Πεθαίνουν τα θερμικά μοτέρ της Lamborghini;
Η Lamborghini είναι μία ακόμη μάρκα επιδόσεων που σιγά σιγά στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό συνεπάγεται το τέλος των θερμικών μοτέρ της;
Το μέλλον της αυτοκίνησης φαίνεται πως είναι η ηλεκτροκίνηση. Βλέποντας αυτό η Lamborghini, μία μάρκα συνυφασμένη με τις επιδόσεις, χτύπησε διάνα με το πρώτο της PHEV μοντέλο, την υπερηχητική Revuelto, να είναι sold-out μέχρι το 2026.
Δεν σταματάμε όμως εδώ. Τόσο η ανανεωμένη Urus, όσο και η διάδοχος της Huracán θα μπαίνουν στην πρίζα. Από εκεί και πέρα, το 2028 θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά η αμιγώς ηλεκτρική Lanzador, με την Urus δεύτερης γενιάς (αναμένεται να κυκλοφορήσει πριν το 2030) να έρχεται ως EV.
Κι εδώ γεννάται ένα πολύ σημαντικό ερώτημα. Τι θα συμβεί με τους θερμικούς κινητήρες Sant'Agata Bolognese; Μιλώντας στο Autocar, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Ιταλών, Stephan Winkelmann αποκάλυψε πως η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να περιμένει μερικά ακόμη χρόνια για να δει εάν τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να σώσουν ή όχι τους θερμικούς κινητήρες.
Η Lamborghini δεν βιάζεται καθόλου να αποσύρει τους θερμικούς κινητήρες από τα μοντέλα της, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση
Υπάρχουν όμως και πολλοί αστερίσκοι, καθώς καθώς δεν είναι σαφές εάν οι ρυθμιστικές αρχές θα δεχτούν ηλεκτρονικά καύσιμα παγκοσμίως. Παράλληλα, δεν γνωρίζουμε αν η παραγωγή μπορεί να αυξηθεί τόσο ώστε να είναι αρκετή για να καλύψει τη ζήτηση.
Ο Winkelmann παραδέχτηκε ότι θα ήταν πιο εύκολο για την Lamborghini να διατηρήσει ζωντανούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάνοντας τους να λειτουργούν με e-fuels, από το να εξελίξει και να εγκαταστήσει στα μοντέλα της ηλεκτροκινητήρες με μπαταρίες.
Παρά ταύτα όμως δεν έκρυψε την εκτίμησή του ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων δεν θα έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα αντίστοιχα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, εκμεταλλευόμενα τη βελτιωμένη πυκνότητα ενέργειας της μπαταρίας. Αυτό θα έκανε τις μπαταρίες μικρότερες άρα και ελαφρύτερες. Δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα, εκτός από τον ήχο ενός αγριεμένου V12 θα προσθέσουμε εμείς!
Αν και η Urus δεύτερης γενιάς και το έτοιμο για παραγωγή Lanzador θα πωλούνται αυστηρά ως EV, η Lamborghini δεν δείχνει να βιάζεται να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τα μοντέλα της
Ο CEO της εταιρείας άλλωστε υποστήριξε ότι σε παγκόσμια κλίμακα είναι πιο λογικό, όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών, οι αρμόδιοι να εστιάσουν στη διάδοση των e-fuels. Κι αυτό διότι πιστεύει πως θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν εκατομμύρια αυτοκίνητα στους δρόμους με θερμικά μοτέρ, μετά το 2025.
Η αλήθεια είναι πως η Lamborghini δεν θα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία επιδόσεων που θα φέρει στην αγορά ένα ηλεκτρικό σούπερκαρ. Οι ιθύνοντες της όμως εμφανίζονται βέβαιοι πως όταν έρθει η ώρα να κυκλοφορήσουν τα EV τους θα είναι τα καλύτερα της αγοράς. Κάτι τέτοιο όμως δεν αναμένεται να συμβεί πριν το 2030, με τις Huracán και Revuelto να έχουν ακόμα μπροστά τους τουλάχιστον 8 χρόνια ζωής.
Με άλλα λόγια, οι Ιταλοι φαίνεται να μας λένε πως κάθε πράγμα στον καιρό του!