Ο Όμιλος Stellantis θα πουλάει κινεζικά Leapmotor στην Ευρώπη!

Ο Όμιλος Stellantis θα πουλάει κινεζικά Leapmotor στην Ευρώπη!

Ο Όμιλος Stellantis αλλάζει εντελώς τη στρατηγική του στην Κίνα. Γίνεται μέτοχος του 21% της Leapmotor και θα έχει τα δικαιώματα πώλησης των αυτοκινήτων της εκτός Κίνας. Ναι, θα πουλάει κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη!

Όμιλος Stellantis, Leapmotor

Σε αντίθεση με τη Volkswagen, τους premium Γερμανούς και το Groupe Renault, o Όμιλος Stellantis δεν κατάφερε ποτέ να αποκτήσει σοβαρή πρόσβαση στην κινεζική αγορά αυτοκινήτου.

Τόσο πολύ που ο όμιλος αυτοκινήτων που προέκυψε από τη συγχώνευση μεταξύ PSA και FCA μόλις πούλησε τα τρία εργοστάσιά του σε Wuhan, Chengdu και Xiangyang.

Ο Όμιλος Stellantis θα φροντίσει άμεσα για την πώληση των προϊόντων Leapmotor εκτός Κίνας, περιλαμβανομένης της Ευρώπης

Leapmotor C11
To ηλεκτρικό οικογενειακό SUV Leapmotor C11 αναμένεται στην Ευρώπη να ανταγωνίζεται και μοντέλα που ανήκουν σε φίρμες του Ομίλου Stellantis. Αλλά με το χρήμα να καταλήγει τελικά στο ίδιο ταμείο. 

Μονάδες τις οποίες λειτουργούσε κοινοπρακτικά με τη συνεργάτιδά του, την Dongfeng. Η οποία παρέμεινε ο μοναδικός ιδιοκτήτης αυτών των μονάδων παραγωγής όπου συναρμολογείται κυρίως το Citroën C5 X.

Ήδη πέρυσι, ήταν η κοινοπραξία μεταξύ Jeep και GAC που κατέρρευσε και χρεοκόπησε. Τι έκανε λοιπόν ο Όμιλος Stellantis για να επιστρέψει στην Κίνα; Μόλις ανακοίνωσε σε επίσημο δελτίο Τύπου μια πολύ στενή συνεργασία με τη φίρμα Leapmotor, η οποία εμπορεύεται ήδη το μικρό T03 στη Γηραιά Ήπειρο.

Ο Όμιλος Stellantis θα επενδύσει 1,5 δισ. ευρώ στη Leapmotor για να γίνει μέτοχος του 20%. Και βασίζεται στην ισχυρή ανάπτυξη της φίρμας στην Κίνα. Η Leapmotor προσπάθησε πρόσφατα να βρει χρηματοδότηση: «στοχεύοντας στην αγορά μεσαίου επιπέδου, την πιο σημαντική και ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία στην Κίνα,  με τη φίρμα να παραδίδει περίπου 111.000 μονάδες NEV το 2022. Επίδοση που την τοποθετεί στο πρώτο τρίτο των Κινέζων κατασκευαστών που ειδικεύονται στα ηλεκτρικά.

»Στα επόμενα τρία χρόνια, το πρόγραμμα μοντέλων της Leapmotor θα καλύπτει όλα τις κατηγορίες, από τα μίνι έως τα μεγάλα (Α έως Ε). Μοντέλα που θα βασίζονται σε μια αρχιτεκτονική μοναδικής τεχνολογίας, τρεις υπέρ-σπονδυλωτές πλατφόρμες που θα φιλοξενούν ηλεκτρικούς κινητήρες επέκτασης αυτονομίας», όπως διαβάζουμε στο δελτίο Τύπου του Ομίλου Stellantis. Όπως επισημαίνουν οι δημοσιογράφοι από το γαλλικό Les Echos, η Leapmotor έχασε σχεδόν 650 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι παρά την αύξηση του τζίρου της κατά 300%.

H νέα πλατφόρμα της Leapmotor που ονομάζεται «Four Leaf Clover», δηλ. «Τετράφυλλο Τριφύλλι», αποτελεί μια μικρή επανάσταση σύμφωνα με τον Κινέζο κατασκευαστή. Θα μπορούσε να «ελέγχει όλες τις έξυπνες λειτουργίες» ενός ηλεκτρικού οχήματος. Περιλαμβανομένων των λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης και εκείνων του έξυπνου πιλοτηρίου.

Στο δελτίο τύπου του Ομίλου Stellantis διευκρινίζεται ότι «η συμφωνία αφορά επίσης τη δημιουργία κοινοπραξίας Leapmotor International», που διαχειρίζεται η Stellantis σε βάση 51:49, η οποία θα κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, εξαγωγής και πώλησης προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας. «Αυτή θα είναι η πρώτη διεθνής συνεργασία του είδους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ μιας από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και μιας κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας επόμενης γενιάς».

Με άλλα λόγια, ο Όμιλος Stellantis θα φροντίσει άμεσα για την πώληση των προϊόντων Leapmotor εκτός Κίνας, περιλαμβανομένης της Ευρώπης, για να τη βοηθήσει να αναπτυχθεί στη Γηραιά Ήπειρο. Δηλαδή μιλάμε για ολική ανατροπή, την ίδια στιγμή που οι δύο γαλλικοί όμιλοι πίεζαν με τη γαλλική κυβέρνηση εντός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να βάλουν εμπόδια στους Κινέζους στην ευρωπαϊκή αγορά! Ωστόσο, σύμφωνα πάλι με το Les Echos, ο Όμιλος Stellantis ποντάρει σε 500.000 ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις για τη Leapmotor International.

Το 100% ηλεκτρικό Leapmotor T03 με διαστάσεις παρόμοιες με αυτές του FIAT 500e τοποθετείται στην κατηγορία χαμηλού κόστους και ανταγωνίζεται στην Ευρώπη το διάσημο πλέον Dacia Spring.

Εκτός από το μικρό και φθηνό T03, η Leapmotor ετοιμάζει το ευρωπαϊκό λανσάρισμα του ηλεκτρικού SUV C11 που προορίζεται για πάρει πελατεία από ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως Volkswagen ID.4, το Nissan Ariya ή Peugeot Ε-3008.

Αναμφίβολα, η ανακοίνωση αυτή του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου ήταν μεγάλη έκπληξη. Και είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε τι άλλες συνέργειες ετοιμάζει ο Όμιλος Stellantis με την Leapmotor. Και τελικά αν θα επωφεληθούν μοντέλα από τις Peugeot, Citroën, DS, Alfa Romeo και Opel από την τεχνολογία της Leapmotor… Αλλά και αν κάποια από τις φίρμες του ομίλου να βασίσει μοντέλα της σε τεχνικές πλατφόρμες από τους Κινέζους, όπως μόλις έκαναν η Audi και η Volkswagen με άλλες κινεζικές φίρμες μάρκες; Και άραγε πώς θα ενσωματωθεί η Leapmotor στις αντιπροσωπείες μαζί με τις ιστορικές μάρκες του Ομίλου Stellantis;

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube