Honda και Nissan: Πώς συγκρίνονται μεταξύ τους οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες

Honda και Nissan: Πώς συγκρίνονται μεταξύ τους οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες

Συνομιλίες για πιθανή συγχώνευση μεταξύ Honda και Nissan μπορεί να δημιουργήσουν τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων παγκοσμίως, με συνδυαστικές πωλήσεις 7,35 εκατομμυρίων οχημάτων.

Honda Nissan

Η Honda και η Nissan, δύο από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, βρίσκονται σε συζητήσεις για την ενίσχυση της συνεργασίας τους, με το ενδεχόμενο συγχώνευσης να αποτελεί μέρος της ατζέντας.

Αν υλοποιηθεί, η συγχώνευση αυτή θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων παγκοσμίως, μετά την Toyota και τη Volkswagen, καθώς ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρείες πιέζει την ιαπωνική αγορά για αναδιάρθρωση.

Ποια είναι όμως τα νούμερα που φέρνει κάθε μια εταιρεία στο τραπέζι και πώς συγκρίνονται μεταξύ τους οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες;

Πωλήσεις
Το 2023, η Honda πούλησε 3,98 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, ενώ η Nissan κατέγραψε 3,37 εκατομμύρια πωλήσεις. Ο συνδυασμός τους ανέρχεται σε 7,35 εκατομμύρια οχήματα, ξεπερνώντας τα 7,31 εκατομμύρια που πούλησαν η Hyundai και η Kia μαζί, οι οποίες είναι επί του παρόντος ο τρίτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτων.

Παραγωγή
Η Honda παρήγαγε 4,19 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως πέρυσι, ενώ η Nissan κατασκεύασε 3,44 εκατομμύρια.

Εργαζόμενοι
Η Honda απασχολεί 194.993 εργαζόμενους, ενώ η Nissan έχει προσωπικό 133.580 ατόμων, σύμφωνα με τις τελευταίες χρηματοοικονομικές αναφορές των δύο εταιρειών.

Κεφαλαιοποίηση
Η χρηματιστηριακή αξία της Honda ανέρχεται σε περίπου $44 δισεκατομμύρια, ενώ αυτή της Nissan αγγίζει τα $10 δισεκατομμύρια μετά την άνοδο της μετοχής της την Τετάρτη. Αν προχωρήσει η συγχώνευση, η αξία της νέας εταιρείας θα ξεπεράσει την αντίστοιχη της Stellantis, που δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση Fiat Chrysler και PSA, αξίας $52 δισεκατομμυρίων.

Nissan Honda

Βασικές αγορές
Η Honda εξαρτάται κυρίως από την αγορά της Βόρειας Αμερικής, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πωλήσεών της το 2023. Συνολικά, η Βόρεια Αμερική καλύπτει το 37% των πωλήσεων, ενώ η Κίνα συμβάλλει με 31% και η Ιαπωνία με 15%. Η Ευρώπη καταλαμβάνει μόλις το 2%.

Η μεγαλύτερη αγορά της Nissan είναι επίσης η Βόρεια Αμερική, που αντιπροσωπεύει το 37% των πωλήσεών της για το οικονομικό έτος 2023, με τις Ηνωμένες Πολιτείες στο 27%, την Κίνα στο 23%, την Ιαπωνία στο 14% και την Ευρώπη στο 10%.

Ηλεκτροκίνηση
Η Honda στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πάνω από 2 εκατομμύρια ετησίως έως το 2030, με στόχο το 40% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα. Μέχρι το 2040, η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει αποκλειστικά EVs και FCVs.

Η Nissan, πρωτοπόρος στην αγορά EV με την κυκλοφορία του πρώτου μαζικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του Leaf, το 2010, στοχεύει τα ηλεκτρικά και υβριδικά της να καλύπτουν το 60% των πωλήσεών της παγκοσμίως έως το 2030, σύμφωνα με την τελευταία στρατηγική της.

Η πορεία προς μια πιθανή συγχώνευση Honda-Nissan παρακολουθείται στενά, καθώς υπόσχεται να αναμορφώσει το τοπίο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πηγή: Reuters
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube