Η Γαλλία εξετάζει την απόσυρση οχημάτων με επιδότηση για e-bikes
Εάν η μικρομετακίνηση είναι το ζητούμενο, τότε όλοι μπορούν να κερδίσουν από την απόσυρση ενός παλαιού, ρυπογόνου αυτοκινήτου και την προσθήκη ενός νέου, ηλεκτρικού ποδηλάτου στους δρόμους.
Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε το μέτρο της απόσυρσης ως ένα σημαντικό εργαλείο για την απομάκρυνση παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων από την κυκλοφορία. Αυτή, νομοτελειακά, συνοδευόταν από την οικονομική ενίσχυση για την αγορά ενός νέου, «καθαρού» αυτοκινήτου. Από τη στιγμή όμως που το ζητούμενο είναι γενικά η μετακίνηση, γιατί να περιορίσει κανείς τις αγοραστικές επιλογές του κοινού;
Στη Γαλλία οι νομοθέτες έχουν ήδη εγκρίνει, σε επίπεδο προπαρασκευαστικής επιτροπής, το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, με όφελος για τον ιδιοκτήτη που θα αγγίζει τα 2.500 ευρώ. Η προϋπόθεση, ωστόσο, είναι αυτός να μην στραφεί σε κάποιο νέο αυτοκίνητο αλλά να προχωρήσει στην αγορά ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.
Ένα τέτοιο μέσο μετακίνησης προφανώς δεν υποκαθιστά το ρόλο ενός αυτοκινήτου. Είναι όμως ιδανικό για να καλύψει τις ανάγκες της μικρομετακίνησης ενός ατόμου, πολύ πιο οικονομικά, με ελάχιστο αποτύπωμα στο περιβάλλον αλλά και σε ό,τι αφορά την κίνηση στους δρόμους.
«Για πρώτη φορά αναγνωρίζεται το γεγονός ότι η λύση δεν είναι να κάνουμε τα αυτοκίνητα πιο πράσινα, αλλά απλά να μειώσουμε τον αριθμό τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Olivier Schneider, εκ μέρους της FUB (Fédération française des usagers de la bicyclette). Εάν τελικά κάτι τέτοιο περάσει, η Γαλλία θα είναι η πρώτη χώρα του κόσμου που θα προσφέρει τη δυνατότητα απόσυρσης αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Θα είναι παράλληλα ένα καλό εργαλείο στα χέρια της κυβέρνησης, να πετύχει το στόχο της μείωσης των εκπομπών καυσαερίων κατά 40%, το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.