Οι Ρώσοι κατασκευάζουν Citroën, με τη Citroën... απούσα!
Μπορεί ο Όμιλος Stellantis να έχει σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ρωσία. Εντούτοις όμως, οι Ρώσοι βρήκαν τον τρόπο να συνεχίζουν να κατασκευάζουν μοντέλα της Citroën.
Τον Απρίλιο του 2022, ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε επίσημα πως σταματά την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ρωσία, εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία. Οι Ρώσοι όμως, με βοήθεια εκ Κίνας, συνεχίζουν να κατασκευάζουν Citroën, στο αδρανές πλέον εργοστάσιο του Ομίλου.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, όλα ξεκίνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν ο Όμιλος Dongfeng Motor, Κινέζος συνεργάτης της γαλλικής φίρμας, εισήγαγε τουλάχιστον 42 κιτ αυτοκινήτων για τη συναρμολόγηση του Citroën C5 Aircross. Τα κιτ αυτά, πάντα βάσει του ρεπορτάζ παραδόθηκαν στην United Automotive Technologies, ρωσική εταιρεία κατασκευής ανταλλακτικών που ανήκει στην Kamaz.
Οι Ρώσοι, με τη βοήθεια της Dongfeng Motor συναρμολογούν τα δικά τους Citroën C5 Aircross στο αδρανές εργοστάσιο της Kaluga
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ρωσία, επαναλανσάρισμα Volga με τη βοήθεια της Κίνας
Ακολούθως, η Automotive Technologies συναρμολογούσε το Citroën C5 Aircross στο εργοστάσιο της Kaluga, σύμφωνα με δύο υπαλλήλους σε διαφορετικές ρωσικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, χωρίς μάλιστα η Stellantis να έχει γνώση για τις συγκεκριμένες εισαγωγές.
Σε σχετική ερώτηση του Reuters, ο Όμιλος Stellantis παραδέχτηκε πως από τις 31 Δεκεμβρίου 2023 «έχει χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της στη Ρωσία». Η ζημιά που έχει αναγνωρίσει ο Όμιλος, ξεπερνά τα 144 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένης της απώλειας 87 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών.
Επί του παρόντος, η κινεζική κρατική Dongfeng, το υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας και η Automotive Technologies αρνήθηκαν να δώσουν απαντήσεις γύρω από τις συγκεκριμένες πληροφορίες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, σε μεγάλο βαθμό ήταν εξαρτώμενη, σε επίπεδο εξοπλισμού και επενδύσεων από την Ευρώπη. Ύστερα από τις κυρώσεις όμως, η Κίνα που δεν έχει εφαρμόσει κανένα μέτρο κατά της Ρωσία, φαίνεται πως βρήκε την κερκόπορτα που έψαχνε, απλώνοντας τις εμπορικές της δραστηριότητες και στη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Άλλη μία κίνηση-ματ από την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση
H παραγωγή των «ρωσικών» Citroën C5 Aircross θα ξεκινήσει σύντομα, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν δρομολογηθεί για το πρώτο 6μηνο του έτους. Μένει να δούμε αν τα αυτοκίνητα θα φέρουν κανονικά τον λογότυπο των Γάλλων ή αν οι Ρώσοι θα ακολουθήσουν τακτική ανάλογη με την περίπτωση της JAC Motors.
Το 2022, η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Moskvich, πουλούσε τα αυτοκίνητα της JAC Motors με δικούς της λογότυπους. Και σε αυτή τη περίπτωση, τα αυτοκίνητα κατασκευάζονταν στη Ρωσία, με κιτ εξαρτημάτων από την Κίνα.