Η Florida επιφυλάσσει δυσάρεστη έκπληξη στα ηλεκτρικά
Στις ΗΠΑ, η Πολιτεία της Florida ετοιμάζεται να επιβάλλει ετήσιο φόρο σε ιδιοκτήτες που διαθέτουν είτε 100% ηλεκτρικό είτε plug-in hybrid. Για να αντισταθμίσει τις τις «δυνητικές φορολογικές απώλειες από τη βενζίνη».
Στη Florida, οι ιδιοκτήτες 100% ηλεκτρικών και plug-in hybrid ενδέχεται να χρειαστεί σύντομα να πληρώνουν ετήσιο φόρο.
Μια πρόταση που διχάζει, ενώ η κυβέρνηση Biden κάνει τα πάντα για να προωθήσει τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα. Ωστόσο, αυτός ο νέος κανονισμός έτυχε της υποστήριξης της Επιτροπής Μεταφορών της Γερουσίας της Florida, του Εμπορικού Επιμελητηρίου και του Eastern League of Cities. Με την εξέταση της πρότασης να γίνεται στις 9 Ιανουαρίου του 2024.
Στη Florida επιβάλλεται ήδη φόρος στην ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών και plug-in hybrid
Με αυτόν τον φόρο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Florida θέλει να προβλέψει πιθανές απώλειες εσόδων από φόρους που σχετίζονται με τη βενζίνη. Η αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων οδηγεί αναμφισβήτητα σε πτώση των πωλήσεων στα ορυκτά καύσιμα.
Παρόμοια πρόταση είχε γίνει και πάλι μέσα στο 2023, αλλά δεν έγινε αποδεκτή από τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Αλλά από τότε, ο αριθμός των χρηστών ηλεκτροκίνητων μοντέλων έχει αυξηθεί σημαντικά. Αυτό θα μπορούσε ίσως να αλλάξει το παιχνίδι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επιδότηση EV, κατάργηση εν όψει στη Γερμανία
Οι κρατικοί αξιωματούχοι προτείνουν φόρο $200 για τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, $100 για τα plug-in hybrid και $25 για τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Τα ποσά αυτά θα μπορούσαν να αυξηθούν αντίστοιχα σε 250, 150 και 35 δολάρια το 2029, «όταν θα υπάρχουν πολλά περισσότερα ηλεκτροκίνητα στους δρόμους», διευκρινίζουν οι νομοθέτες. Οικονομολόγοι που έχουν εργαστεί πάνω στο θέμα υπολογίζουν ότι αυτός ο φόρος θα μπορούσε να αποφέρει 65 εκατομμύρια δολάρια ετησίως στη Florida.
Συντάκτης του νομοσχεδίου είναι ο Ed Hooper. Ρεπουμπλικανό μέλος της Γερουσίας της Florida πιστεύει ότι αυτός ο νέος φόρος «είναι ζήτημα δικαιοσύνης μεταξύ των χρηστών του οδικού συστήματος της πολιτείας». Σύμφωνα με τον ίδιο, εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμείνουν σιωπηλές σε αυτό το θέμα για πολύ καιρό, θα καταλήξουν να βυθίσουν τη χώρα «σε κρίση». Αρκετοί γερουσιαστές αντιτίθενται σε αυτό το μέτρο. Αυτή είναι η περίπτωση των γερουσιαστών Tracie Davis και Joe Gruters. Σύμφωνα με αυτούς, ένας τέτοιος φόρος θα συνιστούσε διπλή φορολόγηση για τους κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Μάλιστα, επιβάλλεται ήδη φόρος στην ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών και plug-in hybrid. Davis και Gruters πιστεύουν ότι ένας πρόσθετος φόρος θα ήταν κακή στρατηγική και θα μπορούσε να ανακόψει την καμπύλη του εξηλεκτρισμού. Η Florida είναι η αμερικανική πολιτεία με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά την California. Kαι η τάση αυτή δεν επιβραδύνεται: Το 2022 ταξινομήθηκαν 167.990 νέα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, έναντι 95.640 το 2021 και 58.160 το 2020.
Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ανησυχεί επίσης για τις απώλειες που συνδέονται με τον φόρο καυσίμων. Κυβερνητικοί εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι τα φορολογικά έσοδα από τη βενζίνη και το ντίζελ θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 20% έως το 2040. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, αρκετές πολιτείες επιβάλλουν ήδη ετήσιο φόρο ταξινόμησης στα ηλεκτρικά. Αυτή είναι για παράδειγμα η περίπτωση της Washington, της Georgia, του Arkansas και του Texas. Το 2024, η Florida θα μπορούσε κάλλιστα να ακολουθήσει.