Mercedes-Benz: Νέες κατηγορίες για παράτυπες μετρήσεις ρύπων
H Mercedes-Benz κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε οκτώ παράνομες συσκευές διάψευσης εκπομπών ρύπων κατά τη διάρκεια δοκιμών πιστοποίησης του V6 ντίζελ κινητήρα της.
Ο εφιάλτης του dieselgate για τη Mercedes-Benz ξαναξύπνησε πριν από λίγες μέρες. Συγκεκριμένα σε έκθεση της οργάνωσης DUH (Deutsche Umwelthilfe) που δημοσιεύτηκε στις 5 Νοεμβρίου η γερμανική εταιρεία κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε οκτώ συσκευές διάψευσης σε μια E-Class με Euro 6 ντίζελ κινητήρα. Αυτές οι άγνωστες μέχρι πρότινος συσκευές μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx).
Αναλυτικότερα στην έκθεση εμπλέκεται μια Mercedes-Benz E 350 d του 2016 με τον V6 ντίζελ κινητήρα OM642. Έξι συσκευές βρέθηκαν να συνδέονται με τον καταλύτη και δύο συσκευές που σχετίζονται με το σύστημα ανακύκλωσης αερίων.Το DUH δηλώνει πως οι συσκευές αυτές είναι παράνομες και χρησιμοποιήθηκαν με σκοπό να παραποιήσουν τα αποτελέσματα εκπομπών ρύπων του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον Felix Domke, ειδικό σε θέματα γύρω από τα λογισμικά αυτοκινήτου, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) κατά την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες είναι μέχρι 500% περισσότερες από αυτές που δηλώνει η Mercedes-Benz.
Ωστόσο, ο φορέας KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) δήλωσε πως έχει πλήρη γνώση για τις συσκευές αυτές και είναι απολύτως νόμιμες.
Να θυμίσουμε ότι το 2018 η Μercedes-Benz ανακάλεσε σχεδόν 800.000 GLC και C-Class παγκοσμίως λόγω ενός παρόμοιου θέματος. Στην περίπτωση αυτή ο KBA είχε ανακαλύψει πέντε συσκευές σε αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ που ξεγελούσαν τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων.
Αυτή τη φορά πάντως ο Γερμανός κατασκευαστής δηλώνει ανυποχώρητα αθώος, καθώς σύμφωνα με εκείνον οι συσκευές δεν είναι παράνομες και λειτουργούν στο πλαίσιο της περίπλοκης διαδικασίας ελέγχου εκπομπών ρύπων.