Γερμανία, στοπ στις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Γερμανία, στοπ στις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Απόφαση-βόμβα από την Γερμανία, η οποία αποφάσισε να σταματήσει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Commercial EV Charging Station

Πολλές ευρωπαϊκές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα προσφέρουν επιδοτήσεις και κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να τονωθούν οι πωλήσεις τους. Κάτι τέτοιο όμως παύει να ισχύει στη Γερμανία.

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, το δίχως άλλο με αυτήν την απόφασή της αλλάζει τις αυτοκινητικές ισορροπίες. Σύμφωνα λοιπόν με το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών, οι αιτήσεις για επιδότηση ολοκληρώθηκαν στις 17 Δεκέμβρη.

Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, η απόφαση αυτή δεν αφορά τις επιδοτήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί, ούτε φυσικά εκείνες που είναι υπό καθεστώς αξιολόγησης.

H Γερμανία αποφάσισε να σταματήσει τις επιδοτήσεις προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μετά από εφτά χρόνια και δέκα δις ευρώ

VW ID.4

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η Γερμανία επιδοτούσε με €4.500 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κόστος των οποίων δεν ξεπερνούσε τις €40.000 και με €3.000 τα μοντέλα μεταξύ €40.000-65.000.

Πίσω από την απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης κρύβονται οικονομικοί λόγοι. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μειώσει τον προϋπολογισμό της χώρας κατά 60 δις ευρώ για το 2024, μετά την απόφαση του συνταγματικού δικαστηρίου της Γερμανίας να ανακατανείμει τους πόρους της χώρας για τα επόμενα έτη. Και κάπως έτσι, οι επιδοτήσεις των EV βρέθηκαν στο στόχαστρο.

Από το 2016, όταν και πρωτοξεκίνησαν τα προγράμματα των επιδοτήσεων, η Γερμανία έχει δώσει περί τα 10 δις ευρώ για 2,1 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 800.000 PHEV. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών και Κλίματος, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, παίζοντας διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην προώθηση του εξηλεκτρισμού στον τομέα των εγχώριων μεταφορών.

Porsche Taycan

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, αυτή η απόφαση αναμένεται να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο το έργο της κυβέρνησης να βγάλει 15 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της χώρας πριν το 2030. Εκτιμάται ότι οι ταξινομήσεις EV πρόκειται να μειωθούν κατά έως και 200.000 μονάδες για το 2024.

Τέλος, να θυμίσουμε πως και η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητική αγορά της Ευρώπης, ανακοίνωσε τη λίστα των ηλεκτρικών μοντέλων που επιδοτεί. Από αυτήν στο εξής απουσιάζουν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, με τα MG4, Dacia Spring και Tesla Model 3 να είναι μερικά από τα «θύματα». Συνολικά οι Γάλλοι θα επιδοτούν το 65% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αγοράς. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube