολική απόδοση να φτάνει τα 1.521 PS και τα 2.000 Nm ροπής. Όλη αυτή η δύναμη μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός επαναστατικού κιβωτίου μίας σχέσης (Koenigsegg Direct Drive). To Regera χρειάζεται μόλις 22,87'' για το 0-400 km/h, ενώ ολοκλήρωσε το τεστ 0-400-0 km/h σε μόλις 31,49 sec.
Bugatti Chiron Super Sport: 1.600 PS
Η Bugatti Chiron Super Sport μαζί με την Bolide και την Centodieci αποτελούν τις πιο ισχυρές εκδόσεις του γαλλικού σούπερκαρ. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε το φράγμα των 490 km/h. Στην καρδιά της χτυπάει ο 8λιτρος W16 με τέσσερα τούρμπο και αυξημένη κατά 100 PS ισχύ, συγκριτικά με την συμβατική Chiron. Αποδίδει 1.600 PS στις 7.000 rpm και 1.600 Νm ροπής από τις 2.250 rpm μέχρι 7.000 rpm. Από στάση ολοκληρώνει το σπριντ για τα 100 km/h σε μόλις 2,4'', ενώ τα 400 km/h έρχονται σε 28,6''.
Koenigsegg Jesko: 1.623 PS
Το Jesko πήρε το όνομα του πατέρα του ιδρυτή της εταιρείας, Christian von Koenigsegg. Παράγει 1.000 kg κάθετης δύναμης στα 275 km/h. Στην καρδιά του μοντέλου βρίσκεται ο ανασχεδιασμένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 lt που αποδίδει 1.298 PS με απλή βενζίνη και 1.623 PS με βιοκαύσιμο E85. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 1.529 Nm. Την κίνηση μεταδίδει στους πίσω τροχούς το Light Speed Transmission (LST), το νέο επαναστατικό κιβώτιο πολύδισκου συμπλέκτη της Koenigsegg με 9 ταχύτητες, που επιτρέπει αστραπιαίες αλλαγές σε οποιαδήποτε σχέση. Η παραγωγή του θα περιοριστεί σε μόλις 125 κομμάτια.
Koenigsegg Gemera: 1.724 PS
Το Gemera είναι το πρώτο Koenigsegg με τη δυνατότητα να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, ενώ ταξιδεύει με 400 km/h. Το υβριδικό σούπερκαρ από τη Σουηδία χρησιμοποιεί έναν 2λιτρο 3κύλινδρο twin-turbo κινητήρα τεχνολογίας Freevalve (ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες) απόδοσης 617 PS, που μαζί με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης η συνδυαστική ισχύς ξεπερνά τους 1.724 PS. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο για το τετρακίνητο Gemera κάνουν λόγο για 0-100 km/h σε λιγότερο από 2'', 0-200 km/h σε λιγότερο από 5'' και τελική ταχύτητα 400 km/h.
SSC Tuatara: 1.774 PS
Τον Οκτώβριο του 2020, το SSC Tuatara μας άφησε με το στόμα ανοιχτό όταν ανακοινώθηκε ότι έπιασε 508,73 km/h. Στη συνέχεια η εγκυρότητα του συγκεκριμένου ρεκόρ αμφισβητήθηκε, με την αμερικανική εταιρεία να επιστρέφει και να ανακοινώνει επίσημα πως το Tuatara μπορεί να αναπτύξει 455,3 km/h. Στην καρδιά του χτυπά ένας V8 5,9 ltων με διπλά τούρμπο που αποδίδει 1.774 PS με καύσιμο E85.
Hennessey Venom F5: 1.842 PS
Η αμερικανική εταιρεία Hennessey Performance παρουσίασε πέρυσι την έκδοση παραγωγής του Venom F5. Το μοντέλο θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό 24 μονάδων και έχει στόχο να γίνει ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής στον κόσμο, με τελική 500 km/h. Κίνηση στο υπεραυτοκίνητο δίνει ένας κεντρικά τοποθετημένος twin-turbo V8 6,6 lt με 1.842 PS και 1.617 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 2,6'', τα 0-200 km/h έρχονται σε 4,7'', τα 0-300 km/h σε 8,4'' και τα 0-400 km/h σε μόλις 15,5''!
Rimac Nevera/ Automobili Pininfarina Battista: 1.941 PS
Ο κατασκευαστής από την Κροατία ήρθε για να ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης, παρουσιάζοντας φέτος το Rimac Nevera. Διαθέτει τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής απόδοσης 1.941 PS και 2.360 Nm ροπής. Οι ηλεκτροκινητήρες του αντλούν ενέργεια από μια υδρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 120 kWh που του εξασφαλίζει αυτονομία 547 km. Εκτοξεύεται από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2'' και ολοκληρώνει το σπριντ για τα πρώτα 402 m σε μόλις 8,6''. Παράλληλα, το Battista, το πιο γρήγορο ιταλικό αυτοκίνητο έχει εντελώς διαφορετική σχεδίαση αλλά βασίζεται εξ ολοκλήρου στο Nevera με την ισχύ του να φτάνει τους 1.900 PS.
Lotus Evija: 2.000 PS
H Lotus Εvija είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Lotus και πρόκειται για ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα παραγωγής στον κόσμο. Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του έχουν συνολική απόδοση 2.000 PS και 1.700 Nm ροπής. Μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 300 km/h σε μόλις 9,0''. Η αυτονομία είναι της τάξης των 346 km χάρη στην μπαταρία ιόντων λιθίου 70 kWh. Η παραγωγή της θα περιοριστεί σε μόλις 130 κομμάτια με την τιμή τους να ανέρχεται στα περίπου €2 εκατ.