Στέλεχος της Nissan, έχουμε μπροστά μας 12 με 14 μήνες ζωής
Η Nissan ψάχνει απεγνωσμένα συνεργάτη, αλλιώς δεν θα επιβιώσει έως το 2026.
Η Nissan Motor Corporation αναζητά έναν νέο επενδυτή, καθώς βρίσκεται σε «κατάσταση έκτακτης ανάγκης». Πρόσφατα ανακοίνωσε διάφορα δραστικά μέτρα επιβίωσης, μεταξύ των οποίων την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας.
Αλλά και μείωση κατά 20% της παγκόσμιας παραγωγικής της ικανότητας, πώληση των μετοχών της στη Mitsubishi και καθυστέρηση της παρουσίασης νέων μοντέλων. Σύμφωνα με έναν αξιωματούχο της Nissan, η μάρκα έχει μπροστά της μόλις 12 έως 14 μήνες για να αλλάξει την κατάσταση και να εξασφαλίσει την επιβίωσή της.
Άλλος ένας παραδοσιακός κατασκευαστής εκπέμπει SOS
Καθώς συμβαίνουν όλα αυτά, η Renault πουλά τις μετοχές που έχει στην ιαπωνική εταιρεία. Κατείχε έως και το 46% της Nissan, ποσοστό που τώρα είναι κάτω από το 40% και θα συνεχίσει να μειώνεται. Ταυτόχρονα, η Honda ανακοίνωσε συμφωνία με τη Nissan για την από κοινού εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η BYD στην 7η θέση των πωλήσεων, ξεπέρασε Honda και Nissan
Σύμφωνα με τους Financial Times, τουλάχιστον δύο ανώνυμοι ανώτεροι αξιωματούχοι της Nissan επιβεβαίωσαν ότι η μάρκα αναζητά νέο επενδυτή. «Έχουμε 12 ή 14 μήνες για να επιβιώσουμε», δήλωσε ένας από αυτούς. Τούτου λεχθέντος, είναι εύλογο ότι η Honda θα μπορούσε να καταστεί αυτή ο βασικός επενδυτής. Ή η Renault θα μπορούσε να πουλήσει τις μετοχές της απευθείας σε κάποια άλλη μάρκα.
Στις αρχές της χρονιάς ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η κοινοπραξία μεταξύ Honda και Nissan. Τότε ο Carlos Ghosn, πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έκανε μια μάλλον τολμηρή πρόβλεψη. «Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό μεταξύ της Honda και της Nissan. Εκτός κι αν είναι μια συγκαλυμμένη εξαγορά της Nissan και της Mitsubishi από τη Honda. Με τη Honda στη θέση του οδηγού», είχε δηλώσει τότε ο Ghosn.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen, αναγκαίες οι απολύσεις και το κλείσιμο εργοστασίων
Θυμίζουμε ότι ο ιαπωνικός κολοσσός αναθεώρησε πτωτικά την ετήσια πρόβλεψη λειτουργικών κερδών του κατά 70%, στα 150 δισεκατομμύρια γιεν ($975 εκατομμύρια). Πρόκειται για δεύτερη αναθεώρηση της πρόβλεψης κερδών, μετά από προηγούμενη μείωση 17% νωρίτερα φέτος.