Το νέο Mercedes eActros 600 στοχεύει ευθέως το Tesla Semi
Το πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό διαθέτει τρία πακέτα μπαταριών που του δίνουν συνδυασμένη χωρητικότητα 621 kWh κι αυτονομία 500 km.
Η Mercedes-Benz Trucks αποκάλυψε το νέο eActros 600, το οποίο υπόσχεται να αλλάξει «τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων» κι αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή του Tesla Semi.
Το eActros 600, που αναμένεται να μπει στην παραγωγή στα τέλη του επόμενου έτους, ενσωματώνει «καθαρή» σχεδίαση που περιλαμβάνει απαλές καμπύλες κι υψηλή αεροδυναμική απόδοση. Για τη βελτιστοποιήση της τελευταίας, το δάπεδο του αμαξώματος είναι καλυμμένο, η καμπίνα έχει επιμηκυνθεί κατά 80 mm κι οι πλαϊνοί καθρέπτες έχουν αντικασταθεί από κάμερες κι οθόνες στο εσωτερικό.
Η Mercedes-Benz δηλώνει ότι το eActros 600 μπορεί να καλύψει άνετα αποστάσεις μεγαλύτερες των 1.000 km ημερησίως.
Το νέο μοντέλο έχει ωφέλιμο φορτίο 22 τόνων και τροφοδοτείται από τρεις συστάδες μπαταριών με συνολική χωρητικότητα 621 kWh. Υπόσχεται αυτονομία 500 km με τη γερμανική εταιρεία να σημειώνει ότι περίπου το 60% των υπεραστικών διαδρομών που καλύπτουν οι επαγγελματίες οδηγοί είναι μικρότερης απόστασης.
Αν μάλιστα υπάρχουν υποδομές φόρτισης στα σημεία φόρτωσης κι εκφόρτωσης, οι οδηγοί δεν θα πρέπει να έχουν το παραμικρό άγχος για την αυτονομία.
Για εταιρείες που πρέπει να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις, η Mercedes-Benz δηλώνει ότι το eActros 600 μπορεί να «διανύσει σημαντικά περισσότερα από 1.000 km την ημέρα». Το μόνο που χρειάζεται είναι οι οδηγοί να κουμπώνουν το όχημα στον κατάλληλο ταχυφορτιστή όταν κάνουν τα νόμιμα προβλεπόμενα διαλείμματα στην οδήγησή τους.
Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει επίσημα τις προδιαγραφές της μπαταρίας του Semi, αλλά πιστεύεται ότι η έκδοση longhaul έχει χωρητικότητα μπαταρίας που εκτιμάται από 850 ως 950 kWh, παρέχοντας αυτονομία της τάξεως των 800 km.
Η Mercedes-Benz Trucks σχεδίασε το eActros 600 για να έχει την ίδια μακροζωία με το συμβατικό Actros. Αυτό συνεπάγεται ότι το ηλεκτρικό φορτηγό θα πρέπει να μπορεί να καλύψει απροβλημάτιστα 1,2 εκατομμύρια km σε δέκα χρόνια λειτουργίας. Η εταιρεία της Στουγάρδης πρόσθεσε ότι ακόμη και μετά από αυτή την περίοδο, «η κατάσταση της υγείας της μπαταρίας θα είναι πάνω από 80%».
Οι μπαταρίες τροφοδοτούν δύο ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνεχή ισχύ 544 PS και μέγιστη 816 PS. Το eActros 600 μπορεί να φορτίσει με ρυθμό έως και 400 kW, κάτι που μελλοντικά θα ανέλθει στο 1 MW. Όταν γίνει αυτό, η φόρτιση από το 20 στο 80% θα διαρκεί περίπου 30'.
Ενώ η Mercedes-Benz σημείωσε ότι το μοντέλο θα έχει «τιμή αγοράς δύο έως δυόμισι φορές υψηλότερη από του αντίστοιχου ντίζελ», η ηλεκτρική έκδοση θα κοστίσει λιγότερο μακροπρόθεσμα.
Ο ακριβής υπολογισμός εξαρτάται από διάφορους παράγοντες – συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων και των τιμών της ενέργειας – αλλά η εταιρεία σημείωσε ότι τα πλεονεκτήματα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν «μετά από περίπου πέντε χρόνια ή μετά από περίπου 600.000 km».