Η Citroën θέλει τα EV μικρότερα, ελαφρύτερα και πιο διασκεδαστικά
Ο ισχυρός άνδρας της Citroën, Vincent Cobée, θέλει λιγότερα SUV και περισσότερα αεροδυναμικά μοντέλα, με χαμηλό βάρος και συναίσθημα στην οδήγηση.
«Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε ακόμα και να εξαφανίσει τα SUV μοντέλα. Έχουμε μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να στραφούμε σε πιο αεροδυναμικά σχήματα στις μελλοντικές μας προτάσεις, που θα συνδυάζουν την περιβαλλοντική φροντίδα, με την αυξημένη αυτονομία και την απόλαυση στην οδήγηση».
Ο Vincent Cobée, όποτε του δίνεται η ευκαιρία δεν παύει να τονίζει ότι τα SUV στην εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι περιττά: «Από τη στιγμή που τα πολύπλοκα μηχανικά μέρη ενός θερμικού συνόλου απουσιάζουν, δίνεται η δυνατότητα στους σχεδιαστές και κατ’ επέκταση στους κατασκευαστές να παίξουν με τον παράγοντα της αεροδυναμικής απόδοσης στα μελλοντικά τους ηλεκτρικά μοντέλα. Εάν πετύχουμε καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, θα μπορέσουμε να προσφέρουμε και περισσότερο συναίσθημα στην οδήγηση. Τα πλεονεκτήματα είναι πάρα πολλά».
Ο ισχυρός άνδρας της Citroën προτείνει επίσης τη μέθοδο φορολόγησης των ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με το βάρος και τον όγκο τους.
«Όσο πιο μεγάλα και με παραπανήσια κιλά, να πληρώνουν περισσότερα. Με τον τρόπο αυτό, θα αναγκαστούν και οι κατασκευαστές να μειώσουν σημαντικά τις SUV προτάσεις τους» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η πρόταση του μάλιστα, είναι η φορολόγηση να ξεκινά από τους 1,8 τόνους. Δεν είναι λίγο είναι όμως μια καλή αρχή. Έφερε μάλιστα κι ένα απλό παράδειγμα για να υποστηρίξει τα λεγόμενα του. Είπε χαρακτηριστικά, «εάν μειώσουμε το βάρος ενός οχήματος κατά 50 kg, ο αντίκτυπος στην κατανάλωση του θα είναι σχεδόν μηδενικός. Εάν όμως βελτιώσουμε το μέγεθος του μέσω της αεροδυναμικής του αντίστασης στο εφικτό 0,26 (cd), τότε η εμβέλεια στην αυτονομία κίνησης θα είναι αισθητά βελτιωμένη. Και το πιο σημαντικό, με μικρότερες σε χωρητικότητα μπαταρίες από αυτές που χρησιμοποιούν σήμερα στην πλειονότητα τους τα ηλεκτρικά SUV αυτοκίνητα».
Ο Cobée θεωρεί ότι αυτή τη στιγμή η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία έχει το τεχνολογικό υπόβαθρο να υποστηρίξει αυτές τις αλλαγές. «Μέχρι σήμερα, εάν κάποιος κατασκευαστής επιθυμούσε να μειώσει το βάρος σε ένα αυτοκίνητο του χρησιμοποιούσε αλουμίνιο αντί χάλυβα και σε εξωτικές προτάσεις, ανθρακόνημα» ανέφερε για να συμπληρώσει, «η χρήση αυτών των υλικών όμως συνεπάγεται και σημαντικά υψηλότερο κόστος. Η πρόκληση λοιπόν είναι να πετύχουμε με το μικρότερο δυνατό βάρος και το χαμηλότερο κόστος».
Η λύση για τον ίδιο αλλά και την Citroen προκειμένου να επιτευχθεί το ζητούμενο, είναι τα ανακυκλώσιμα υλικά. Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα το ελαφρύ αμάξωμα του πρωτότυπου Citroën Oli Concept. «Αν δείτε το Oli, μπορείτε να καταλάβετε ότι όλα είναι εφικτά. Ένα ελαφρύ αμάξωμα, που προσφέρει την ίδια αντοχή με ένα συμβατικό παρότι είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Φρόντισε δε να στείλει κι ένα μήνυμα προς την πολιτική ηγεσία της Ευρώπης, τονίζοντας πως για να μεταβεί η αυτοκινητοβιομηχανία σε ένα μέλλον «ουσιαστικά» φιλικό προς το περιβάλλον, θα πρέπει άπαντες να έχουν μια κοινή γραμμή πλεύσης. Κάτι που σήμερα δεν ισχύει...