Η Škoda ψάχνεται για εργοστάσιο εκτός Τσεχίας
Η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση έχει φέρει τη Skοda στο όριο της παραγωγικής ικανότητάς της στα υφιστάμενα εργοστάσια της Τσεχίας.
Ο Όμιλος Volkswagen εξετάζει τρόπους για την ενίσχυση της παραγωγής της Škoda, περιλαμβανομένης της κατασκευής εργοστασίου εκτός της τσεχικής έδρας της φίρμας.
Η ανάγκη αυτή δημιουργήθηκε επειδή τα τσεχικά εργοστάσια βαίνουν να μη συμβαδίζουν με την αυξανόμενη ζήτηση για τα μοντέλα της Škoda, ανέφεραν εταιρικές πηγές. Κατάσταση που προέκυψε ασφυκτική, όταν πέρυσι εισήλθε στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των SUV με τα νέα μοντέλα Kodiaq και Karoq. Ενώ σχεδιάζει να λανσάρει άλλα 19 μοντέλα μέχρι το 2020.
Η προφανέστερη λύση θα ήταν να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα στο κύριο εργοστάσιο της Τσεχίας στο Mladá Boleslav, όπου κατασκευάζει περισσότερα από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως. Εκεί μέχρι στιγμής βρίσκεται σε αδιέξοδο, επειδή το συνδικάτο των εργαζομένων, Kovo, αντιτάσσεται στην παράταση της εργάσιμης εβδομάδας το Σάββατο, σύμφωνα με δυο πηγές του VW Group.
Η Škoda προσφέρθηκε να δημιουργήσει 3.000 θέσεις εργασίας στη Δημοκρατία της Τσεχίας αν οι επικεφαλής του συνδικάτου των εργαζομένων συμφωνήσουν σε πρόσθετες βάρδιες στα δύο εργοστάσια, κίνηση που, σύμφωνα με τη διοίκηση, θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγική ικανότητα μόνο στο Mladá Boleslav κατά 83.000 αυτοκίνητα ετησίως.
«Η πρόσθετη παραγωγική ικανότητα είναι απολύτως απαραίτητη για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση», δήλωσε η Škoda σε επίσημο email της. «Η εταιρεία λειτουργεί με πλήρη παραγωγική ικανότητα εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα».
Η Škoda έχει αναπτυχθεί τα μέγιστα ύστερα από σχεδόν 30 χρόνια ιδιοκτησίας της VW και έχει να γίνει ένας από τους πυλώνες κερδοφορίας του ομίλου. Πετυχαίνοντας μάλιστα πέρυσι λειτουργικό περιθώριο κέδρους αντίστοιχο με της Audi και της BMW, χάρη στο φθηνό εργατικό δυναμικό και στις σπονδυλωτές πλατφόρμες της VW. Η αυξανόμενη ζήτηση στην Ευρώπη και στην Κίνα βοήθησε τις πωλήσεις της Škoda να αυξηθούν σχεδόν κατά ένα τρίτο μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, καταγράφοντας ρεκόρ το 2017 με 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πηγές, η Škoda θα μπορούσε να χάσει περίπου 360.000 πωλήσεις αυτοκινήτων μέχρι το 2020, αν η ικανότητα παραγωγής παραμείνει αμετάβλητη. Η παραγωγή των μοντέλων Škoda να σημειώσουμε ότι επεκτάθηκε τα τελευταία χρόνια σε αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ρωσία.
Η VW και η Škoda στοχεύουν να βρουν λύσεις μέχρι το καλοκαίρι, σύμφωνα με τις πηγές, για να βοηθήσουν την τσεχική φίρμα με το στόχο της να επεκτείνει τις πωλήσεις σε 120 χώρες, από περίπου 100 που είναι σήμερα, μέχρι το 2025. Οι συζητήσεις περιλαμβάνουν την αναζήτηση υποαπασχολουμένων εργοστασίων εντός του ομίλου VW, καθώς και να επενδύσουν σε μια νέα εγκατάσταση εκτός της Τσεχίας, όπου η παραγωγή θα μπορούσε να μοιραστεί με άλλες φίρμες του VW Group, ανέφεραν οι πηγές.