Ευρώπη: οι πωλήσεις EV +102%, η αγορά +20%, πρώτη η Tesla
Σε ξέφρενη άνοδο τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη, πρώτα δύο Tesla.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 20% τον Αύγουστο σε σύγκριση με το 2022, χάρη στη ζήτηση για EV μοντέλα (+102). Στην πρώτη θέση δύο μοντέλα της Tesla.
Πρόσφατα δεδομένα που συγκέντρωσε η JATO Dynamics από 28 ευρωπαϊκές αγορές αποκαλύπτουν ότι σχεδόν 900.000 νέα οχήματα ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη τον Αύγουστο. Από αυτά, περίπου 196.000 ήταν ηλεκτρικά οχήματα, αύξηση 102% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2022. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 11%.
Σε μια αγορά που αυξήθηκε κατά 20%, τα βενζινοκίνητα πούλησαν +11%, ενώ τα ηλεκτρικά +102%! Πρώτο το Tesla Model Y.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε σημαντικά σε ορισμένες αγορές σε όλη την Ευρώπη. Πρωταθλήτρια του Βελγίου με αύξηση 224%, της Ελλάδας (183%), του Λουξεμβούργου κατά 164% και της Πορτογαλίας επίσης με το ίδιο ποσοστό. Τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στη Γερμανία με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 171%. Στην πραγματικότητα, η ίδια η Γερμανία αντιπροσωπεύει το 44% της συνολικής ζήτησης BEV.
Στη Γερμανία βέβαια να βάλουμε έναν αστερίσκο. Οι πωλήσεις των γερμανικών μοντέλων ήταν αυξημένες, καθώς η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να τερματίσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις επιχειρήσεις μετά τον Αύγουστο.
Αυτό προκάλεσε το +171% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με το προηγούμενο έτος και δραματική μείωση στη συνέχεια. Αυτό είχε ως συνέπεια ο όμιλος VW να περιορίσει την παραγωγή των ID.3 και Cupra Born.
Το Tesla Model Y και το Model 3 παραμένουν τα δύο EV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 21.549 Model Y και 11.943 Model 3, που αντιπροσωπεύουν αυξήσεις 208% και 307% αντίστοιχα. Το τρίτο EV σε ζήτηση ήταν το Volkswagen ID.4 με 9.135 ταξινομήσεις (αύξηση 61%) και το ID.3 με 6.835 ταξινομήσεις (86% πάνω).
«Είναι πιθανό το Model Y να γίνει το πιο δημοφιλές νέο επιβατικό αυτοκίνητο της Ευρώπης μέχρι το τέλος του έτους», σημείωσε ο παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, Felipe Munoz. «Ως ένα μη ευρωπαϊκό μοντέλο, θα είναι μια αξιοσημείωτη κι ιστορική στιγμή».
Εμείς να σημειώσουμε ότι είναι ακόμα πιο ιδιαίτερη λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για ένα μοντέλο σημαντικά ακριβότερο από τα σουπερμίνι που συνήθως λυμαίνονται τις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Και βέβαια, μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με όσους περιορισμούς θέτει αυτό στον στίβο των πωλήσεων.
Η MG καρπώνεται την αυξανόμενη ζήτηση του MG4. Μπήκε στις 20 κορυφαίες μάρκες στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τις Jeep, Mazda, Mini και Suzuki. Όσον αφορά τις ηλεκτρικές πωλήσεις, ταξινόμησε περισσότερα αυτοκίνητα από την Audi, την Opel, την Peugeot, τη Renault και τη Skoda. Η MG αντιπροσώπευε επίσης το 69% του συνόλου των κινεζικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη, συνολικού ύψους 197.800 πωλήσεων.
Εξετάζοντας τη συνολική αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η Volkswagen συνεχίζει να ηγείται. Πούλησε συνολικά 99.266 οχήματα τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Ακολούθησαν η Toyota με 59.132 πωλήσεις, η BMW με 52.334, η Audi με 51.132 κι η Skoda με 49.996 πωλήσεις. Την πρώτη 10άδα ολοκλήρωσαν οι Mercedes (48.511), Peugeot (41.869), Renault (40.822), Kia (40.712) και Hyundai (38.925).