Η Ford χρειάζεται ένα... restart για να μπει στην αγορά της Κίνας
Ο CEO της Ford, Jim Farley, παραδέχθηκε πως ο αγώνας ανάμεσα στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και τους υπολοίπους είναι... χαμένη υπόθεση.
«Κανένας κατασκευαστής, πέραν των Κινέζων, δε μπορεί να σταθεί με αξιώσεις στην υπερ-ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Πρέπει να εξετάσουμε λεπτομερώς τι αντιπροσωπεύει σήμερα, το brand Ford στην εγχώρια αγορά και να δράσουμε αναλόγως. Οφείλω όμως να παραδεχθώ με αυτά που είδα ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα».
Ο CEO της Ford, Jim Farley, επέστρεψε πρόσφατα από την Κίνα όπου είχε παρευρεθεί στη διεθνή έκθεση της Σανγκάης και αυτά που αντίκρισε, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί, πως τον τρόμαξαν.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους χτες στο Ντιτρόιτ, στο περιθώριο μιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης, ο Farley ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δεν αρκεί σε αυτήν την αγορά (εννοώντας την κινέζικη) να προσφέρεις ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Δε θα επιβιώσεις. Υπάρχουν χιλιάδες προτάσεις από εγχώριους κατασκευαστές και μάλιστα πιο προηγμένες τεχνολογικά από τις δικές μας! Πλέον οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν περάσει στο επόμενο στάδιο της ηλεκτροκίνησης. Δίνουν έμφαση στην υψηλή τεχνολογία και κυρίως στην «ψηφιακή εμπειρία» του κατόχου ενός EV».
«Η Xpeng, η Nio και η Li Auto, είναι νεοσύστατα brands αλλά η επιτυχία τους δεν έχει προηγούμενο! Ξεκίνησαν όμως ως αμιγώς ηλεκτρικές φίρμες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Jim Farley, για να συμπληρώσει κάνοντας μια ιδιαίτερη αναφορά στην BYD ότι «Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος λειτουργίας και η δομή αυτής της εταιρείας. Πρόκειται για έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Που κανείς δε μπορεί να ανταγωνιστεί».
Ο Farley πιστεύει πως για να έχει η εταιρεία του πιθανότητες επιτυχίας στην κινεζική αγορά αλλά και ευρύτερα στη νέα ηλεκτρική εποχή, θα πρέπει να κάνει... «restart». Άλλωστε με τις πωλήσεις της συνεχώς να μειώνονται στην Κίνα και το μερίδιο της να συρρικνώνεται σημαντικά, δε φαίνεται πως έχει και πολλές ακόμα επιλογές.