Έκκληση από τους μηχανικούς της Mazda για περισσότερα πισωκίνητα μοντέλα
Οι μηχανικοί της Mazda ζητούν πιο οδηγοκεντρική γκάμα στα πλαίσια της εταιρικής φιλοσοφίας.
Τα αυτοκίνητα με πίσω κίνηση είναι είδος υπό εξαφάνιση. Και δεν αναφερόμαστε στα πολυτελή σεντάν και στα κατεξοχήν σπορ μοντέλα, αλλά για αυτοκίνητα πιο προσιτά και ευρείας παραγωγής.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Ο λόγος είναι απλός. Τα αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς χαρίζουν περισσότερο χώρο στην καμπίνα καθώς απουσιάζει ή είναι μικρό το τούνελ του άξονα μετάδοσης των πισωκίνητων μοντέλων και είναι πιο φθηνά στην εξέλιξή τους.
Για μια εταιρεία όμως σαν την Mazda που έχει για σλόγκαν το «zoom zoom», η ύπαρξη πισωκίνητων μοντέλων αποκτά νόημα. Το μόνο κακό είναι ότι αυτή τη στιγμή διαθέτει μόνο ένα τέτοιο, το MX-5.
Οι μηχανικοί της Mazda λοιπόν, πιέζουν τα στελέχη της ιαπωνικής φίρμας για περισσότερα πισωκίνητα μοντέλα για ένα μόνο λόγο: την διαφοροποίηση από τους άλλους mainstream κατασκευαστές. Οι εκκλήσεις τους όμως βρίσκουν σθεναρή αντίσταση, όχι γιατί δεν συμμερίζονται την άποψη των μηχανικών τους τα «κεφάλια» της Mazda, αλλά γιατί κάτι τέτοιο απαιτεί πολλά εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις. Και για μια εταιρεία, που κακά τα ψέματα δεν μπορεί να κάνει μια τέτοια κίνηση τώρα, αυτό είναι απαγορευτικό.
Προς το παρόν, νέα πισωκίνητα μοντέλα, πλην του νέου Mazda ΜΧ-5, δεν μπορούμε να περιμένουμε από την ιαπωνική φίρμα, καθώς και η αναγέννηση του RX-7 ή του RX-8 έχει λίγες πιθανότητες.