Έρχεται το τέλος της μυρωδιάς του καινούριου αυτοκινήτου;

Έρχεται το τέλος της μυρωδιάς του καινούριου αυτοκινήτου;

Αυστηρότερες προδιαγραφές για τα υλικά της καμπίνας ίσως οδηγήσουν σε πιο άοσμα εσωτερικά.

Η μυρωδιά καινούριου αυτοκινήτου είναι κάτι που δύσκολα μπορείς να περιγράψεις, όμως είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και προκαλεί αισθήματα ευφορίας στους λάτρεις της αυτοκίνησης καθώς για πολλούς είναι συνυφασμένη με την αγορά οχήματος. Όμως οι αυστηρότεροι κανονισμοί όσον αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια που προέρχονται από πλαστικά, κόλλες και άλλα υλικά επενδύσεων, ωθούν τους κατασκευαστές να επιλέξουν πιο οικολογικές και άοσμες εναλλακτικές για τα εσωτερικά των μοντέλων τους.

Οχτώ ουσίες που διαχέονται στις καμπίνες των αυτοκινήτων - ιδιαίτερα όταν είναι καινούρια - έχουν αναγνωριστεί ως επιβλαβείς για την υγεία των επιβατών. Ονομάζονται πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και είναι οι εξής: ακεταλδεΰδη, ακρολεΐνη, βενζόλιο, αιθυλοβενζόλιο, φορμαλδεΰδη, στυρόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο.

Οι μυρωδιές μπορούν να προκαλέσουν αλεργικές αντιδράσεις σε κάποιους ανθρώπους, όπως ερεθισμό των ματιών, φταίρνισμα, δυσκολία στην αναπνοή, ζαλάδα, κούραση, ναυτία και πονοκεφάλους, ενώ είναι πιο έντονες όταν το αυτοκίνητο είναι εκτεθειμένο σε υψηλές θερμοκρασίες και φως.

Τα συμπτώματα είναι πιο έντονα στις αγορές της Ασίας. Από το 2005, μια μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας σε 800 αγοραστές καινούριων αυτοκινήτων έδειξε ότι το 51,5% είχε τουλάχιστον ένα σύμπτωμα του συνδρόμου "sick car", κάτι που οδήγησε την τοπική κυβέρνηση στο να θεσπίσει κανονισμούς για τα VOC το 2007. Παρόμοιοι περιορισμοί ισχύουν ήδη σε Ιαπωνία και Ρωσία, ενώ στην Κίνα όλα τα καινούρια επιβατικά οχήματα από τον Ιούλιο του 2021 θα υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους. Δεν είναι τυχαίο άλλοστε πως στην έρευνα ικανοποίησης πελατών που εκπόνησε η JD Power σε Κινέζουνς ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων, τα παράπονα για τη μυρωδιά του εσωτερικού ήταν ένα από τα πιο συχνά.

Interior

Ο Nick Molden, CEO της εταιρείας Emissions Analytics, δήλωσε: «Δεν ισχύει ότι με την εξάτμιση, οι ουσίες εξαφανίζονται. Θα εξατμιστούν στο εσωτερικό της καμπίνας, και αργότερα, το βράδυ που η θερμοκρασία θα πέσει, θα απορροφηθούν ξανά από τις επιφάνειες, και θα ξανά-εξατμιστούν την επόμενη μέρα. Οπότε αν συνδυάσεις πτητικές οργανικές ενώσεις και έκθεση σε ηλιακό φως έχεις μια βιοσφαίρα από VOC που μπορεί να κρατήσει για αρκετά μεγάλο διάστημα».

Η επιτροπή United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) παρακολουθεί το θέμα από το Νοέμβριο του 2014 και έχει ανανεώσει τις οδηγίες της για τις προδιαγραφές και τον έλεγχο της ποιότητας του αέρα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τον Ιούνιο του 2020. Παρόλο που δεν έχουν υιοθετηθεί ακόμη από κανένα κράτος-μέλος της Ευρωπαικής Ένωσης, οι οδηγίες "Mutual Resolution Three" ορίζουν ένα πλαίσιο που θα φανεί χρήσιμο στις κυβερνήσεις ώστε να υπάρξει συνοχή σε επίπεδο κανονισμών για το συγκεκριμένο ζήτημα στο μέλλον.

Ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα θα έχουν λιγότερο έντονες μυρωδιές από πριν, ενώ υπάρχει περίπτωση το αυξημένο κόστος των υλικών επενδύσεων να περάσει και στον καταναλωτή με μκρές αυξήσεις.

«Οι νέοι κανονισμοί θα ενθαρύνουν τη μείωση χρήση υλικών και χημικών που μπορεί να είναι επιβλαβή στους ανθρώπους...και την αύξηση της χρήσης υλικών που δεν θα διαχέουν μικροσωματίδια, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα. Το νέο πλαίσιο θα απαιτεί από όλους τους προμηθευτές να ελέχουν κομμάτια από μοκέτες, δέρμα κτλ και να αποδείξουν πως ικανοποιούν τις προδιαγραφές. Μετά πρέπει να εξακριβώσουν ότι αυτό θα εξακολουθήσει συμβαίνει και όταν ενωθούν όλα μαζί», δήλωσε ο Nick Molden.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube