Νέο ορόσημο παραγωγής με ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο για την BYD
Η παραγωγή της BYD έφθασε τα 9 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας, με το σημαδιακό αυτοκίνητο να είναι το σούπερκαρ Yangwang U9 των 1.300 ίππων.
Στις 25 Σεπτεμβρίου, η BYD γιόρτασε την παραγωγή του 9 εκατομμυριοστού οχήματος νέας ενέργειας, το οποίο ήταν ένα ηλεκτρικό σούπερκαρ Yangwang U9 σε έντονο κόκκινο χρώμα.
Πρόκειται για μεγάλη αντίθεση σε σχέση με το αντίστοιχο ορόσημο στα 8 εκατομμύρια, όπου το αυτοκίνητο ήταν ένα BYD Dolphin. Το οποίο, αξίζει να σημειώσουμε, κατασκευάστηκε μόλις δύο μήνες νωρίτερα στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στην Ταϊλάνδη. Με τον τρέχοντα ρυθμό παραγωγής και πωλήσεων, είναι πιθανό μέχρι το τέλος του έτους να φτάσουμε στο 10 εκατομμυριοστό ή και το 11 εκατομμυριοστό όχημα νέας ενέργειας της BYD.
Το Yangwang U9, που μόλις άρχισε να παραδίδεται στους πελάτες, κοστίζει 1,68 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 239.100 δολάρια). Το σούπερκαρ διαθέτει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, καθένας από τους οποίους αποδίδει 240 kW, με συνολική ισχύ 960 kW (περίπου 1.300 PS). Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 1.680 Nm και το αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2,36’’. Διανύει το 0-400 m σε 9,78’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τα 309 km/h.
Το Yangwang U9 βασίζεται στην πλατφόρμα e4 και το σύστημα ανάρτησης DiSus X, που περιλαμβάνει ένα έξυπνο, πλήρως ενεργό σύστημα ελέγχου του αμαξώματος με αερόσουστες και αποσβεστήρες διπλής βαλβίδας. Αυτές οι τεχνολογίες επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παρουσιάζει δύο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά: να «χορεύει» και να μπορεί να οδηγεί ακόμα και με τρεις τροχούς σε περίπτωση ανάγκης.
Αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh που του προσφέρει αυτονομία έως 450 km. Το αυτοκίνητο υποστηρίζει φόρτιση με ισχύ έως 500 kW, επιτρέποντας του να φορτίσει από το 30% στο 80% μέσα σε μόλις 10 λεπτά.
Η BYD αναφέρει ότι το U9 είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής στην Κίνα που χρησιμοποιεί δομικά μέρη από ανθρακονήματα στο αμάξωμα και διαθέτει τη μεγαλύτερη μονοκόμματη καμπίνα από ανθρακονήματα στον κόσμο, η οποία είναι 5-6 φορές πιο ανθεκτική από τον χάλυβα.
Η παραγωγή του Yangwang U9 γίνεται σε ένα νέο εργοστάσιο στη Shenshan, που θεωρείται το πρώτο εργοστάσιο αποκλειστικά για σούπερκαρ στην Κίνα. Η BYD χρησιμοποιεί έναν ειδικό χώρο παραγωγής 2.000 m2, με αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας για την κατασκευή της καμπίνας από ανθρακονήματα, ενώ απασχολεί εξειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χρειάστηκαν 13 χρόνια για να παραχθεί το πρώτο εκατομμύριο οχημάτων νέας ενέργειας της BYD, από το 2008 έως τον Μάιο του 2021. Ωστόσο, μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η εταιρεία παρήγαγε άλλα οκτώ εκατομμύρια.