Νέο τρένο TGV το 2022
Η SNCF σκοπεύει να αντικαταστήσει τα περίφημα TGV το 2022-23 με νέα, πιο αποδοτικά, πιο οικονομικά σε λειτουργία και με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα.
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας είναι κοινό θέαμα στη Γαλλία, η χώρα που ονόμασε αυτά τα τρένα της TGV -Train à Grande Vitesse. Η υφιστάμενη γενιά των τρένων αυτών όμως έχει αρχίσει να γερνά, οπότε και προγραμματίζεται η αντικατάστασή τους.
Αρχής γενομένης από το 2022-23, η γαλλική Société Nationale des Chemins de Fer (SNCF) σχεδιάζει να καταστήσει επιχειρησιακή την επόμενη γενιά τέτοιων αμαξοστοιχιών, θέτοντας σαφή στόχο για το τι πρέπει αυτά να παρέχουν. Εκτός από το γεγονός ότι θα ήταν φθηνότερα από τα σημερινά TGV, η νέα τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί γι’ αυτούς τους συρμούς λέγεται ότι παρέχει στους Γάλλους μείωση στην κατανάλωση ενέργειας τουλάχιστον κατά 25% και 20% μείωση στα γενικότερα λειτουργικά έξοδα Στα οφέλη συγκαταλέγεται η χρήση κατά 90% ανακυκλώσιμων υλικών για την κατασκευή.
Σύμφωνα με τη Railway Gazette, τα TGV θα είναι σε θέση να μεταφέρουν περίπου 700 επιβάτες, σημαντική αύξηση σε σχέση με την τρέχουσα χωρητικότητα που ανέρχεται στα 500 άτομα. Τα βαγόνια θα είναι εξοπλισμένα με ένα αρθρωτό εσωτερικό, επιτρέποντας διάφορες διαμορφώσεις. Ομοίως, οι επιβάτες θα επωφεληθούν από υπηρεσίες επί του τρένου, συμπεριλαμβανομένων των διαφορετικών τύπων υπηρεσιών συνδεσιμότητας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Αποκάλυψη: Αυτό είναι το νέο ιαπωνικό Shin-kansen Supreme [video]
Η Γαλλία είπε διά στόματος του υπουργού Οικονομικών της, του Bruno Le Maire, ότι έχει παραγγείλει ήδη 100 συρμούς από τα TGV νέας γενιάς, που θα χρησιμοποιούν το ίδιο μεταξόνιο με την υφιστάμενη ηλεκτράμαξα, με εκτιμώμενο κόστος από δύο έως πέντε δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το TGV ήταν αποτέλεσμα της γαλλικής μελέτης επί του ιαπωνικού τρένου Shin-kansen του 1959, αυτού που η Δύση ονόμασε «τρένο-σφαίρα». Ύστερα από δύο δεκαετίες σχεδιασμού, έρευνας και εξέλιξης, οι Γάλλοι ανέπτυξαν και έθεσαν σε κυκλοφορία το πρωτότυπο TGV, το Turbotrain 001. Τρένο που το 1972 ξεπέρασε τα 300 km/h, πιάνοντας 318 km/h. H ταχύτητα αυτή παραμένει σήμερα το παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μη ηλεκτρικό τρένο, καθώς η πρώτη ενεργειακή κρίση του 1973 έθεσε τα τρένα-τούρμπο εκτός των κυβερνητικών σχεδίων.
Το πρώτο ηλεκτρικό TGV, το Zébulon, λανσαρίστηκε το 1974 με μέγιστη ταχύτητα 309 km/h. Οι μεταγενέστερες εκδόσεις, που αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στη Γαλλία, πιάνουν ταχύτητα 380 km/h.