Η Toyota είναι έτοιμη για την επόμενη μέρα της Ευρώπης
Αναγκασμένη από τη νομοθεσία, η Toyota -και πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες- δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να μετατρέψει ολόκληρη την ευρωπαϊκή της γκάμα σε αμιγώς ηλεκτρική.
Η Toyota βρίσκεται συνεχώς στους τίτλους των ειδήσεων τους τελευταίους μήνες. Ο πρώτος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η απροθυμία της να ασπαστεί άνευ όρων τον ηλεκτρισμό και ο δεύτερος επειδή, παρόλο τις αντιρρήσεις της, πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδια της για την εξέλιξη και πώληση μπαταριών στερεάς κατάστασης που θα επιτρέπουν στα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά της αυτοκίνητα να διανύουν περισσότερα από 1.400 km με μία μόνο φόρτιση.
Αλλά ακόμη και μετά από την τελευταία εξέλιξη, η Toyota θα συνεχίσει να διαθέτει στην αγορά υβριδικά, plug-in υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα μέχρι και την επόμενη δεκαετία.
Ωστόσο, σε μια σημαντική αγορά του κόσμου, την ευρωπαϊκή, η ιαπωνική εταιρεία θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει όσα μοντέλα της χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα, λόγω του νόμου που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και θέλει όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά που θα πωλούνται στην επικράτειά της από το 2035 να είναι μηδενικών εκπομπών.
Και βλέποντας ότι υπάρχουν μόνο μια χούφτα σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την κατοχή ενός τέτοιου αυτοκινήτου, είναι προφανές ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα ρίξει όλο το βάρος της στα EV, τουλάχιστον για αυτή τη γωνιά του κόσμου.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Automobile News Europe, ο επικεφαλής λειτουργίας της Toyota, Matt Harrison, αναφέρθηκε αρχικά στο θέμα του Euro 7. Δηλώνοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν υποστηρίζει το πρότυπο Euro 7 που προτείνει η ΕΕ, το οποίο υποχρεώνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του στόλου τους κατά 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021. Πρόσθεσε επιπλέον ότι δεν αναμένει να καταργηθεί εντελώς η νόρμα, αλλά ότι θα μετριαστεί σε «κάτι πιο ρεαλιστικό».
Αναφερόμενος στα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ σε περίπου μια δεκαετία από σήμερα, ο Matt Harrison τόνισε ότι «θα είμαστε έτοιμοι να πουλήσουμε 100% BEVs από το 2035», συμπληρώνοντας ότι το μερίδιο της Toyota στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων θα ανέβει από μηδέν το 2022 στο 15% το 2025 και στο 55% το 2030.