Herbert Diess: Απολύστε τον Walter Röhrl!
Ο θρύλος των ράλι, πρεσβευτής και εξελικτής της Porsche βρίσκεται υπό πίεση για απαξιωτικές δηλώσεις του σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Porsche βρίσκεται υπό πίεση να απολύσει τον πρεσβευτή της και πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι Walter Röhrl, επειδή κατέκρινε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια συνέντευξης στη γερμανική τηλεόραση.
Ο πρωταθλητής του 1980 και του 1982 στο WRC εξαπέλυσε μύδρους για τις τρέχουσες κινήσεις των εταιρειών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χαρακτήρισε την ηλεκτροκίνηση ως «καταστροφή» σε συνέντευξη στο MotorsportMagazin.com της Γερμανίας.
Ο Röhrl υπήρξε πρεσβευτής της Porsche και βασικό μέλος της ομάδας εξέλιξης του Zuffenhausen για περίπου δύο δεκαετίες, αλλά δήλωσε στο ρεπόρτερ ότι δεν θα επιθυμούσε ειδικά να εξελίξει την Mission E ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρική Porsche επειδή τις σιχαίνεται.
«Πραγματικά, δεν χρειάζομαι κάτι τέτοιο», δήλωσε στο ρεπόρτερ, πριν ισχυριστεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περιβαλλοντική καταστροφή.
Η συνέντευξη σήμανε συναγερμό στην Porsche, η οποία δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αίτημα μέσων μαζικής ενημέρωσης για σχολιασμό. Πηγές μέσα από την εταιρεία ισχυρίζονται ότι η συνέντευξη και οι τυχόν επιπτώσεις της εξακολουθούν να συζητούνται μεταξύ της οικογένειας Porsche και του Εποπτικού Συμβουλίου και δεν έχουν ακόμη αποφασίσει πώς να χειριστούν τον Röhrl, τον οποίο θεωρούν εδώ και καιρό ως μέλος της οικογένειας.
Ωστόσο, ο όμιλος Volkswagen άλλαξε πρόσφατα τον πρώην No 1 της Porsche, Matthias Müller, από πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και διευθύνοντα σύμβουλο, επειδή αισθάνθηκε ότι δεν πίεζε προς την ηλεκτροκίνηση γρήγορα ή αρκετά σκληρά. Και η Porsche λέγεται ότι βρίσκεται υπό πίεση από τον αντικαταστάτη του, τον Herbert Diess, για το θέμα του Röhrl.
Η Verbatim, η συνέντευξη (στα γερμανικά), κατέληξε έτσι, όταν ο Röhrl ρωτήθηκε αν είχε δει ποτέ αγώνα της Formula E. Και τότε ο Walter Röhrl απάντησε:
«Είχα την τηλεόραση ανοιχτή, αλλά δεν παρακολουθούσα στην πραγματικότητα. Και κάποια στιγμή άκουσα αυτόν τον ήχο. Ακουγόταν σαν αμαξάκι γκολφ, ξέρετε, σε ένα γήπεδο γκολφ, αλλά έπειτα συνειδητοποίησα τι συνέβαινε. “Έι, αυτό είναι η Formula E”! Ωραία, ακριβώς ό,τι χρειάζομαι!
Φυσικά έκλεισα τη τηλεόραση αμέσως. Αυτά είναι ό,τι έχω να πω για τη Formula E. Απλώς, δεν με ενδιαφέρει!».
Ερώτηση Γιατί όχι;
WR Λοιπόν, αν με ρωτήσετε, η ίδια η ιδέα του να φτιάξεις ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μόνο για αγώνες μέσα στην πόλη είναι γελοίο. Αυτό που πρέπει να κάνουν τα αυτοκίνητα είναι να οδηγούνται σε μια πίστα και να βγάζουν ωραίο ήχο. Αυτό θα μου έλεγε ότι είμαι στην πίστα και όχι σε κάποιο event τους τυφλούς [εννοούσε «κωφούς»].
Ερώτηση Υποθέτω ότι η Μission E της Porsche δεν σας αρέσει, έτσι είναι;
WR Όχι, δεν τη χρειάζομαι. Είμαι πεπεισμένος ότι από τη στιγμή που το αυτοκίνητο θα κυλίσει στο δρόμο, θα έχω κάνει μια συνεννόηση [με την Prosche], βάσει της οποίας είτε θα είμαι συνταξιούχος είτε δεν θα έχω να κάνω τίποτα με αυτό.
Ερώτηση Οπότε, θα έχετε τελικά ένα συμβόλαιο για το σκοπό αυτό;
WR Λοιπόν, ξέρετε, δεν θέλω να μπλέξω. Ποτέ δεν θα με ακούσετε να λέω ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υπέροχα. Αυτό που λέω είναι ότι το μέλλον της ηλεκτροκίνησης θα βρίσκεται στις πόλεις. Αν με ρωτήσετε, η οδήγηση ενός αυτοκινήτου είναι για να το πάρεις και να πας ένα ταξίδι 800 km. Kαι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορεί ποτέ να δώσουν λύση σε αυτό. Επίσης, είναι καταστροφή από περιβαλλοντική άποψη.
Ερώτηση Εννοείτε από την άποψη της συνολικής οικολογικής ισορροπίας τους;
WR Ακριβώς. Και παρεμπιπτόντως, δεν θα υπάρχουν ποτέ αρκετές πρώτες ύλες. Είμαι συγκλονισμένος από αυτό που λένε όλοι αυτοί οι πολιτικοί. Λένε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι νικητές, αλλά δεν έχουν ιδέα γιατί μιλάνε.
Αλλά πλέον όλοι τρέχουν προς αυτή την κατεύθυνση, αγνοώντας την εξέλιξη των κυψελών καυσίμου, την εξέλιξη των ΜΕΚ, την εξέλιξη των συνθετικών καυσίμων. Τα οποία θα ήταν το μέλλον, αν με ρωτήσετε.
Αλλά, όπως είπα, αυτοί οι τυφλοί πολιτικοί μας λένε: «Αυτός είναι ο δρόμος προς τα εμπρός» και όλοι πάνε έτσι –πρόκειται για καταστροφή.