Green Project: Αυτοκινητικός στόχος, το ακατόρθωτο
DRIVE Team |
Μία ήπειρος, η Aφρική. Δύο αυτοκίνητα, ένα Hyundai i20 και ένα i30. 15.500 σκληρά km. 20 τολμηροί άνθρωποι. Ένα διαπολιτισμικό οδοιπορικό που θα αναδείξει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας απ΄ όπου περάσει. Θα είμαστε και εμείς εκεί.
Η δεύτερη αποστολή του Green Project την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές βαδίζει ήδη προς την Αφρική. Ενεργοί πολίτες, επιστήμονες και καλλιτέχνες, αυτή τη φορά μέσα από ένα οδοιπορικό 15.000 και πλέον km, θα ψάξουν σημεία πράσινου ενδιαφέροντος, προβάλλοντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κάθε τόπου. Πρόκειται για ένα διαπολιτισμικό οδοιπορικό που για εμάς, τους αυτοκινητάδες, έχει ένα ακόμη ενδιαφέρον. Δεν παραγνωρίζουμε την εταιρική κοινωνική ευθύνη της εκδοτικής εταιρείας μας, αλλά το να ξεκινήσεις με δύο καθημερινά αυτοκίνητα να διασχίσεις βορρά νότο την Αφρική θέλει κότσια. Εξάλλου η αναμέτρηση ανθρώπου και μηχανής απέναντι σε δύσβατα πεδία και φυσικές αντιξοότητες είναι το βούτυρο στο ψωμί του Autocar και του Drive. Και σε αυτό το κομμάτι θα σταθούμε μιας και με δύο τζιπ τη διαδρομή θα μπορούσε να την κάνει και η γιαγιά μου που δεν έχει δίπλωμα. Το ζητούμενο στο αυτοκινητικό κομμάτι είναι να αποδείξουμε ότι η διάθεση και η εμπειρία του ανθρώπου παραμένει η σημαντικότερη συνιστώσα σε τέτοιου είδους εγχειρήματα. Διότι έχουμε δει και Land Cruiser να κάνουν αναστροφή μόλις πιάσει πέντε πόντους χιόνι ο δρόμος.
H Hyundai Π. & Ρ. Δάβαρης περιέβαλε πολύ ζεστά το αίτημά μας και διέθεσε για το εγχείρημα του Green Project δύο αυτοκίνητα: Ένα Hyundai i20 1.4 και ένα i30 1.4. Τα πληρώματα λοιπόν με τα δύο αυτά αυτοκίνητα, θα διανύσουν 15.500 km μέσα από ασφάλτους, χωματόδρομους και ορεινά περάσματα. Οι αφρικανικοί άσφαλτοι πόρρω απέχουν από αυτό που εννοούμε εμείς με τη λέξη «άσφαλτος». Όπως λέει ο συνάδελφος Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης, στις αμέτρητες λακκούβες τους κρύβεται ολόκληρος μπαμπουίνος που τον καταλαβαίνεις αφού του πατήσεις το κεφάλι. Πρόκειται για ένα αδιάκοπο σλάλομ που μπορεί να πληγώσει ανεπανόρθωτα την ανάρτηση, την κρεμαγιέρα, ένα ημιαξόνιο ή ένα ψαλίδι... Όσο για τα ορεινά περάσματα ανάμεσα στο Σουδάν και στην Αιθιοπία, φανταστείτε ότι τα περνούν την περίοδο των βροχών!
Η προετοιμασία των αυτοκινήτων περιορίστηκε στα... λάστιχα και στις αντηλιακές μεμβράνες. Ο σκοπός δεν ήταν τα αυτοκίνητα να προετοιμαστούν λες και θα έτρεχαν κάποιο αγώνα baja στην Αφρική. Χρειάζεται να αποδείξουν ότι με τα στάνταρ στοιχεία τους θα τα βγάλουν πέρα από την Αθήνα μέχρι το Cape Town στη Ν. Αφρική. Έτσι το μόνο που τοποθετήθηκε έξτρα είναι χωμάτινα λάστιχα για ράλι και αντηλιακές μεμβράνες για το λιοπύρι των 50+ βαθμών Κελσίου υπό σκιά στις σαβάνες της ισημερινής ζώνης. Βέβαια στο πορτμπαγκάζ των i20 και i30 υπάρχουν όλα εκείνα τα ανταλλακτικά που μπορούν να χρειαστούν σε μια τέτοια περιπέτεια.
Ο έχων το γενικό πρόσταγμα στο Green Project Africa 2010 είναι ο γνωστός πολυμήχανος και πολυπράγμων Γιώργος Λάσδας που κοουτσάρει Drive και Autocar σε κάθε αναζήτηση 4x4. O Γιώργος εκτός από αρχηγός, μηχανικός, διαπραγματευτής, αθλίατρος είναι και ψυχολόγος. Μπροστά στα ανυπέρβλητο της ζωής όποια ηλικία και αν έχεις μπορεί να μονολογήσεις, «θέλω τη μαμά μου». Όταν τα βρίσκεις όμως σκούρα στη λάσπη, στο δάσος ή στη σαβάνα, τότε χρειάζεται να διορθώσεις, μονολογώντας «θέλω τον Γιώργο».
Για το τέλος αφήσαμε τις χώρες από τις οποίες θα περάσει το Green Project Africa 2010 πριν φτάσει στο Cape Town στη Ν. Αφρική: Τουρκία, Συρία, Ιορδανία, Αίγυπτος, Σουδάν, Αιθιοπία, Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία, Μαλάουι, Ζάμπια Μποτσουάνα, Ναμίμπια, Ν. Αφρική.
