Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται ενόψει ενός άτακτου Brexit

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται ενόψει ενός άτακτου Brexit

Όλα τα σενάρια στο τραπέζι μετά την συντριπτική ήττα της Μay στο Βρετανικό Κοινοβούλιο.

Μετά τη συντριπτική ήττα της Theresa May στο βρετανικό Κοινοβούλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας βρίσκονται μπροστά στο χειρότερο σενάριο που θα μπορούσαν να κληθούν να διαχειριστούν, αυτό ενός άτακτου Brexit.

Μιλώντας στο περιθώριο της έκθεσης στο Ντιτρόιτ, οι διευθύνοντες σύμβουλοι δύο εμβληματικών βρετανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, αυτοί της Aston Martin και της Bentley Motors , εμφανίστηκαν ανήσυχοι. Αμφότεροι ισχυρίστηκαν ότι έχουν πάρει τα μέτρα τους για να αποφύγουν προβλήματα με τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, δίχως όμως να είναι βέβαιοι ότι αυτά θα είναι αρκετά να αποτρέψουν μια κρίση.

«Έκανα ό, τι θα έκανε οιοσδήποτε φυσιολογικός άνθρωπος: Είμαι έτοιμος για το χειρότερο σενάριο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aston Martin Andy Palmer. «Αν πάμε σε αυτό, η αλυσίδα εφοδιασμού μας από την Ευρώπη θα διαταραχθεί σε σημαντικό βαθμό».

Η εταιρεία Aston Martin Lagonda Global Holdings την περασμένη εβδομάδα ενέκρινε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης, το οποίο θέλει τον εφοδιασμό να γίνεται αεροπορικώς αλλά και μέσω άλλων λιμανιών εκτός αυτού του  Dover, στο οποίο εκτιμάται πως θα επικρατήσει χάος σε περίπτωση ενός άτακτου Brexit.

Ένα παρόμοιο «δρόμο εφοδιασμού» έχει επιλέξει και η Bentley, που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, όπως αποκάλυψε  ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο Adrian Hallmark.

Μετά την ψηφοφορία στο βρετανικό Κοινοβούλιο, η BMW και η γερμανική ομοσπονδία αυτοκινήτων VDA εξέδωσαν σοβαρές προειδοποιήσεις σχετικά με τις συνέπειες από το λεγόμενο «σκληρό» Brexit. Η BMW, η οποία τις  Rolls-Royce και Mini , δήλωσε πως η αβεβαιότητα των εμπορικών σχέσεων του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ είναι "μεγαλύτερη από ποτέ" και ότι πρέπει να προετοιμαστούμε για το χειρότερο. Μια μη-συμφωνία Brexit φαίνεται όλο και πιο πιθανό και θα έχει «σοβαρές συνέπειες», δήλωσε ο πρόεδρος της VDA Bernhard Mattes.

Ο μόνος τρόπος για το Ηνωμένο Βασίλειο να παραμείνει στην ΕΕ φαίνεται να είναι ένα άλλο δημοψήφισμα, δήλωσε ο Palmer της Aston Martin σε συνέντευξή του, αλλά αυτό θα δημιουργούσε συνταγματικά ζητήματα. Ο φόβος του είναι ότι η μόνη άλλη εναλλακτική είναι η οριστική ρήξη του Ηνωμένου Βασιλείου με την ΕΕ, κάτι που θα δημιουργούσε μείζονα προβλήματα.

Η Continental, ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής στον κόσμο, έχει μια ομάδα περίπου 100 ατόμων που ασχολείται με το ενδεχόμενο ενός άτακτου Brexit δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Wolfgang Schaefer. Η εταιρεία επέλεξε να στέλνει στη Βρετανία εξαρτήματα περισσότερα από όσα χρειάζονται δημιουργώντας ένα στοκ, για να προλάβει τις παρενέργειες των πρώτων εβδομάδων ενός Brexit χωρίς συμφωνία.

Κάτι ανάλογο έχει κάνει και η Volkswagen, η οποία αύξησε τα επίπεδα αποθεμάτων της στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης. Παράλληλα εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σχετικά με το Brexit, θέτει σε σοβαρό κίνδυνο επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων, αλλά και χιλιάδες θέσεις εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία.  

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube