Φωτογραφίζοντας τον Ayrton Senna 24 χρόνια μετά το θάνατό του να προσπερνά τον Piquet στην Imola

Φωτογραφίζοντας τον Ayrton Senna 24 χρόνια μετά το θάνατό του να προσπερνά τον Piquet στην Imola

Οι φωτογράφοι είχαν χάσει τη στιγμή που ο Senna προσπερνούσε τον Piquet στην Imola το ’88, σηματοδοτώντας την αλλαγή φρουράς στην κορυφή της F1. Ένα στούντιο στην Πράγα ζωντανεύει τη στιγμή και την απαθανατίζει.

Ο Nelson Piquet το 1988 υπερασπιζόταν τον Τίτλο που είχε κατακτήσει την προηγούμενη χρονιά. Όταν ο Aytron Senna με τη McLaren MP4/4 προσπέρασε στην πίσω ευθεία της Imola τη Lotus του συμπατριώτη του, ρίχνοντάς του γύρο ενώ ήταν μόλις τρίτος, η στιγμή σηματοδοτούσε την αλλαγή φρουράς στην κορυφή της F1. Όμως οι φωτογράφοι «το έχασαν».
 
Το στιγμιότυπο δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένο, παρά μόνο σε κάποιες πολύ κακής ποιότητας φωτογραφίες. Ο Jan Rambousek, ιδρυτής της Unique & Limited, ενός φωτογραφικού στούντιο στην Πράγα, αποφάσισε να αναβιώσει τη στιγμή. Και να την απαθανατίσει. Εφαρμόζοντας προηγμένες τεχνολογικές μεθόδους, δείχνοντας ταυτόχρονα σχολαστική εμμονή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Επιστρατεύτηκε μέχρι και ο μηχανικός αγώνα του Senna από εκείνο τον αγώνα.

Senna Imola '88

Ο Rambousek και ο συνεργάτης του σχεδιαστής Petr Milerski φτιάχνουν εικόνες που συνδυάζουν την πραγματική φωτογραφία με επεξεργασμένες εικόνες υπερυψηλής ποιότητας και ανάλυσης σε 3D περιβάλλον. Για τη συγκεκριμένη εικόνα, ήταν η McLaren που προσέγγισε το στούντιο, ζητώντας από τον Rambousek να ζωντανέψει εκείνη την υπέροχη στιγμή, για να γιορτάσουν την επέτειο των 30, 20 και 10 χρόνων από την κατάκτηση του Τίτλου των Οδηγών το ’88 με τον Senna, το ’98 με τον Hakkinen και το 2008 με τον Hamilton.

Ο Rambousek και ο Milerski είδαν άπειρες φωτογραφίες και video της McLaren MP4/4, ενός καινοτόμου αυτοκινήτου, κυρίαρχου εκείνη τη σεζόν. Για πολλούς είναι το πιο πετυχημένο μονοθέσιο στην Ιστορία της F1. Μελέτησαν τη στάση του σώματος του Ayrton Senna κατά την οδήγηση και μίλησαν με στελέχη της McLaren παλιά και σύγχρονα για να ορίσουν την ακριβή θέση στην πίστα τη δεδομένη στιγμή την οποία κλήθηκαν να αναπαραστήσουν. Προφανώς αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες, μία εκ των οποίων ήταν οι αλλαγές που έχουν γίνει στο lay out της πίστας της Imola στο πέρασμα των χρόνων.

Χρησιμοποιώντας ένα ειδικό προηγμένο software το οποίο βλέπει πραγματικές φωτογραφίες, εντοπίζει ένα σημείο όπως το αυτοκόλλητο ενός χορηγού ή τη θέση του τροχού του μονοθεσίου και το αξιοποιεί ως σημείο αναφοράς για να χτίσει τα υπόλοιπα στοιχεία, δημιούργησαν την MP4/4 σε όλο της το τρισδιάστατο μεγαλείο. Περίπου σαν να έφτιαχναν ένα μοντέλο σε φυσικό μέγεθος από τον πυλό που χρησιμοποιούν τα στούντιο σχεδιασμού. Η διαδικασία είναι δύσκολη και παίρνει οκτώ εβδομάδες. Η McLaren έδωσε στην Unique & Limited πρόσβαση σε απόρρητα τεχνικά σχέδια και φωτογραφίες της MP4/4 προκειμένου να επιτευχθεί το τελικό αποτέλεσμα, τέλειο στην παραμικρή λεπτομέρεια. Το μοντέλο εστάλη φυσικά για έγκριση στο Woking. Ο αρχισχεδιαστής Neil Oatley βρήκε κάποια ψεγάδια σε… βίδες και στους τροχούς, τα οποία έπρεπε να διορθωθούν. Πράγματα τα οποία στην πραγματικότητα δεν φαίνονταν, εξηγεί ο Rambousek.

Senna Imola '88

Στη συνέχει δημιούργησαν ένα 3D μοντέλο του κορμού του Ayrton. Στο οποίο έπρεπε να πετύχουν τις τσακίσεις της φόρμας και τη φθορά των γαντιών. Και άλλες τέτοιου είδους λεπτομέρειες. Χρειάστηκε επίσης να στήσουν ένα σκηνικό σε έναν δρόμο της Ιταλίας με ηθοποιούς ντυμένους με ρούχα εκείνης της εποχής σε συγκεκριμένη στάση, προκειμένου να προστεθούν στο κάδρο και οι θεατές της εξέδρας.

Ιδιαίτερη ήταν η στιγμή που δημιούργησαν το βλέμμα πίσω από τη ζελατίνα του κράνους του Ayrton. Για το σκοπό αυτό φωτογράφισαν τον ανηψιό του, Bruno Senna. Αφού πρώτα δημιούργησαν τις ίδιες συνθήκες φωτισμού με εκείνη τη μεσημεριανή ιταλική λιακάδα.  

Πηγή R&T

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube