Η Tesla θέλει να μειώσει το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων της κατά 50%
Στόχος της Tesla για τα επόμενα χρόνια είναι να δώσει στην αγορά φθηνά EV για όλους. Πώς θα το κάνει και τι θα αφαιρέσει από τα μοντέλα της;
H Tesla θέλει να μειώσει κατά 50% το κόστος συναρμολόγησης των αυτοκινήτων της με σκοπό μια αντίστοιχη μείωση και στην τελική τιμή. Αυτό προκύπτει από δηλώσεις στελεχών της εταιρείας με τον ίδιο τον Elon Musk να κρατά κλειστά τα χαρτιά του για το πότε η Tesla θα λανσάρει το πολυδιαφημισμένο νέο προσιτό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η Tesla λοιπόν παρουσίασε τον οδικό της χάρτη για το μέλλον για την υιοθέτηση της βιώσιμης ενέργειας και το πλάνο της εταιρείας στη διαχείριση των εργασιών της. Παρόντες στην παρουσίαση ήταν ο νέος επικεφαλής της παγκόσμιας παραγωγής, ο Tom Zhu και ανώτεροι μηχανικοί της εταιρείας. Η κίνηση αυτή ερμηνεύεται σαν μια προσπάθεια του Musk να δείξει πως η Tesla δεν είναι μια προσωποκεντρική εταιρεία, αλλά έχει βάθος και ικανά στελέχη.
Στην παρουσίαση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην πλατφόρμα επόμενης γενιάς, πάνω στην οποία θα μπορούν να παραχθούν πολλά διαφορετικά μοντέλα. Ωστόσο ουδείς εκ των παρισταμένων έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε αυτό το σχέδιο θα υλοποιηθεί.
Ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Zach Kirkhorn, τόνισε πως προτεραιότητα της εταιρείας είναι η μείωση του κόστους παραγωγής. Στο πλαίσιο αυτό η Tesla υπολογίζεται πως θα επενδύσει 175 δισ. δολάρια με σκοπό να αυξήσει την παραγωγή της σε 20 εκατ. οχήματα ετησίως μέχρι το 2030. Η πρώτη επένδυση θα γίνει στο Μεξικό όπου η Τesla θέλει να χτίσει ένα νέο Gigafactory.
Σε ό,τι αφορά στα νέα μοντέλα, ο Elon Musk κράτησε κλειστά χαρτιά για επικείμενες ανανεώσεις υπαρχόντων μοντέλων, με τον επικεφαλής σχεδιασμού, Franz von Holzhausen, να λέει ότι το pickup Cybertruck έρχεται φέτος.
Πωλήσεις
Η Tesla έχει θέσει εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους για τις μελλοντικές της πωλήσεις. Με βάση τον στόχο παραγωγής 20 εκατ. οχημάτων ετησίως, φαίνεται πως θέλει να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει τις VW και Toyota. Ωστόσο ο Musk τόνισε πως για να κατακτήσει η εταιρεία την κορυφή των πωλήσεων πρέπει να πετύχει πρώτα μείωση των τιμών για τους καταναλωτές.
Η πρόσφατη μείωση των τιμών των υπαρχόντων μοντέλων αύξησε τη ζήτηση και αυτό δείχνει το δρόμο προς το μέλλον είπε, προσθέτοντας ότι «η επιθυμία των ανθρώπων να αποκτήσουν ένα Tesla είναι εξαιρετικά υψηλή. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η ικανότητά τους να πληρώνουν για ένα Tesla».
Ο Musk πρόσθεσε πως η Tesla θα μπορούσε να χρειαστεί μόλις 10 μοντέλα, με τα οποία θα μπορεί να πετύχει 2 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως για το καθένα. Συγκριτικά να αναφέρουμε πως η Toyota πουλά λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο Corolla ετησίως.
Οικονομία στην παραγωγή
Πώς όμως θα καταφέρει η Τesla να μειώσει το κόστος παραγωγής; Ο επικεφαλής μηχανικός, Lars Moravy, είπε ότι η εταιρεία αναμένει να κατασκευάσει τα οχήματά της επόμενης γενιάς με το μισό κόστος του τρέχοντος Model 3 ή Model Y.
Στέλεχος της εταιρείας ανέφερε ένα παράδειγμα που δείχνει το δρόμο που θέλει να ακολουθήσει η Tesla: «Τα στοιχεία από τους πελάτες», δήλωσε, «έδειξαν ότι οι ιδιοκτήτες της Tesla δεν χρησιμοποίησαν την ηλιοροφή, έτσι την αφαιρέσαμε».
Στο πλαίσιο αυτό θα δούμε προφανώς να αφαιρούνται πολλά από τα «καλούδια» που τώρα είναι στον στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων της Tesla.
Άγνωστο παραμένει αν αυτή η «αφαίρεση» που στόχο έχει μια τελική τιμή ανάμεσα στα 25.000 - 30.000 δολάρια θα είναι για κάποιες εκδόσεις ή για όλη την παραγωγή των νέων μοντέλων της εταιρείας.
Πάντως, 50% χαμηλότερο κόστος παραγωγής, πέραν όλων των άλλων, σημαίνει και σημαντικές εκπτώσεις στην ποιότητα του προϊόντος. Ή κάνουμε λάθος;
To μέλλον θα δείξει...