Η Renault επενδύει 400 εκατομμύρια ευρώ στην Τουρκία

Η Renault επενδύει 400 εκατομμύρια ευρώ στην Τουρκία

H Renault είναι έτοιμη να προχωρήσει σε επένδυση-μαμούθ στην μονάδα της στην Τουρκία, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον ρόλο της γείτονος στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή.

Renault Bursa

Ο όμιλος Renault επενδύει 400 εκατομμύρια ευρώ για να μετατρέψει το εργοστάσιό του στην Προύσα της Τουρκίας σε διεθνή εξαγωγικό κόμβο, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο τον ρόλο της Τουρκίας στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, είναι έτοιμη να προσθέσει στο εργοστάσιο της Προύσας τέσσερα νέα μοντέλα έως το 2027, ξεκινώντας με την παραγωγή του SUV Dacia Duster τρίτης γενιάς, ένα μοντέλο της Dacia που θα πωλείται ως Renault εκτός Ευρώπης.

Το Duster θα ακολουθήσουν δύο SUV το 2026, τα οποία θα βασίζονται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα του ομίλου Renault. Ο «ρόμβος» δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για το τέταρτο μοντέλο, αν και δήλωσε ότι τα τρία πρώτα θα είναι μικρά ή μικρομεσαία SUV.

Η Renault θα επενδύσει 400 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο της Τουρκίας, μεταφέροντας στην Προύσα την παραγωγή του Dacia Duster τρίτης γενιάς

Dacia Duster

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θα δούμε αμιγώς ηλεκτρικό Dacia Duster;

Οι νέες κατανομές παραγωγής αποτελούν μέρος της στρατηγικής της Renault ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αύξηση των δραστηριοτήτων της εκτός Ευρώπης, ειδικά μετά το κλείσιμο των δραστηριοτήτων της στη Ρωσία πέρυσι. Το σχέδιο στοχεύει στον διπλασιασμό των εσόδων ανά πωλούμενο αυτοκίνητο εκτός Ευρώπης μέχρι το 2027. Η Τουρκία είναι ένας από τους πέντε κόμβους του σχεδίου, μαζί με τη Βραζιλία, το Μαρόκο, την Ινδία και τη Νότια Κορέα.

Το πρώτο μοντέλο για τις παγκόσμιες αγορές που ανακοινώθηκε με την αρθρωτή πλατφόρμα είναι το Kardian, ένα Β-SUV που θα κυκλοφορήσει στη Λατινική Αμερική και το Μαρόκο το επόμενο έτος. Συνολικά, θα υπάρξουν οκτώ μοντέλα που θα απευθύνονται σε μη ευρωπαϊκές αγορές, εκ των οποίων τα πέντε θα ανήκουν στις λεγόμενες μικρές κατηγορίες. Δύο μοντέλα θα κατασκευαστούν σε μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από κοινού με την Geely.

Το εργοστάσιο της Μπούρσα κατασκευάζει το μικρό Renault Clio και το Renault Mégane σεντάν(μοντέλο για την τουρκική αγορά). Το 2022, το εργοστάσιο συναρμολόγησε 206.000 Clio, τα περισσότερα από τα οποία εξήχθησαν στην Ευρώπη, και 41.000 Mégane σεντάν.

Με τα επερχόμενα νέα μοντέλα, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Προύσα θα εξάγονται συνολικά σε 80 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ασιατικών πρώην σοβιετικών δημοκρατιών, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Εκτός από τα νέα μοντέλα, το εργοστάσιο θα κατασκευάζει επίσης εξαρτήματα υβριδικών συστημάτων κίνησης που θα εξάγονται στην Ευρώπη.

Renault Kardian

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ξεκίνησε στην Τουρκία η παραγωγή του νέου Toyota C-HR

Η Renault δεν έθεσε συγκεκριμένους στόχους πωλήσεων, αλλά δήλωσε ότι η προσθήκη μοντέλων στην Προύσα θα βοηθήσει στην περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής ικανότητας. Η μέγιστη δυναμικότητα του εργοστασίου της Προύσας είναι 390.000 μονάδες ετησίως, έως και 40.000 επιπλέον μονάδες μπορούν να ανατεθούν σε τοπικό συνεργάτη.

Η Renault και ο Τούρκος εταίρος της, η Oyak, θα επενδύσουν περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ στα νέα μοντέλα και τα συστήματα κίνησης. Ο Jan Ptacek, επικεφαλής της Renault Τουρκίας, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στην Κωνσταντινούπολη ότι η Renault θα διπλασιάσει το προσωπικό μηχανολογίας στην Προύσα σε 500 άτομα μέχρι το 2025.

Οι Γάλλοι στοχεύουν επίσης στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της στην Τουρκία, μια αγορά με περισσότερες από ένα εκατομμύριο ετήσιες πωλήσεις, που όμως υπόκειται σε μεγάλες διακυμάνσεις, εξαιτίας της ασταθούς οικονομίας της γειτονικής μας χώρας.

Ο Fabrice Cambolive, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Renault, δήλωσε ότι στόχος είναι να γίνει η κορυφαία μάρκα στην Τουρκία. Η FΙΑΤ είναι η πιο δημοφιλής μάρκα στην Τουρκία, με μερίδιο αγοράς 14,6% μέχρι τον Σεπτέμβριο. Η Renault βρίσκεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 11,3%.

Renault Oyak

Ένας άλλος μοχλός ανάπτυξης για τη μάρκα Renault θα είναι ο εξηλεκτρισμός της γκάμας προϊόντων με υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, δήλωσε ο Cambolive. Η Renault δήλωσε ότι τα τα PHEV και BEV θα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πωλήσεών της στην Τουρκία μέχρι το 2027.

Ξεκινώντας από το μηδέν σχεδόν, η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έχει γνωρίσει έκρηξη στην Τουρκία τα τελευταία δύο χρόνια, εν μέρει λόγω των ευνοϊκών φορολογικών συντελεστών.

Το μερίδιο αγοράς των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ήταν 8% τον Νοέμβριο και 5% από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο. Το Mégane E-Tech, είχε πωλήσεις 2.500 μονάδων μέχρι τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, με 600 από τις πωλήσεις του να καταφράφονται κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube