Φόρος ανά km σε υβριδικά και EV

Φόρος ανά km σε υβριδικά και EV

…στην Αυστραλία. Πολιτείες της χώρας πρόκειται να εφαρμόσουν φόρο χρήσης στα ηλεκτρικά και plug-in hybrid, προκειμένου να αντισταθμίσουν τη μείωση των εσόδων από τη βενζίνη και το ντίζελ!

EV charging

Η κυβέρνηση ωθεί τους Έλληνες να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα. Προσώρας η υπόθεση έχει μόνο καρότο με το πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά», απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, βοήθεια για την εγκατάσταση τερματικού φόρτισης και άλλες διευκολύνσεις. Αλλά θα έρθει η στιγμή που το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στο κράτος από τις μειωμένες πωλήσεις καυσίμων... Δηλαδή από τα φορολογικά έσοδα που συνδέονται με τα καύσιμα. Έσοδα που αντιπροσωπεύουν πάνω από τα δύο τρίτα της τιμής ανά λίτρο.

Μην τρέφετε λοιπόν αυταπάτες! Όταν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάσουν σε πραγματικά σημαντικό επίπεδο, το μπόνους θα κοπεί και θα είναι ακόμη απαραίτητο, το κράτος να βρει φόρους για να αντισταθμίσει τις απώλειές του στο πρατήριο. Ίσως λοιπόν, η όποια κυβέρνηση βρίσκεται στα πράγματα τότε εμπνευστεί από αυτό που πρόκειται να γίνει στην Αυστραλία.

Δύο αυστραλιανές πολιτείες, περιλαμβανομένης της Πολιτείας της Victoria, σκοπεύουν να εφαρμόσουν έναν νέο φόρο στα ηλεκτρικά και στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου του 2021. Φόρος που θα υπολογίζεται ανά χιλιόμετρο που διανύθηκε. Συνεπώς, τα αυτοκίνητα αυτά θα φορολογούνται ανάλογα με τη χρήση τους. Ο φόρος θα είναι 2,5 σεντς του αυστραλέζικου δολαρίου (1,55 λεπτά του ευρώ) για τα ηλεκτρικά και δύο σεντς (1,24 λεπτά του ευρώ) για τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.

Αυτό σημαίνει επομένως ότι για έναν ιδιοκτήτη EV που διανύει 10.000 km ετησίως, αναλογεί φόρος 250 δολάρια Αυστραλίας ή €155 τον χρόνο. Φυσικά, η επιβάρυνση αυτή παραμένει μακριά από τους φόρους επί των συμβατικών καυσίμων, κάτι που τονίστηκε από τον Tim Pallas, υπουργό Οικονομικών της Πολιτείας της Victoria. Ο Pallas -ελληνικής καταγωγής, παρακαλώ- υπογράμμισε ότι «οι άνθρωποι που οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα θα πληρώνουν μεταξύ 40% και 45% λιγότερο από τους οδηγούς που οδηγούν ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με βενζίνη ή ντίζελ».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube