Opel και Chevrolet, μια σχέση σύγκρουσης και σύγχυσης
Η GM, διά στόματος του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Dan Akerson, λέει ότι θα λύσει άμεσα το πρόβλημα της επικάλυψης ανάμεσα στις δύο εταιρείες.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της General Motors, Dan Akerson, λέει ότι είναι απογοητευμένος από την «σύγχυση» που προκαλεί η επικάλυψη μεταξύ της Opel και της Chevrolet στην Ευρώπη.
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν, προαναγγέλλοντας ταυτόχρονα μια αλλαγή στη στρατηγική της GM σχετικά με τις δύο φίρμες. «Είναι στις άμεσες προτεραιότητές μου», δήλωσε ο Akerson. «Κάτι χρειάζεται να αλλάξει. Σκέφτομαι πως εκεί υπάρχει ένα θέατρο σύγκρουσης και σύγχυσης».
Ο Akerson λέει ότι η σύγχυση μεταξύ των δύο εταιρειών θυμίζει την «παλιά GM», τότε που μια αλλοπρόσαλλη στρατηγική στην αγορά των ΗΠΑ άφηνε τη μια φίρμα να πέφτει πάνω στην άλλη.
Οι δηλώσεις του Akerson μέχρι στιγμής είναι και τα πιο ισχυρά επίσημα δημόσια σχόλια από την GM, σχετικά με την ανάγκη να λυθεί το μίγμα των μοντέλων της στην Ευρώπη.
Παρά τις πολυετείς προσπάθειες της GM να μετακινήσει την Opel σε ένα πιο premium περιβάλλον, αφήνοντας το πεδίο της μαζικής φίρμας ελεύθερο στη Chevrolet, και οι δύο εξακολουθούν να τοποθετούνται στην αγορά με παρόμοιο τρόπο, ως μαζικές εταιρείες. Ο Akerson λέει ότι η General Motors εργάζεται πάνω σε ένα σχέδιο επίλυσης του προβλήματος, αλλά απέφυγε να αναφερθεί στις δυνητικές στρατηγικές που θα ακολουθηθούν. Και περιορίστηκε στο να δηλώσει, «είναι κάτι που θα το λύσουμε οπωσδήποτε».
Οι πωλήσεις της Chevrolet στην Ευρώπη έπεσαν κατά 19% τον Σεπτέμβριο, στις 112.452 αυτοκίνητα. Αντίθετα, στην Opel και λόγω της ισχυρής ζήτησης σε νέα μοντέλα, περιλαμβανομένου του Mokka, η αντίστοιχη πτώση περιορίστηκε στο 4%, στα 630.453 αυτοκίνητα, όσο και ο μέσος όρος της συνολικής αγοράς.
Να θυμίσουμε ότι η GM έχει χάσει συνολικά πάνω από €13 εκατ. από το 1999 και στοχεύει να μηδενίσει τις απώλειές της μέχρι το 2016.
Τους τελευταίους μήνες, ανώτερα στελέχη της GM επιβεβαίωναν ότι βρίσκονται σε φάση αναθεώρησης της στρατηγικής για τις ευρωπαϊκές φίρμες, αλλά από την άλλη επιχειρούσαν να υποβαθμίσουν το πρόβλημα επικάλυψης μεταξύ Opel και Chevrolet.
O Thomas Sedran, πρώην σύμβουλος εταιρικής ανασυγκρότησης, που ανέλαβε επικεφαλής της Chevrolet Europe το καλοκαίρι, δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει την υφιστάμενη σχέση ανάμεσα στις δύο εταιρείες, δηλώνοντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο: «Υπάρχει ελάχιστη συνεργασία μεταξύ της Chevrolet και της Opel».
[Πηγή Automotive News Europe]