Και επισήμως FCA και PSA είναι πλέον μια εταιρεία
Υπεγράφη η δεσμευτική συμφωνία – Τι προβλέπει – Τα κέρδη και οι συνέργειες που έρχονται.
Η Fiat Chrysler Automobiles και ο όμιλος PSA υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία συγχώνευσης σε συμφωνία 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία θα ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.
Η συναλλαγή αναμένεται να κλείσει τους επόμενους 12 έως 15 μήνες, ανέφεραν οι εταιρείες σε δήλωση την Τετάρτη.
Η PSA και η FCA δήλωσαν ότι η νέα εταιρεία θα έχει ένα διοικητικό συμβούλιο 11 ατόμων, με πέντε μέλη που θα υποδεικνύονται από την PSA, άλλα πέντε από την FCA. Αυτό θα περιλαμβάνει εκπροσώπους των εργαζομένων και από τις δύο πλευρές. Ο CEO της PSA Carlos Tavares θα γίνει διευθύνων σύμβουλος της συγχωνευθείσας εταιρείας για αρχική πενταετή θητεία και θα έχει την 11η θέση στο διοικητικό συμβούλιο. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, κανένας μέτοχος δεν θα έχει την εξουσία να ασκεί πάνω από το 30% των ψήφων στις συνεδριάσεις των μετόχων.
Η νέα εταιρεία θα έχει την έδρα της στην Ολλανδία και οι μετοχές της θα εισαχθούν στις χρηματαγορές του Παρισιού, του Μιλάνου και της Ν. Υόρκης.
Ο Tavares δήλωσε ότι η συγχώνευση θα φέρει την PSA και την FCA σε ισχυρότερη θέση για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. «Οι προκλήσεις της βιομηχανίας μας είναι πραγματικά πολύ σημαντικές», δήλωσε ο Tavares στους δημοσιογράφους . «Η ηλεκτροκίνηση, τα αυτόνομα οχήματα, η συνδεσιμότητα και όλα αυτά τα θέματα χρειάζονται σημαντικούς πόρους, δυνατά σημεία και δεξιότητες», συμπλήρωσε.
Ο διευθύνων σύμβουλος της FCA, Mike Manley, δήλωσε ότι το γεγονός ότι και οι δύο εταιρείες έχουν περάσει με επιτυχία από δύσκολες καταστάσεις σημαίνει ότι οι υπάλληλοί τους έχουν κοινό χαρακτηριστικό «βλέπουν τις προκλήσεις ως ευκαιρίες».
Με τη συμφωνία εξασφαλίζεται η ισχυρή παρουσία της FCA στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, αλλά και η πρωτεύουσα θέση του Groupe PSA στην Ευρώπη. Κάπως έτσι τα έσοδα του νέου ομίλου υπολογίζεται να έρχονται σε ποσοστό 46% από την Ευρώπη και 43% από τις ΗΠΑ.
Πέρα από αυτό όμως, το Groupe PSA αποκτά πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ μέσω του δικτύου πωλήσεων της FCA που είναι πολύ μεγάλο.
Σε επίπεδο παραγωγής, τα οφέλη θα προκύψουν μέσα από συνέργειες σε πλατφόρμες, κινητήρες και νέες τεχνολογίες. Όπως ανακοινώθηκε, σχεδόν το 70% των αυτοκινήτων του ομίλου θα βασίζονται σε δύο μόνον πλατφόρμες, που όπως φαίνεται θα είναι αυτές της PSA.
Έτσι, η FCA θα αποκτήσει πρόσβαση στις πιο σύγχρονες πλατφόρμες οχημάτων της PSA, βοηθώντας την να καλύπτει τους αυστηρότερους νέους κανόνες εκπομπών, ενώ η PSA θα επωφεληθεί από την κερδοφόρα αμερικανική δραστηριότητα της FCA που διαθέτει μάρκες όπως η Ram και η Jeep.
Με τη συγχώνευση, η PSA και η FCA αποσκοπούν στην επίτευξη ετήσιας εξοικονόμησης κόστους ύψους € 3,7 δισ.
Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός 12 έως 15 μηνών, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης από τους μετόχους και των δύο εταιρειών σε έκτακτες συνεδριάσεις μετόχων και επίσης υπόκειται σε αντιμονοπωλιακές και άλλες κανονιστικές απαιτήσεις.