Καλή επιτυχία σε όλους και μείνετε συντονισμένοι. Όλη το Green Project Africa 2004 θα περάσει από τις σελίδες των Drive και Autocar και από την οθόνη του www.drive.gr και www.autocar.gr
Η δεύτερη αποστολή του Green Project την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές βαδίζει ήδη προς την Αφρική. Ενεργοί πολίτες, επιστήμονες και καλλιτέχνες, αυτή τη φορά μέσα από ένα οδοιπορικό 15.000 και πλέον km, θα ψάξουν σημεία πράσινου ενδιαφέροντος, προβάλλοντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κάθε τόπου. Πρόκειται για ένα διαπολιτισμικό οδοιπορικό που για εμάς, τους αυτοκινητάδες, έχει ένα ακόμη ενδιαφέρον. Δεν παραγνωρίζουμε την εταιρική κοινωνική ευθύνη της εκδοτικής εταιρείας μας, αλλά το να ξεκινήσεις με δύο καθημερινά αυτοκίνητα να διασχίσεις βορρά νότο την Αφρική θέλει κότσια. Εξάλλου η αναμέτρηση ανθρώπου και μηχανής απέναντι σε δύσβατα πεδία και φυσικές αντιξοότητες είναι το βούτυρο στο ψωμί του Autocar και του Drive. Και σε αυτό το κομμάτι θα σταθούμε μιας και με δύο τζιπ τη διαδρομή θα μπορούσε να την κάνει και η γιαγιά μου που δεν έχει δίπλωμα. Το ζητούμενο στο αυτοκινητικό κομμάτι είναι να αποδείξουμε ότι η διάθεση και η εμπειρία του ανθρώπου παραμένει η σημαντικότερη συνιστώσα σε τέτοιου είδους εγχειρήματα. Διότι έχουμε δει και Land Cruiser να κάνουν αναστροφή μόλις πιάσει πέντε πόντους χιόνι ο δρόμος.
H Hyundai Π. & Ρ. Δάβαρης περιέβαλε πολύ ζεστά το αίτημά μας και διέθεσε για το εγχείρημα του Green Project δύο αυτοκίνητα: Ένα Hyundai i20 1.4 και ένα i30 1.4. Τα πληρώματα λοιπόν με τα δύο αυτά αυτοκίνητα, θα διανύσουν 15.500 km μέσα από ασφάλτους, χωματόδρομους και ορεινά περάσματα. Οι αφρικανικοί άσφαλτοι πόρρω απέχουν από αυτό που εννοούμε εμείς με τη λέξη «άσφαλτος». Όπως λέει ο συνάδελφος Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης, στις αμέτρητες λακκούβες τους κρύβεται ολόκληρος μπαμπουίνος που τον καταλαβαίνεις αφού του πατήσεις το κεφάλι. Πρόκειται για ένα αδιάκοπο σλάλομ που μπορεί να πληγώσει ανεπανόρθωτα την ανάρτηση, την κρεμαγιέρα, ένα ημιαξόνιο ή ένα ψαλίδι... Όσο για τα ορεινά περάσματα ανάμεσα στο Σουδάν και στην Αιθιοπία, φανταστείτε ότι τα περνούν την περίοδο των βροχών!
Η προετοιμασία των αυτοκινήτων περιορίστηκε στα... λάστιχα και στις αντηλιακές μεμβράνες. Ο σκοπός δεν ήταν τα αυτοκίνητα να προετοιμαστούν λες και θα έτρεχαν κάποιο αγώνα baja στην Αφρική. Χρειάζεται να αποδείξουν ότι με τα στάνταρ στοιχεία τους θα τα βγάλουν πέρα από την Αθήνα μέχρι το Cape Town στη Ν. Αφρική. Έτσι το μόνο που τοποθετήθηκε έξτρα είναι χωμάτινα λάστιχα για ράλι και αντηλιακές μεμβράνες για το λιοπύρι των 50+ βαθμών Κελσίου υπό σκιά στις σαβάνες της ισημερινής ζώνης. Βέβαια στο πορτμπαγκάζ των i20 και i30 υπάρχουν όλα εκείνα τα ανταλλακτικά που μπορούν να χρειαστούν σε μια τέτοια περιπέτεια.
Ο έχων το γενικό πρόσταγμα στο Green Project Africa 2010 είναι ο γνωστός πολυμήχανος και πολυπράγμων Γιώργος Λάσδας που κοουτσάρει Drive και Autocar σε κάθε αναζήτηση 4x4. O Γιώργος εκτός από αρχηγός, μηχανικός, διαπραγματευτής, αθλίατρος είναι και ψυχολόγος. Μπροστά στα ανυπέρβλητο της ζωής όποια ηλικία και αν έχεις μπορεί να μονολογήσεις, «θέλω τη μαμά μου». Όταν τα βρίσκεις όμως σκούρα στη λάσπη, στο δάσος ή στη σαβάνα, τότε χρειάζεται να διορθώσεις, μονολογώντας «θέλω τον Γιώργο».
Για το τέλος αφήσαμε τις χώρες από τις οποίες θα περάσει το Green Project Africa 2010 πριν φτάσει στο Cape Town στη Ν. Αφρική: Τουρκία, Συρία, Ιορδανία, Αίγυπτος, Σουδάν, Αιθιοπία, Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία, Μαλάουι, Ζάμπια Μποτσουάνα, Ναμίμπια, Ν. Αφρική.
Καλή επιτυχία σε όλους και μείνετε συντονισμένοι. Όλη το Green Project Africa 2004 θα περάσει από τις σελίδες των Drive και Autocar και από την οθόνη του www.drive.gr και www.autocar.gr