Οι Κινέζοι δεν αστειεύονται, θα μας συντρίψουν...
Ο Carlos Tavares προειδοποίησε για πολλοστή φορά για τους κινδύνους που εγκυμονεί η απόβαση των κινέζικων εταιρειών στην Ευρώπη ζητώντας εμπράκτως βοήθεια από τις Βρυξέλλες.
Καθώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των κολοσσών BYD Co και Nio Inc, έχουν αρχίσει να επεκτείνονται στη γηραιά Ήπειρο, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, μοιάζουν χαμένοι σε ότι αφορά τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιδράσουν σε αυτήν την συνθήκη, ζητώντας ουσιαστικά τη βοήθεια των Βρυξελλών.
«Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοπορεί στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας και της κατασκευής μπαταριών» δήλωσε ο Carlos Tavares.
O ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis, προειδοποίησε για πολλοστή φορά προ ολίγων ημερών, ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι πολύ μπροστά σε ότι αφορά τις παραγωγικές διαδικασίες, την τεχνολογία αλλά και την κατασκευή μπαταριών για τα ηλεκτρικά τους οχήματα, ενώ έσπευσε να τονίσει ότι χάρη σε αυτήν τους την υπεροχή, είναι σε θέση να προσφέρουν και πλήθος τέτοιων μοντέλων σε τιμές που οι υπόλοιποι κατασκευαστές δε μπορούν να ανταγωνιστούν.
Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων ενός νέου εργοστασίου μπαταριών στη βόρεια Γαλλία, ο Τavares επανέλαβε ότι οι πολιτικοί ηγέτες της Ευρώπης πρέπει να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα, στηρίζοντας τους εγχώριους κατασκευαστές που δίνουν μάχη να ανταγωνιστούν τους Κινέζους.
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προστατευθεί από την απόβαση των κινέζικων εταιρειών στα εδάφη της. Αυτό το θεωρώ δεδομένο. Το ερώτημα είναι πως θα επιτευχθεί αυτό» τόνισε ο Tavares.
Σε αντίθεση ωστόσο με τα όσα υποστηρίζει ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis (σ.σ: ο όμιλος έκλεισε πέρσι το μοναδικό του εργοστάσιο στην Κίνα, αυτό της Jeep) οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πολλά περισσότερα να χάσουν εάν οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας επιδεινωθούν.
Στην Κίνα η Mercedes-Benz «παραδίδει» το 40% της παραγωγής της, που σημαίνει πολύ απλά ότι πουλά περισσότερα από τα διπλάσια οχήματα που ταξινομεί στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την ίδια, αυτή των ΗΠΑ.
Στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου εργoστασίου μπαταριών στη βόρεια Γαλλία, το οποίο χρηματοδοτείται από κοινού από τον όμιλο Stellantis και την Mercedes-Benz, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής φίρμας, Ola Källenius, τοποθετήθηκε σχετικά με τα όσα δήλωσε ο Carlos Tavares.
«Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να προστατεύσουμε την οικονομία μας αλλά πάντοτε έχοντας ως γνώμονα τους κανόνες του ελεύθερου εμπορίου. Δεν χρειάζονται στην παρούσα φάση υπερβολικές αντιδράσεις γιατί κάτι τέτοιο θα βλάψει, σε παγκόσμια βάση, την ανταγωνιστική μας θέση. Οφείλουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ola Källenius.
Ο ισχυρός άνδρας της Mercedes-Benz προσπαθεί προφανώς να κρατήσει ίσες αποστάσεις διασφαλίζοντας όμως πρωτίστως, τα συμφέροντα της εταιρείας στην οποία ηγείται. Παρόλα αυτά, ο Carlos Tavares έχει δίκιο που πιστεύει ότι η Κίνα μπορεί να βλάψει ανεπανόρθωτα την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία καθώς η στροφή... στο ρεύμα, προσφέρει ένα ισχυρό πλεονέκτημα στους Κινέζους κατασκευαστές.