Μ.Βρετανία: Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035;
Θα απαγορευτούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου - συμπεριλαμβανομένων υβριδικών και plug-in hybrid.
Ο πρωθυπουργός της Μ.Βρετανίας Boris Johnson, ανακοίνωσε σήμερα στο κλιματικό συνέδριο COP26 πως από το 2035 θα απαγορευτούν στη χώρα οι πωλήσεις όλων των νέων αυτοκινήτων με θερμικό μοτέρ - συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και plug-in hybrid μοντέλων - αφήνοντας περιθώριο μόνο για κυκλοφορία ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων.
Το νέο πλάνο που βρίσκεται ακόμα σε φάση διαβούλευσης, υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστεί ακόμα νωρίτερα αν οι συνθήκες το επιτρέπουν, καθώς ορισμένοι σύμβουλοι ήθελαν την ημερομηνία απαγόρευσης να ξεκινά από το 2030.
Το 2018, η κυβέρνηση της Μ.Βρετανίας είχε ανακοινώσει σχέδια για απαγόρευση πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων με θερμικά μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου από το 2040. Το παλαιότερο σχέδιο, προέβλεπε να επιτρέπονται τα υβριδικά οχήματα που θα είχαν εκπομπές CO2 κάτω από 75 g/km - κάτι που δεν θα ισχύει με τα νέα δεδομένα.
Το 2019, στη Μ.Βρετανία πουλήθηκαν 37.850 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 144% σε σύγκριση με το 2018. Παρόλα αυτά, ο αριθμός παραμένει μικρός καθώς αντιπροσωπεύει μόλις το 1,6% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, το 2019 πουλήθηκαν 1.498.640 οχήματα βενζινοκινητήρα (64,8%) και 583.488 με πετρελαιοκινητήρα (25,2%).
Χωρίς να παραβλέπουμε το γεγονός ότι η πληθώρα από πρεμιέρες εμπορικών ηλεκτρικών μοντέλων (π.χ. Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Volkswagen I.D.3, Honda e κ.α.) θα αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις μέσα στα επόμενα χρόνια, είναι αλήθεια πως το πλάνο της βρετανικής κυβέρνησης ακούγεται ιδιαίτερα φιλόδοξο - τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Μια τέτοια απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, θα απαιτούσε όχι μόνο αλλαγή νοοτροπίας του αγοραστικού κοινού και ανάγκη για οικονομικά κίνητρα που θα εξισορροπούσαν το υψηλό κόστος αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και σημαντική αναβάθμιση στον τομέα των υποδομών με την τοποθέτηση χιλιάδων νέων φορτιστών.
Για όλα αυτά, η κυβέρνηση έχει προγραμματίσει κονδύλια ύψους £1,5 δισ. που θα κάνουν την ιδιοκτησία ηλεκτρικού οχήματος πιο ελκυστική στο ευρύ κοινό.
[Πηγή: Autocar]