Όταν η Porsche κατασκεύαζε αυτοκίνητα για τον γερμανικό στρατό
Ο αριθμός «597» μπορεί να ακούγεται ως η εσωτερική κωδική ονομασία ενός σπορ αυτοκινήτου που κατασκεύασε η Porsche στην 93χρονη ιστορία της στην αυτοκίνηση.
Στην πραγματικότητα, τα τρία αυτά ψηφία αντιπροσωπεύουν μία εντελώς διαφορετική περίπτωση για την Porsche.
Συγκεκριμένα, η 597 ήταν η απάντηση της εταιρείας σε πρόσκληση υποβολής προσφορών που έκανε ο γερμανικός στρατός στις αρχές της δεκαετίας του 1950.
Ο γερμανικός στρατός χρειαζόταν ένα ελαφρύ, ικανό και αξιόπιστο σε όλες τις συνθήκες αυτοκίνητο. Τότε λοιπόν, οι μηχανικοί από το Zuffenhausen κατέληξαν στην 597, το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της φίρμας, με το παρατσούκλι «Jagdwagen» που στα γερμανικά σημαίνει κυνηγετικό αυτοκίνητο.
Η Porsche 597, το μοντέλο που κατασκεύασε η αυτοκινητοβιομηχανία για τις ανάγκες του γερμανικού στρατού, ήταν η πρώτη τετρακίνητη σπουδή στην ιστορία της φίρμας
Η Porsche ήταν μία από τις τρεις γερμανικές εταιρείες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση υποβολής προσφορών, μαζί με την Auto Union (τον πρόδρομο της Audi) και τη Goliath, θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας Borgward.
Σημαντικά επηρεασμένη από το Volkswagen Kubelwagen, η 597 πατούσε σε αυτοφερόμενο αμάξωμα, πιο ψηλό, με ψηλότερα μαρσπιέ και ράβδους στρέψης, κινείτο από ένα αερόψυκτο 4κύλινδρο μοτέρ μπόξερ από την Porsche 356, τοποθετημένα φυσικά πίσω. Αυτό αρχικά με 1.500 και αργότερα με 1.600 cc απέδιδε 50 άλογα που περνούσαν στους δύο και κατ’ επιλογή στους τέσσερις τροχούς χάρη σε έναν καινοτόμο σύνδεσμο στον εμπρός άξονα και μέσω ενός κιβωτίου πέντε ταχυτήτων.
Με βάρος 990 kg και μεταξόνιο που μόλις ξεπερνούσε τα δύο μέτρα (2,06 m) έπιανε στην ευθεία τα 100 km/h και ανέβαινε σε κλίση 65%. Επιπλέον, ήταν ημί-αμφίβιο, ενώ η οροφή από βινίλ και το αδιάβροχο εσωτερικό ουσιαστικά έδιναν τη δυνατότητα στην 597 Jagdwagen να είναι κυριολεκτικά παντός καιρού και παντός εδάφους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Boxer: Γιατί τον αγαπάμε [video]
Αν και η Porsche ήταν ήδη γνωστή για τα αυτοκίνητα επιδόσεων που έφτιαχνε, η 597 ήταν ένα μοντέλο-στοίχημα για την εταιρεία, η οποία ήθελε να αποδείξει την ευελιξία της αλλά και να ξεφύγει από την πεπατημένη.
Η Porsche κατασκεύασε συνολικά 71 μονάδες πριν τραβήξει την πρίζα το 1958 όταν η Auto Union εξασφάλισε το συμβόλαιο, με το φθηνότερο στην κατασκευή Typ F91 Munga. Περίπου 50 κομμάτια υπολογίζεται ότι έχουν επιβιώσει μέχρι σήμερα. Και οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες ανήκουν ίσως στο μικρότερο κλαμπ Porsche στον κόσμο, το Porsche Jagdwagen Registry e.V. Από τα 71 Jagdwagen που κατασκευάστηκαν, τα 49 ήταν πολιτικά, ενώ τα υπόλοιπα 22 ήταν κατασκευασμένα με στρατιωτικές προδιαγραφές.
Δεδομένου ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι δυσεύρετα στις μέρες μας, η αξία τους έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Σε μια δημοπρασία στο Monterey πριν από μερικά χρόνια, ο οίκος RM Sotheby's πούλησε μια 597 στρατιωτικών προδιαγραφών για το αστρονομικό ποσό των 665.000 δολαρίων.