
Σε ελεύθερη πτώση η Lancia, στο -73% οι πωλήσεις της
Παρά την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου μετά από μιάμιση δεκαετία, η Lancia πουλάει τέσσερις φορές λιγότερο.

Πέρυσι τέτοια εποχή, η Lancia πουλούσε μόνο την παλιά Ypsilon. Ένα μοντέλο που ήταν ήδη 13 ετών. Και μάλιστα μόνο σε μία αγορά, την ιταλική.
Πάμε στο σήμερα, με τη νέα Lancia Ypsilon να έχει καταφτάσει και να είναι διαθέσιμη στη Γαλλία, την Ισπανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία. Πέρα προφανώς από την εγχώρια αγορά. Και όμως, οι πωλήσεις της ιταλικής μάρκας έχουν μειωθεί κατά 73%!
Ο Όμιλος Stellantis υπόσχεται την «αναγέννηση» της Lancia. Αλλά τα πράγματα δεν φαίνεται να πηγαίνουν και τόσο καλά
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία πωλήσεων για τις περιοχές της ΕΕ, της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου που παρέχονται από την ACEA, οι Ιταλοί πούλησαν μόλις 2.208 αυτοκίνητο τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2025.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Lancia, 1906 - ? Η άνοδος, η πτώση και η ηλεκτροπληξία
Σε σύγκριση με 8.098 μονάδες την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτή η πτώση είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή λαμβάνοντας υπόψη την κυκλοφορία της νέας γενιάς Ypsilon μετά από 14 χρόνια. Και την επέκταση της μάρκας εκτός Ιταλίας για πρώτη φορά εδώ και τόσο καιρό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τόσο θα κοστίζει η νέα Lancia Ypsilon Rally 4 HF των 212 ίππων
Γιατί όμως αυτή η τεράστια πτώση στις πωλήσεις; Γνωρίζουμε ότι η νέα Ypsilon είναι σαφώς ακριβότερη από το μοντέλο που αντικαθιστά. Στην Ιταλία, η υβριδική έκδοση των 100 ίππων τιμάται €24.900. Ενώ η ηλεκτρική κοστίζει €35.399.
Η Lancia πάντως δεν έχει σκοπό να τα παρατήσει. Θέλει να ανακάμψει ανοίγοντας 70 νέους εκθεσιακούς χώρους σε όλη την Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2025. Και βέβαια, να εμπλουτίσει την γκάμα της, με τη νέα Gamma το 2026 και τη νέα Delta το 2028.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H νέα Lancia Gamma θα έρθει και ως υβριδική
Μιας και καταπιαστήκαμε με τον Όμιλο Stellantis, η Alfa Romeo έχει πάρει το πάνω της το πρώτο δίμηνο της χρονιάς. Με αύξηση 29,6% στις πωλήσεις, κυρίως χάρη στην Junior που σημείωσε 9.788 πωλήσεις σε μόλις δύο μήνες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 25 Lancia, αμνοί και ερίφια [video]
Αθροιστικά, ο Όμιλος βρίσκεται στη δεύτερη θέση των πανευρωπαϊκών πωλήσεων με 310.091 ταξινομήσεις, πτώση 16,1% σε σχέση με το 2024.
Αναφορικά με τα καύσιμα, οι Ευρωπαίοι ασπάζονται ξεκάθαρα την μπαταριοκίνηση. Το πρώτο δίμηνο του 2025, τα υβριδικά σημείωσαν 687.709 πωλήσεις, αύξηση 17,6%. Τα EV συνέχισαν επίσης την ανοδική τους τροχιά, με 255.489 πωλήσεις, στο +28,4%.
Εν τω μεταξύ, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά έπεσαν 5% με 124.947 τεμάχια. Τα βενζινοκίνητα παρουσίασαν πιο έντονη πτώση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 29,1% στις 489.838. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα δεν τα πήγαν πολύ καλύτερα, με πτώση 28% και πλέον κατέχουν κάτω από το 10% του μεριδίου αγοράς.