Κοντά σε συμφωνία PSA και GM για την εξαγορά της Opel

Κοντά σε συμφωνία PSA και GM για την εξαγορά της Opel

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι δύο εταιρείες θα διαπραγματευτούν όλο το Σαββατοκύριακο ώστε να φτάσουν σε συμφωνία και να την αναγγείλουν τη Δευτέρα.

Μία ακόμη ένδειξη για την πρόοδο των διαπραγματεύσεων είναι ο ορισμός μιας συνάντησης ανάμεσα σε αξιωματούχους των ευρωπαϊκών εργατικών ενώσεων και της διοίκησης του ομίλου PSA.

Αν επιτευχθεί και επικυρωθεί η συμφωνία, ο γαλλικός όμιλος θα γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Η General Motors είχε μεγάλη παρουσία στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά η Chevrolet αποσύρθηκε από την ευρωπαϊκή αγορά στο τέλος του 2015, οπότε τώρα, με την πώληση της Opel/Vauxhall, η αμερικανική πολυεθνική θα φύγει εντελώς από την Ευρώπη.

Η συμφωνία PSA - GM θα έχει αρχικά τη μορφή ενός Μνημονίου Συμφωνίας (Memorandum of Undestanding ή MoU) κατά τη νομική ορολογία, καθώς η σύνταξη ενός συμβολαίου πώλησης μιας εταιρείας τόσο μεγάλης όσο η General Motors Europe θα πάρει πολύ χρόνο για να ολοκληρωθεί.

Σύμφωνα με το Automotive News Europe, το μεγάλο αγκάθι στη διαπραγμάτευση είναι το συνταξιοδοτικό πρόγραμμα των εργαζομένων σε Opel και Vauxhall. Λέγεται ότι το ταμείο έχει έλλειμμα €8,5 δις και η PSA δεν θέλει να το φορτωθεί ολόκληρο, ενώ η GM δεν θέλει παραπάνω δαπάνες.


Από την εξαγορά της Opel/Vauxhall, το Groupe PSA περιμένει να εξοικονομήσει περίπου €2 δις με συνέργειες όπως αυτές της Συμμαχίας Renault-Nissan, σε από κοινού αγορές, χρήση κοινών εξαρτημάτων και μείωση των γενικών δαπανών.

Τα παραπάνω θα φέρουν οφέλη στην αναβάθμιση των δικτύων πωλήσεων, στο δίκτυο υλικοτεχνικού εφοδιασμού και στη διαχείριση των εργοστασίων για τη μέγιστη αποδοτικότητα. 

Η General Motors Europe (GME) είχε ήδη μια συμφωνία με το Group PSA, αλλά η συνεργασία δεν έφτασε ποτέ στο επιδιωκόμενο επίπεδο. Πάντως, οι δύο εταιρείες γνωρίζουν ήδη η μία την άλλη.

Η οικονομική επιτυχία του Group PSA
Ο γαλλικός όμιλος έδειξε αυξημένο ενδιαφέρον για την εξαγορά της GME και επίσης της μαλαισιανής Proton, όταν σημείωσε ένα άλμα στην κερδοφορία του, που έφτασε το 18% υπογραμμίζοντας την ανάκαμψη που είχε τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά έσοδα έφτασαν τα €3,4 δις το 2016, από €2,37 δις το 2015. Κι αυτό, παρά τη διακύμανση των ισοτιμιών λόγω Brexit.

Το λειτουργικό κέρδος του γαλλικού ομίλου αυξήθηκε από το 5% στο 6%. Το αντίστοιχο νούμερο για το Group VW είναι περίπου 6,5%, αλλά το ανεβάζουν η Audi και η Skoda. H VW καθεαυτή λειτουργεί με κέρδος κοντά στο 2%.

«Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν την ικανότητά μας να έχουμε εξαιρετικές επιδόσεις σε ένα δυσμενές περιβάλλον», δήλωσε ο CEO της PSA, Carlos Tavares. «Ο όμιλος χτίζει τις συνθήκες για κερδοφόρο και βιώσιμη ανάπτυξη». 

Τα αποτελέσματα αυτά ήρθαν αφού το Groupe PSA πούλησε λιγότερα μεν, αλλά πιο προσοδοφόρα αυτοκίνητα την περασμένη χρονιά.

Ο οικονομικός διευθυντής (CFO) της PSA, Jean-Baptiste de Chatillon, πρόσθεσε ότι το πλεόνασμα €6,8 δις σε ρευστό του ομίλου, του επιτρέπει να κάνει «κερδοφόρες επενδύσεις προς όφελος των μετόχων μας». Ο Γάλλος όμως πρόσθεσε ότι «Σε αυτό το στάδιο, δεν υπάρχει βεβαιότητα για το αποτέλεσμα αυτών των συνομιλιών».

Πριν τρία χρόνια, το Groupe PSA είχε μεγάλες ζημίες και χρειάστηκε την οικονομική στήριξη του γαλλικού κράτους και της κινεζικής Dongfeng Motor.

O Tavares (φωτ. κάτω) δεν επεκτάθηκε περισσότερο στο θέμα της εξαγοράς της GME, απλά τη χαρακτήρισε «κάτι καλό να το έχεις, αλλά όχι και απαραίτητο».

[Πηγές: Autocar, Automotive News, Bloomberg]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube