
CO₂, Honda, Suzuki, Mazda και Subaru συνεργάζονται με την Tesla
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, η ρύθμιση CAFE υποχρεώνει τους κατασκευαστές που πωλούν στην Ευρώπη να συμμορφώνονται με αυστηρότερα όρια εκπομπών CO₂. Για να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς, αρκετές Ιάπωνες αποφάσισαν να συνεργαστούν με την Tesla.


Η Honda, η Suzuki, η Mazda και η Subaru εντάχθηκαν στην ομάδα εκπομπών CO₂ που έχει σχηματίσει η Tesla.
Παρόλο που οι κανονισμοί CAFE αναμένεται να χαλαρώσουν, εξακολουθούν να επιβάλλουν στους κατασκευαστές να μειώσουν τις εκπομπές CO₂, διαφορετικά αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα. Οι επιλογές για συμμόρφωση είναι περιορισμένες: Αύξηση των πωλήσεων «καθαρών» οχημάτων, μείωση της παραγωγής θερμικών μοντέλων ή πληρωμή προστίμων.
Αν οι στόχοι δεν επιτευχθούν, το πρόστιμο ανέρχεται σε €95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO₂ ανά πωλούμενο αυτοκίνητο που υπερβαίνει το όριο εκπομπών
Είναι όμως φρόνιμο που οι Ιάπωνες επιλέγουν την Tesla έναντι της Polestar, για παράδειγμα; Εμπρός σε αυτές τις προκλήσεις, η σύμπραξη με κατασκευαστές που διαθέτουν λιγότερο ρυπογόνες γκάμες, όπως η Tesla, αποτελεί μια βιώσιμη λύση. Η συμμαχία γύρω από την Tesla περιλαμβάνει ήδη τον Όμιλο Stellantis, την Toyota και τη Ford. Οι τέσσερις ιαπωνικές εταιρείες επέλεξαν να συνεργαστούν με την εταιρεία του Elon Musk αντί να ενταχθούν στην ομάδα εκπομπών που έχει σχηματίσει η smart, η Polestar και η Volvo, μέλη του κινεζικού Oμίλου Geely.
Ωστόσο, η δύσκολη περίοδος που διανύει η Tesla ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα. Οι πωλήσεις της έχουν μειωθεί δραματικά στην Ευρώπη. Τον Φεβρουάριο, η αμερικανική εταιρεία ξεπεράστηκε σε πωλήσεις από τους Κινέζους κατασκευαστές, ενώ οι ταξινομήσεις του Model Y κατέρρευσαν κατά 56%. Παρόλα αυτά, η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί με τo λανσάρισμα της νέας γενιάς του αμεικανικού ηλεκτρικού SUV τις επόμενες εβδομάδες.
Το μέλλον αυτής της νέας συμμαχίας Ιαπώνων κατασκευαστών με την Tesla θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν η αμερικανική εταιρεία θα καταφέρει να διατηρήσει τις πωλήσεις της. Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, καθώς και οι συνεχείς διαμάχες με επίκνεντρο τον Elon Musk, δημιουργούν επιπλέον αβεβαιότητα. Αν οι στόχοι δεν επιτευχθούν, το πρόστιμο ανέρχεται σε 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO₂ ανά πωλούμενο αυτοκίνητο που υπερβαίνει το όριο εκπομπών.