Πάνω 80.000 θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία «θυσία» στην ηλεκτροκίνηση
Στη Γερμανία οι μεγαλύτερες περικοπές με τους εργαζόμενους να έχουν ήδη ξεσηκωθεί.
Οι προοπτικές για το 2020 δεν είναι και τόσο καλές. Από τη μια έχουμε τις πωλήσεις του 2019 που δεν θα είναι και η καλύτερη χρονιά. Από την άλλη έχουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πρέπει να επενδύσουν τεράστια ποσά στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Και τα δύο μαζί εξαναγκάζουν τις οικονομικές υπηρεσίες να αναζητούν μειώσεις λειτουργικού κόστους, που μεταφράζονται άμεσα σε περικοπή θέσεων εργασίας.
Ήδη, οι τρεις μεγάλες γερμανικές εταιρείες ανακοίνωσαν περικοπές θέσεων εργασίας.
Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα παραγάγει φέτος 88,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, σχεδόν 6% λιγότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την IHS Markit. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεψε ότι η πτώση θα συνεχιστεί το επόμενο έτος, προβλέποντας παγκόσμιες παραδόσεις 78,9 εκατομμυρίων οχημάτων, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2015.
Επιπλέον, οι σαφώς απλούστερες διαδικασίες στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η παραγωγή ενός ηλεκτροκινητήρα απαιτεί πολύ λιγότερες ώρες εργασίας και ακόμη λιγότερα ανταλλακτικά από αυτήν ενός συμβατικού. Αυτό μοιραία συνεπάγεται και την ανάγκη για λιγότερα εργατικά χέρια.
Στις 22 Νοεμβρίου περίπου 15.000 άνθρωποι διέσχισαν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για τις περικοπές θέσεων εργασίας και το κλείσιμο εργοστασίων στη Στουτγάρδη, τη γερμανική πόλη που είναι έδρα της Daimler, της Porsche και του μεγαλύτερου προμηθευτή ανταλλακτικών, της Bosch.
Οι διαδηλώσεις οργανώθηκαν από το ισχυρό συνδικάτο μετάλλου IG Metall, το οποίο κατηγορεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι εκμεταλλεύονται τη στροφή στην ηλεκτροκίνηση για να προωθήσουν βαθύτερες περικοπές και να αυξήσουν τα κέρδη τους.
«Δεν αφήνουμε τη δουλειά μας να χαθεί μόνο και μόνον επειδή κάποιοι διευθυντές δεν έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους», δήλωσε ο Roman Zitzelsberger, περιφερειακός προϊστάμενος της IG Metall στην πολιτεία Baden-Wuerttemberg και εκπρόσωπος των εργαζομένων στο εποπτικό συμβούλιο της Daimler.
Με αυτά και με εκείνα, το 2020 προβλέπεται «θερμό» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.