Μεξικό, Kερκόπορτα για να μπουκάρει η Κίνα στις ΗΠΑ

Μεξικό, Kερκόπορτα για να μπουκάρει η Κίνα στις ΗΠΑ

Διακρατική συμφωνία για μη επιβολή δασμών στο Μεξικό αφήνει ελεύθερη δίοδο για τα αυτοκίνητα από την Κίνα προς τις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά.

Μεξικό - Κίνα - Αμερική

Ακούμε συνεχώς ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι έτοιμες να κατακλύσουν τον πλανήτη. Ενώ όμως τα οχήματα από την Κίνα αρχίζουν ήδη να εξαπλώνονται στην Ευρώπη, πώς θα τα καταφέρουν στην Αμερική, όπου οι δασμοί τα καθιστούν μη ανταγωνιστικά;

Μια νέα έρευνα του Motor Trend σκιαγραφεί γιατί οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν την πολυτέλεια να εφησυχάσουν. Η Κίνα έχει ένα μυστικό όπλο κι αυτό βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τα σύνορα των ΗΠΑ: Tο Μεξικό.

Δασμοί στα αυτοκίνητα από την Κίνα, ε; Αν όμως κατασκευάζονται στο Μεξικό, τότε περνούν τα σύνορα χωρίς περιορισμούς.

Ενώ κινεζικές μάρκες όπως η Chery κι η BYD δεν είναι ακόμα οικείο θέαμα στους αμερικανικούς δρόμους, τις συναντάμε ευρέως στο Μεξικό. Εννέα φίρμες από την Κίνα έχουν παρουσία στη χώρα τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ το 2022 το Μεξικό εισήγαγε για πρώτη φορά περισσότερα επιβατικά οχήματα από την ασιατική χώρα παρά από τις ΗΠΑ.

Μεξικό - Κίνα - Αμερική

Πώς όμως αυτό παρακάμπτει τους δασμούς που εφαρμόζονται στα κινεζικά οχήματα; Το Μεξικό, ο Καναδάς κι οι ΗΠΑ έχουν υπογράψει το εμπορικό σύμφωνο USMCA που επιτρέπει στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό να περνούν χωρίς δασμούς τα σύνορα των δύο κρατών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πώς η Κίνα έκανε κίνηση ματ στον ανταγωνισμό με την ηλεκτροκίνηση

Εταιρείες όπως η BMW, η GM, η VW κι η Ford κατασκευάζουν ήδη οχήματα νότια των συνόρων με μειωμένο κόστος λόγω των χαμηλότερων μισθών και τα διαθέτουν στις ΗΠΑ και τον Καναδά.

Μεξικό - Κίνα - Αμερική

Τα οφέλη θα ισχύουν τόσο για πλήρη οχήματα, όσο και για εξαρτήματα όπως οι EV μπαταρίες. Θυμίζουμε ότι η πλήρης επιδότηση των $7.500 δίνεται μόνο εφόσον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κι η μπαταρία του κατασκευάζονται στις ΗΠΑ. Χάρη όμως στο USMCA, αυτό ισχύει επίσης για το Μεξικό και τον Καναδά.

Ενώ λοιπόν οι ΗΠΑ θα πρέπει να ανησυχούν για την απειλή της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, το Μεξικό είναι κατανοητά πολύ πρόθυμο να διευκολύνει τα σχέδια επέκτασης της Κίνας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG4 Excite 51 kWh

Πέρυσι πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 397 εκατομμυρίων δολαρίων εξ ανατολών, έναντι 86 εκατομμυρίων το 2020. Οι αμερικανοί συνάδελφοι συνομίλησαν με στέλεχος της Chery, που επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία έχει μακροπρόθεσμο πλάνο να εισέλθει στις ΗΠΑ μέσω του Μεξικού. Δεν είναι η μόνη.

Μεξικό - Κίνα - Αμερική

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι Μεξικανός αξιωματούχος δήλωσε ότι έχει συμμετάσχει σε συνομιλίες με εκπροσώπους από πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να χτίσουν ένα εργοστάσιο  κοντά στα σύνορα. Σε αυτές περιλαμβάνεται κι η SAIC, ιδιοκτήτρια της MG.

Από την άλλη, πιστεύεται ότι οι κινεζικές επωνυμίες θα διστάσουν να εισέλθουν μαζικά στην αγορά των ΗΠΑ, επειδή αυτό θα ωθούσε τους αμερικανούς νομοθέτες να τροποποιήσουν τους κανονισμούς και να κλείσουν την κερκόπορτα του Μεξικού.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube