MG4 μέσω Ταϊλάνδης για αποφυγή ευρωπαϊκών δασμών;
Εν αναμονή της εγκατάστασης εργοστασίου στην Ευρώπη, η SAIC εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει το εργοστάσιό της στην Ταϊλάνδη για να αποφύγει τους φόρους που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο MG4.
Η MG Motor με το MG4 είναι ο κατασκευαστής που τιμωρείται περισσότερο από τους πρόσφατους δασμούς εισαγωγής στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κατηγορούμενος ότι δεν θέλει να συνεργαστεί, ο Κινέζος κατασκευαστής συνεχίζει να ισχυρίζεται ότι αρνήθηκε να κοινοποιήσει πληροφορίες που θεωρούνται εμπιστευτικές σε μια έρευνα που γειτνιάζει με τη βιομηχανική κατασκοπεία.
Το μόνο εμπόδιο για την MG Motor είναι ότι το 40% των ανταλλακτικών θα πρέπει να παράγονται επί τόπου, αλλιώς το MG4 δεν θα αναγνωριστεί ως ταϊλανδικής παραγωγής από την ΕΕ
Σε κάθε περίπτωση, τα ηλεκτρικά μοντέλα της MG Motor φορολογούνται πλέον με 36,3%. Όπως και οι συμπατριώτες του κινεζικού ομίλου, η BYD και η Chery, η SAIC (ιδιοκτήτρια της MG Motor), σχεδιάζει να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στην Ευρώπη. Αλλά προσώρας δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση και αυτό το πιθανό εργοστάσιο δεν θα είναι σε θέση να εξασφαλίσει μεγάλο όγκο πριν από το 2027.
Προκειμένου να αποφύγει τους φόρους λοιπόν, η SAIC εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής του MG4 από την Ταϊλάνδη. Η ηλεκτρική μπερλίνα κατασκευάζεται ήδη στη χώρα αυτή, ενώ υπάρχουν και τα κανάλια εισαγωγής στην ΕΕ: Μοντέλα που παράγονται από τη Ford, την Toyota, την Isuzu ή τη Mitsubishi εισάγονται ή έχουν ήδη εισαχθεί από αυτήν τη χώρα στη Γηραιά Ήπειρο. Μελετάται επίσης μια εμπορική συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θα ήταν ευλογία για τους Κινέζους κατασκευαστές που είναι ευρέως εγκατεστημένοι στη χώρα.
Το μόνο εμπόδιο για την MG Motor είναι ότι το 40% των ανταλλακτικών θα πρέπει να παράγονται επί τόπου, διαφορετικά το MG4 δεν θα μπορέσει να αναγνωριστεί ως ταϊλανδικής παραγωγής από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτή η επιλογή αφορά προς το παρόν μόνο το MG4, και προφανώς το επόμενο ηλεκτρικό SUV, το MG S5. Τα MG3, ZS ή HS θα παραμείνουν εισαγόμενα από την Κίνα, αφού η προσαύξηση αφορά μόνο τα ηλεκτρικά μοντέλα. Τα βενζινοκίνητα, τα υβριδικά και τα plug-in hybrid εξακολουθούν να υπόκεινται σε φόρο 10%.