Νέες τεχνικές παραγωγής χάλυβα υπόσχονται μείωση των εκπομπών CO₂

Νέες τεχνικές παραγωγής χάλυβα υπόσχονται μείωση των εκπομπών CO₂

Η σουηδική μεταλλουργία SSAB, πίσω από την οποία κρύβεται η Mercedes-Benz, στοχεύει να περιορίσει τις εκπομπές CO₂ κατά την παραγωγή χάλυβα σε ποσοστό 25%, έως το 2025.

Η αειφορία και το ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε μία αυτοκινητοβιομηχανία μπορούν να έχουν πολλές εκφάνσεις. Δεν αρκεί μόνο να παράγεις καθαρούς κινητήρες ή οι γραμμές παραγωγής σου να λειτουργούν χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στοχεύοντας στην πραγματικά μηδενική παραγωγή ρύπων, θα πρέπει κανείς να εξετάσει και άλλες -δευτερεύουσες κατά μία έννοια- παραμέτρους.

Ο λόγος, στην προκειμένη περίπτωση για τη SSAB, μια σουηδική μεταλλουργία στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας φιγουράρει και το όνομα της Mercedes-Benz. Ο χάλυβας, ως γνωστό, αποτελεί κύριο συστατικό για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Παράλληλα, χρησιμοποιείται και σε άλλες κατασκευές, αποτελώντας ένα από τα πιο κοινά υλικά στις σύγχρονες κοινωνίες. Η παραγωγή του, ωστόσο, υπολογίζεται πως σε παγκόσμια κλίμακα είναι υπεύθυνη για ένα ποσοστό τουλάχιστον 6-7% του παγκόσμιου φαινόμενου του θερμοκηπίου. 

Αυτό γιατί κατά την όλη μεταλλουργική διαδικασία παράγονται μεγάλες ποσότητες CO2. Δεν είναι μόνο το διοξείδιο που προέρχεται από την ενέργεια που απαιτείται για την τήξη αλλά κυρίως αυτό που παράγεται από την ίδια τη χημική διαδικασία της παραγωγής του μετάλλου. Ενδεικτικά, υπολογίζεται πως παράγονται 1,7 τόνοι CO2 για κάθε τόνο χάλυβα. 

Εδώ κάπου έρχεται η SSAB να παρουσιάσει ένα πιλοτικό εργοστάσιο H2GS, χρησιμοποιώντας μία νέα μέθοδο ονόματι H-DR (Hydrogen Direct Reduction). Πολύ χοντρικά, το σιδηρομετάλλευμα εισάγεται κυρίως σε υψικαμίνους, αναμεμιγμένο με κάποιο στερεό καύσιμο (συνήθως κωκ) όπου καίγεται και ανεβάζει τη θερμοκρασία. Κατά την καύση των γαιανθράκων παράγεται αρχικά CO και στη συνέχεια CO2. Με τη νέα αυτή διαδικασία, θα εισάγεται και ποσότητα υδρογόνου όπου θα αντιδρά απευθείας με τα οξείδια του σιδήρου, δημιουργώντας χυτοσίδηρο και νερό (H20) αντί για CO2

Εάν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί, η SSAB θα έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές C02 κατά 25% έως το 2025. Όσο για τον απώτερο στόχο, είναι μέχρι το 2035 η παραγωγή χάλυβα να γίνεται χωρίς τη χρήση καυσίμων που βασίζονται στον άνθρακα.  

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube