Η Ford καταθέτει πατέντα να βάζει διαφημίσεις στα Infotainment!
Η αίτηση ευρεσιτεχνίας αφορά ένα σύστημα που θα διαβάζει τις διαφημιστικές πινακίδες του δρόμου και ακολούθως θα προσφέρει προτάσεις στο infotainment, με τους αντίστοιχους υπερσυνδέσμους.
Το να προσθέσει κανείς διαφημίσεις σε ένα σύστημα infotainment, εκ πρώτης όψεως κανείς δεν το θέλει. Πέρα από την όποια ενόχληση -καθώς καθημερινά βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις σε όλες μας τις οθόνες- κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποβεί και επικίνδυνο, για τη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Ειδικά στις μέρες μας, που τα σύνθετα user interface και η φθίνουσα πορεία των φυσικών διακοπτών, κάνουν ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή του.
Από την άλλη, το να προσφέρεις στοχευμένες διαφημίσεις μέσα στο αυτοκίνητο, δείχνει ιδιαίτερα προσοδοφόρο, από εμπορικής απόψεως. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να οδηγείτε για ώρες και, ξαφνικά, οι οπτικοί αισθητήρες του οχήματος να διαβάζουν την ταμπέλα ενός εστιατορίου στο δρόμο. Ακολούθως, η οθόνη του infotainment να γεμίζει από την εντυπωσιακή εικόνα ενός πιάτου, με την τιμή, τη δυνατότητα προ παραγγελίας και την ερώτηση από το infotainment εάν θέλετε να σας οδηγήσει το σύστημα πλοήγησης προς τα εκεί. Τι ποσοστό των οδηγών θα έλεγε ναι;
Αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε ιδιαίτερες πληροφορίες γύρω από τη συγκεκριμένη πατέντα που κατέθεσε η Ford. Από την εικόνα όμως που συνοδεύει την είδηση, μπορούμε να βγάλουμε αρκετά συμπεράσματα. Θα κρατήσουμε ωστόσο, μία πισινή, για δύο λόγους. Αρχικά για το εάν αυτή η υπηρεσία θα έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιείται. Εάν όταν δεν τη θες, θα μπορείς να την κλείσεις ή θα εμφανίζεται στάνταρ (πιθανά και να εξαφανίζεται εφόσον πληρώσεις μία συνδρομή, κατά μία άλλη προσφιλή τακτική).
Κατά δεύτερο λόγο, αναφορικά με την ασφάλεια, τι στάση θα κρατήσει η Ford σε αυτό; Εάν για παράδειγμα ενεργοποιήσει μία τέτοια υπηρεσία τα επόμενα χρόνια, ταυτόχρονα με την έλευση συστημάτων αυτόνομης οδήγησης κατηγορίας 4 και 5, ίσως μία τέτοια διαφήμιση να αποσπά μόνο ευχάριστα την προσοχή του οδηγού. Αυτά, όμως, μένει να απαντηθούν.