Κατασκευαστές: Καινούργια παραπλάνηση, από την ανάποδη!
Δίνουν ψηλότερες εκπομπές κατά WLTP για να ξεκινήσουν το 2021 από ψηλότερη βάση.
Σύμφωνα με δύο Ευρωπαίους Επιτρόπους, κάποιοι κατασκευαστές βρήκαν νέο τρόπο παραπλάνησης. Αλλά αυτή τη φορά αντί να δείχνουν μικρότερες εκπομπές CO2, έκαναν το αντίθετο. Τις αύξησαν για να ξεκινήσουν από πιο ψηλή βάση το 2021 και έτσι, στη συνέχεια, να έχουν χαμηλότερο επιβεβλημένο περιθώριο μείωσης.
Μέσα σε τρία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αναλύσει τις μέσες εκπομπές CO2 κάθε κατασκευαστή για τον καθορισμό ενός προσωπικού στόχου έως το 2025, στη συνέχεια έως το 2030. Αυτός ο μέσος όρος θα υπολογιστεί μεταξύ των εκπομπών κατά το νέο πρωτόκολλο WLTP και το προηγούμενο NEDC που πόρρω απείχε από την πραγματικότητα.
Αυτό ώθησε ορισμένους κατασκευαστές να διογκώσουν οικειοθελώς τις εκπομπές CO2 στα μοντέλα τους, στο πλαίσιο της δοκιμής WLTP, έτσι ώστε ο μέσος όρος που επιτυγχάνεται να είναι υψηλότερος. Με αυτό τον τρόπο αύξησαν τελικά τον επιμέρους στόχο κάθε κατασκευαστή που θα υπολογίσει η Ευρώπη, καθιστώντας τη δουλειά ευκολότερη για τις φίρμες που το σκαρφίστηκαν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο πρότυπο μέτρησης WLTP: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε [video]
Η επιστολή των δύο Επιτρόπων προτείνει μια λύση: Να χρησιμοποιηθούν τα μετρημένα δεδομένα WLTP και όχι αυτά που κοινοποιούν οι κατασκευαστές –σε όποιον τα έχει διογκώσει! Εξακολουθεί να προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν συλλέγει επίσημα στοιχεία κατά τη διενέργεια των δοκιμών, αλλά στηρίζεται σε αυτά που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, ειδικά ύστερα από το τεράστιο σκάνδαλο dieselgate. Η επιστολή, επίσης ορθώς, αναφέρει ότι η Commission θα πρέπει να λάβει τις μετρημένες τιμές απευθείας στο τέλος της διαδικασίας έγκρισης για να διασφαλίσει ότι θα διαθέτει τα σωστά δεδομένα στη βάση της.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι αυξήσεις των τιμών CO2 θα κυμαίνονται από 4,5% έως 13% για τους κατασκευαστές που έχουν υιοθετήσει αυτό το είδος πρακτικής. Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί κανένα όνομα φίρμας που εφήρμοσε τη νέα απάτη.